Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: PC gaming uiteindelijk toch dood?

Reg. datum: 18 april 2002

quote:
EA brengt Mass Effect (xbox360 'exclusive') naar de PC.

Nuff said

Nu serieus, als je zo will 'discussieren, waarom kom je dan uberhaupt nog naar zo'n post als deze. Ik durf mijn hand er haast voor in het vuur te steken dan ten minste 90% van de console-gamers wel eens een illegale copy van een PC-game heeft gespeeld. Moeten we dan maar direct concluderen dat de console-gamer schuldig is aan 'de dood van PC-gaming'? Lijkt me ook een beetje te zwart-wit allemaal. PC-gaming is bij lange niet dood en zolang er bedrijven zijn zoals Blizzard die eerder de spot drijven met consoles (1 april grap aangaande Molten Core voor de XBox360) en rustig doorgaan met goede spellen voor de PC te maken die ook nog verkopen, dan zie ik geen problemen. Daarnaast zal de Xbox360 en de PS3 steeds verder achter raken op de mogelijkheden van de PC, met als gevolg dat de vooruitstrevende titels binnenkort wel weer eerst voor de PC gemaakt zullen worden.

Overigens kan Alvi zeer laatdunkend over Blizzard games doen, maar ze verkopen wel en WoW alleen al draait meer omzet dan MS's paradepaardje Halo. Daar zullen toch genoeg redenen voor zijn.

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: