Ik draai een Linksys ADSL2+ modem, die ook beter intraint ivm de Zyxel. Ook deze heeft het probleem dat hij om de zoveel tijd een resync doet om een vage reden. Soms paar keer per dag en geen patroon erin vast te stellen. Ben nog steeds opzoek naar de oplossing. Blijkbaar hebben meerdere modems van derde partijen hier last van. Volgens mij ligt het aan de DSLAM apparatuur die Telfort van het oude Tiscali netwerk gebruikt, wat trouwens Ustarcom IP DSLAM's zijn.quote:vr6-only schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:49:
Heb genoeg andere modems hier, maar de Zyxel traint het beste in zonder aanpassing.
Met de speedtouch 780 kan ik, dmv DMT, ook een vergelijkbare intrainwaarde krijgen, maar dan resynct het modem om de zoveel uren/dagen. Niet erg betrouwbaar dus. Ben je aan het bellen en dat ding gaat opnieuw intrainen = gesprek beëindigd.
Bij mijn vorige provider werkte het modem namelijk perfect en nu niet meer. Ben benieuwd hoe snel Telfort hier iets aan gaan doen, want het wordt toch steeds duidelijker dat hier een knelpunt zit (voor mij)