Meer mensen hebben het probleem dat ze deze geweldige toepassing niet geïnstalleerd krijgen. Voor de BelCompany verkopers heb ik het volgende uitgebreide stappenplan beschreven. Ik denk dat als je een beetje tweakert bent dat het je hier zeker mee gaat lukken, anders kun je natuurlijk altijd nog langs een winkel gaan, daar willen ze je het wel voor je doen.quote:Fubaruba schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:17:
ik zie dat je je pics het geupped met shozu, maar die is niet beschikbaar voor de u900... hoe heb je het dan gedaan?
1) Ga in het menu naar de Browser en druk op Kies
2) Ga naar URL ingeven
3) Vul hier in http://www.hyves.nl
4) Zet ook direct het vinkje bij Aan favorieten toevoegen en geef als Titel Hyves
5) Druk op Ga naar
Het toestel zal nu de Hyves pagina openen via een mobiele internetverbinding.
6) Kies [1] Login
7) Ga met het pijltje naar beneden naar het veld Gebruikersnaam, druk op OK en vraag de gebruiker om zijn of haar Hyves gebruikersnaam in te toetsen
8 ) Ga met het pijltje naar beneden naar het veld Wachtwoord, druk op OK en vraag de gebruiker om zijn of haar wachtwoord in te toetsen (let hierbij goed op hoofdletters en cijfers)
9) Ga met het pijltje naar beneden naar de knop ok en druk op OK
10) Ga in de volgende pagina naar de regel download nu de vcard en druk op OK
Op het display verschijnen nu de Hyves gegevens van de gebruiker.
11) Druk op Opties
12) Kies 2 Opslaan in telefoonlijst en druk op OK
13) Druk op de Verbreek de verbinding toets (dezelfde als de AAN/UIT toets) waardoor je weer in het hoofdmenu terrecht komt
14) Druk op Menu
15) Ga naar Telefoonlijst en druk op Kies
16) Als het goed is, staat Hyves nu geselecteerd (anders moet er even naar toe gaan met het pijltje omlaag)
17) Druk op Opties
18) Kies Tonen en druk op Kies
Onder de regel Hyves staat het Hyves e-mailadres van de gebruiker, schrijf deze op
Voorbeeld: robertwebbey1@blog.hyves.nl
19) Druk op 2x op Terug om weer in het hoofdmenu te komen
20) Ga naar Instellingen en druk op Kies
21) Ga naar 7 Toepassingen en druk op Kies
22) Ga naar 1 MobileBlog-instellingen en druk op Kies
23) Kies 1 ShoZu activeren en druk op Kies
24) Selecteer Aan en druk op Kies
25) Bevestig de vraag "Om te uploaden moet u een ShoZu-account activeren. ShoZu nu activeren?" met Ja
26) Vraag de gebruiker of hij of zij al een ShoZu account heeft. Indien dat het geval is, kies je Ja anders Nee
27) In het geval dat de gebruiker al een ShoZu account heeft; vul de gebruikersnaam en het wachtwoord in
28) Druk op Accepteren om de gebruikersovereenkomst van ShoZu te accepteren.
Het toestel zal nu een ShoZu account gaan aanmaken. Dit kan een minuut duren.
Als het account is aangemaakt, verschijnt de melding "ShoZu ingeschakeld".
29) Ga naar 4 Bestemmingen en druk op Kies
30) Druk op Opties en vervolgens op Nieuwe maken
31) Kies Hyves en druk op Kies
32) Bevestig de vraag of je een Hyves profiel wilt aanmaken met Ja
33) Vul bij de Bestemmingsnaam Hyves in
34) Vul bij Your secret email address het Hyves e-mailadres van de gebruiker in die je bij stap 18 hebt genoteerd
Let op, de gebruiker heeft twee keuzes waar foto's kunnen verschijnen:
- op de hoofpagina als Blog item: zet dan (bijvoorbeeld) robertwebbey1@blog.hyves.nl
- of in de foto sectie als foto: zet dan (bijvoorbeeld) robertwebbey1@foto.hyves.nl
35) Vul bij het veld Your email address het gewone e-mailadres van de gebruiker in (bijvoorbeeld r.webbe@belcompany.nl). Op dit e-mailadres ontvangt de gebruiker namelijk een bevestiging als de foto succesvol is toegevoegd is Hyves
36) Druk op OK
37) Negeer de melding dat Hyves al in gebruik is, als het goed gegaan is verschijnt er een melding dat het Hyves account is geverifieerd
38) Druk op 4x op Terug om terug te komen in het hoofdmenu
Hyves is nu ingesteld.
Het is zeer aan te bevelen om de gebruiker een keer de stappen te doorlopen om een foto te versturen. Geef hem of haar het toestel in handen en laat hem of haar de volgende test uitvoeren.
- Ga naar Camera en neem een foto (bijvoorbeeld het BelCompany logo ergens in de winkel)
- Klik op de knop rechts onderaan bij de foto voor Opties
- Kies 2 Uploaden naar web en druk op OK
- Kies Hyves als bestemming en druk op Kies
- Geef een Titel in (bijvoorbeeld BelCompany)
- Ga naar Omschrijving en druk op >>. In dit veld kan een korte omschrijving van de foto worden getypt en druk op OK (niet verplicht)
- Druk vervolgens op Uploaden
Nu verschijnt er een upload schermpje waarin je precies kunt volgen hoe ver de upload is. Afhankelijk van de netwerksnelheid en de signaalsterkte kan dit enkele minuten duren. Onderbreek dit proces niet, anders wordt de verzending ook afgebroken.
Het is ook mogelijk om eerder gemaakte foto's te versturen.
- Ga naar Menu Mijn bestanden en dan naar Camera-album
- Selecteer hier de foto die verstuurd dient te worden
- Druk op Opties en dan op 3 Uploaden naar web
- Kies Hyves als bestemming en druk op Kies
- Geef een Titel in (niet verplicht maar wel aan te raden)
- Ga naar Omschrijving en druk op >>. In dit veld kan een korte omschrijving van de foto worden getypt en druk op OK (niet verplicht)
- Druk vervolgens op Uploaden
Advies: het versturen van foto's is een kostbare zaak zonder databundel. Al voor rond de 10 euro per maand kun je nagenoeg onbeperkt* foto's versturen en andere functies gebruiken die een internet verbinding nodig hebben.
Uiteraard kun je ook andere bestemmingen in ShoZu zoals Flickr.com. Als je dat wilt adviseer ik je eerst een ShoZu account aan te maken op www.shozu.com en vanaf de website Flickr.com als One-click-destination te kiezen. Je moet voor een Flickr account namelijk toestemming geven om foto's vanaf een externe bron (ShoZu) te mogen toevoegen. Via de website gaat dit veel makkelijker.
En dan nu foto's maken en uploaden. Laat de wereld zien wat je beleeft! Ik stuur al ruim een jaar foto's naar mijn Flickr account en ik beleef het nu als een soort dagboek. Ik kan van het afgelopen jaar zien waar ik mee bezig was en zelfs zie ik collega's veranderen (wat je anders nooit opvalt omdat je ze dagelijks ziet).
Ook gebruik ik mijn camera om anderen iets duidelijker te maken als ik bijvoorbeeld met ze aan de telefoon zit. Ik maak even een foto van mijn scherm, een whiteboard, een A4'tje of whatever en vertel ze dan dat ze even mee kunnen kijken op mijn Flickr account. Een plaatje zegt vaak zoveel meer dan 1.000 woorden.
De camera is voor al lang niet meer wat een traditionele camera was. Voor die memorabele Kodak momenten heb ik een digitale spiegel reflex camera. Maar die is zo groot, die heb ik niet altijd bij me. Voor al die andere momenten gebruik ik mijn telefoon. Zo ken ik ook iemand die al ruim een jaar iedere capucino fotografeert die hij krijgt. Het is echt prachtig om die collectie te zien. Hij wil er binnenkort een poster van laten afdrukken.
Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!