Reg. datum: 05 juni 2005
Reg. datum: 05 juni 2005
ik ben zowat nog steeds op zoek naar een degelijk en relatief goedkoop objectief voor portretfotografie. Totaal zo'n 1k¤ voor objectieven, de prime 50mm f1.4 wens ik me sowieso voor het betere werk aan te schaffen (¤ 286,74 konijn), schiet nog ~600¤ over. Die 18-200 sprak me wel aan dankzij het grote bereik, ideaal als vaste lens en binnen m'n budget.. mss moet ik nog wat verder kijken.
Nu ik de d300 in m'n handen heb gehad, ben ik er helemaal verzot op. Ik heb ondertussen voor mezelf besloten om me lange tijd tevreden te stellen met de body die ik nu ga kopen, dus een FF zit er in de eerst komende jaren niet in. Het is algemeen bekend dat ik supervoorzichtig ben (soort van smetvrees maar dan voor materiële dingen, zal ook wel een naam hebben
) en geen 400-shots-per-maand-fotofreak zal worden. Ik zie m'n toestel dus een lange levensduur tegemoet. Mn vriendin zegt me dat ik spijt zou hebben moest ik ipv de D300 de D80 kiezen. Ze kent geen bal van fotografie maar na 5jaar weet ze ondertussen maar al te goed dat ik steeds het uiterste uit de kan wil, ben over het algemeen nogal perfectionistisch ingesteld, de ruis van de d80 zou wel eens een storende factor kunnen zijn. Niet dat ik telkens in lichtarme omgevingen zal fotograferen maar ik leg voor mezelf de lat hoog, hoe minder ruis hoe beter en dan kies ik resoluut voor de D300 ook al kost het beest 3keer zoveel.
Nu ik de d300 in m'n handen heb gehad, ben ik er helemaal verzot op. Ik heb ondertussen voor mezelf besloten om me lange tijd tevreden te stellen met de body die ik nu ga kopen, dus een FF zit er in de eerst komende jaren niet in. Het is algemeen bekend dat ik supervoorzichtig ben (soort van smetvrees maar dan voor materiële dingen, zal ook wel een naam hebben
D300+grip | sb800 | Nikkor 18-200mm | Tokina 12-24 | Nikkor 50mm 1.8 | Hoya filters ..