Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Het Samsung SGH-U900 SOUL Topic

Reg. datum: 19 oktober 2007

Ik heb de u900 maandag gehaald bij een vodafone shop, helaas maar een paar uurtjes mee kunnen spelen door veel werken. Tot nu toe ben ik positief verbaasd over deze Samsung, ik stapte over van Sony-Ericsson. Menu is lekker vlot, werkt intuïtief en heeft een mooi design.

De thema's die meegeleverd worden verschillen dermate van elkaar, dat je echt het gevoel hebt dat de telefoon compleet aan je eigen design wensen aangepast kan worden, mits je hier tijd in steekt. Heb dit nog niet kunnen doen helaas. De kleuren van de touch-screen kunnen aangepast worden, de kleur van de animaties kan los bepaald worden van de knoppen. Verder werkt ook het touch-screen intuïtief.

De display is scherp en groot genoeg voor de meeste bewerkingen. Voor de agenda is ie iets te klein eigenlijk, echter is dit ook niet het primaire doel van de telefoon. Smartphones zullen hier eerder voor gebruikt worden.

De camera heb ik vooralsnog weinig gebruikt, de opties zijn voor een cameratelefoon echter legio. Ik gebruik als hobbyfotograaf een spiegelreflex, met de opties die ik op deze telefoon terugvind valt er genoeg in te stellen voor een goede foto. Standaard heeft de telefoon circa 128mb opslag en gebruikt microSD. Een leuk detail, ik kon de foto's gelijk 'croppen' op de telefoon. Op deze manier kun je onderweg al je ideale background maken.

Als de U900 aan de pc gekoppeld wordt, zijn er drie opties. Mediaspeler, PC Studio en Massaopslag. Voor Massaopslag dient er een microSD kaartje in de telefoon te zitten. Onder Mediaspeler wordt de telefoon herkend als mp3 speler door Windows media player en Winamp, waarschijnlijk ook door iTunes. Voor PC Studio is waarschijnlijk installatie van een programma nodig op de pc, hier ben ik nog niet aan toe gekomen.

Een nadeel vind ik wel dat als je geen T9 gebruikt bij het sms'en, het pijltje naar rechts onhandig te bereiken is (twee dezelfde letters invoeren). Verder werkt het sms'en zo goed als gelijk aan de Sony-Ericsson telefoons. Als ik de telefoon wat langer gebruikt heb post ik meer over het gebruikgsgemak.

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: