Reg. datum: 20 februari 2000
Reg. datum: 20 februari 2000
Ik wil met Tomato 1.13 bittorrent blocken op mijn WRT54GL. Althans, ik wil voorkomen dat bittorrent de router platgooit door ongelooflijk veel connections te maken. Ik heb al wat gegoogled en in theorie blijkt dat je BitTorrent niet echt kunt blocken, omdat de poortnummers variabel zijn. Echter heb ik het idee dat bittorrent vnl. 'hoge' poortnummers gebruikt, dus om te testen heb ik bij Access Restrictions ingesteld:
TCP/UDP | Src or Dst | 10000-60000
Dus poort 100000 t/m 60000 geblockt. Je kunt dan nog wel gewoon browsen en mailen. Echter: de router en internet worden dan gigantisch traag als je tóch bittorrent aanzet. Het wordt wel keurig geblockt (wordt niks gedownload), maar ik heb het idee dat de router het nu ontzettend druk heeft met het blocken van connections. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
TCP/UDP | Src or Dst | 10000-60000
Dus poort 100000 t/m 60000 geblockt. Je kunt dan nog wel gewoon browsen en mailen. Echter: de router en internet worden dan gigantisch traag als je tóch bittorrent aanzet. Het wordt wel keurig geblockt (wordt niks gedownload), maar ik heb het idee dat de router het nu ontzettend druk heeft met het blocken van connections. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
[specs]