Ik verwacht toch vrij concrete dingen eigenlijk, ik zie namelijk niet in dat bedrijven samen iets zouden oprichten (een soort van joint-venture laten we zeggen) waar ze uiteindelijk niets mee zouden doen? In bedrijven is men meestal toch iets efficiënter als dat. Overgens zijn de belangen vrij groot voor de desbetreffende bedrijven. Hoewel dit natuurlijk eerder "speculatie" is...quote:Armada schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:53:
[...]
Zoals al door jou aangehaald is er een platform opgericht dat gaming op PC moet promoten. Tot nu toe zie je daar heel weinig van en ook de initiatieven van het gaming for windows zijn slecht van de grond gekomen. Het grote nadeel van PC gaming is het ontbreken van een beheerder van het platform, en ook de eenheid tussen de marktpartijen is ver te zoeken. Ik zou er weinig van verwachten.
Gaming For Windows géén supersucces? Wel, dat is betwistbaar natuurlijk , als ik even terugdenk welke games vorig jaar zijn gereleased met dat label, dan waren velen daarvan 'grote' titels die goed verkochten. Dit jaar hebben zelfs zowat alle 'belangerijke' toekomstige games dat label gekregen.(uitgezonderd Starcraft 2). Het zou natuurlijk nog beter zijn dat ook meer 'middelmatige' games dat label krijgen (dus niet alleen de 'big releases'), maar meestal kopen de consumenten ook alleen maar de 'populaire' games en die hebben wel dat label...
Het is natuurlijk wel zo dat Microsoft nog niets concreet heeft gedaan met dat label, maar vele van zulke 'investeringen' zijn ook niet op korte-termijn bedoeld, dus ik denk dat dat een gevalletje 'afwachten' is.(wat ook voor m'n vorige punt geldt.)
Ik had 2 ideëen in m'n hoofd hoe het te schrijven, blijkbaar mixte ik ze tot iets zeer onmogelijkquote:Geen idee wat je hiermee bedoelt? Bedoel je voorbij gaan aan? En ga ik dan voorbij aan de argumenten die het eens zijn met mijn samenvatting? (want dat is de betekenis van 'stroken met' ? )
Wat ik wou zeggen is dat je in je samenvatting nogal 'negatief' bent en het tot in het extreme trekt en teweinig rekening houden met de dingen die 'de dood van PC-gaming' tegenspreken. (niet dat je samenvatting compleet fout is)
Ja en nee. Je hebt gelijk dat vb. het niet hebben van een fietsslot andere mensen nog niet het recht geeft om je fiets te stelen, maar dit is een andere situatie.quote:Als iemand beroofd werd en zich daar over beklaagde, dan is het inderdaad het beste om hem voor een grote sukkel uit te maken en hem er op te wijzen dat hij een nog groter slot had moeten kopen. En volgens mij ging de communicatie uit van Crytek, de ontwikkelaar. Niet van EA, de publisher.
Je hebt gelijk dat het fout is om te zeggen 'het is niet beveiligd, dus is het is hun eigen fout dat het gedownload wordt' en misschien drukte ik me dan ook fout uit in m'n vorige post, maar ik wil dan ook niet zeggen dat de piraterij hun schuld is. Ik bedoel dat men bij EA/Crytek toch onderhand moet weten dat als het niet beveiligd is, de kans groot is het een 'mooie illegale download' wordt. En ja, die realiteit is er en je bent als bedrijf toch een beetje een 'sukkel' als je je spel dan niet degelijk beveiligd terwijl je er wel de mogelijkheid voor hebt. Dus ook al is hun schuld niet dat het gedownload wordt, toch moet je als bedrijf realistisch zijn en je spel beveiligen. Je zegt niet als bedrijf 'Ooooh, maar die lieve gamers zullen dit prachtige spel allemaal kopen hoor!', elk normaal bedrijf dat piraterij serieus neemt zegt 'beveiligen die handel'. Daarom heb ik eerder het vermoeden dat EA/Crytek hun mindere verkopen proberen af te schuiven op piraterij terwijl dat dat niet volledig waar(het zal natuurlijk wel een gedeeltelijke rol spelen, maar ik geloof niet dat het 'the whole story' is), mochten ze het dus wel serieus nemen, dan had men het wel beveiligd. (overgens 1 millioen verkopen wereldwijd noem ik niet slecht voor een saai verhaal, ongeïnspireerde setting, de zware systeem-slurper die zelfs niet degelijk met dual-core kan omgaan, enz.. Dat neemt natuurlijk niet weg da een vb. meer orgineel spel zoals Bioshock relatief slecht verkorcht, hoewel ik daar ook géén recente verkoopscijfers meer van heb gezien eigenlijk)
(ik gebruikte over EA in m'n orginele post omdat het meestal de publishers zijn die voor de beveiliging zorgen)