Ik wilde vooral aangeven dat ik ook niet voorstander ben van andere games te pakken. IMHO moet je je hele testsuite op alle GPUs draaien, waarbij het onvermijdelijk is dat een aantal high-end games niet (zinnig) draaien op de IGPs en low-end losse kaarten, en dat een low-end ding volledig CPU limited is bij de snellere kaarten.quote:Bladeslayer schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:27:
[...]
Low end kaarten benchmarken kan natuurlijk goed. Alleen ik ben er zelf ook niet zo'n fan van om er andere games voor te gaan gebruiken. Instellingen standaard op medium- low en resolutie van 800x600 tot 1280x1024.
Eventueel nog 1a2 specifieke low-end games.
Even een steekproef:quote:Want mensen die low-end videokaarten/geïntegreerde meuk hebben, zijn over het algemeen niet zo geintresseerd in de prestaties van hun kaart. Natuurlijk kan je daar wel mee terrein winnen, maar de vraag is hoeveel
Van de laatste 30 in VB gesloten "Welke moet ik kopen?"-topics:
Aantallen per budget-categorie:
- Ultra-low-end (EUR <75) 5
- Low-end (EUR 75-125) 6
- Mainstream (EUR 125-200) 8
- Enthousiast (EUR >200) 6
- Geen vermelding 5
Er zijn dus wel degelijk zat mensen die low-end spul overwegen en zich wel om performance bekommeren. Bedenk daarbij vooral dat "performance" in dat segment ook kan gaan om dingen als warmteproductie en HD-decoding, maar dat er genoeg mensen zijn die even een spelletje willen spelen op hun HTPC
Tja, doe een baseline meting met een PCI videokaart uit het jaar nul, S3 Trio64 oid. Het verbruik van zo'n ding is bij benadering verwaarloosbaar. Doe vervolgens meting met videokaart eropquote:Energie meting is makkelijkst om gewoon een wattmeter tussen stopcontact en voeding te hangen. Dan heb je natuurlijk niet de exacte hoeveelheid, maar je kan wel een duidelijk verschil zien tussen de kaarten. Om echt het verbruik van de videokaart alleen te meten, is vrij lastig.
Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)