Het hoeft niet persé aan Alice te liggen, overweeg ook eens de volgende punten.....quote:Stefan Zwanevel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 01:11:
Ik heb sinds begin November internet via Alice..
Alles werkt, maar de snelheid die me beloofd is, haal ik bij lange na niet.
Als ik de snelheids check bij Alice of bij BBnet doe, krijg ik bij beide, dat ik op dit adres tussen de 16 en 20 Mbit uit zou moeten komen.
Ik haal echter NET 4 Mbit.
Deze snelheid haal je dat met draad of wireless? Als het met wireless is adviseer ik je om eens direct met je pc op het modem te gaan zitten dmv utp kabel zonder tussenliggende hardware.
Waar test je de snelheid, sommige speedtesten zijn namelijk niet geschikt voor 20mbit abbo's probeer deze eens:
http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
Soms gebeurt het ook dat internet traag wordt door spyware / virussen. Weet je zeker dat je PC clean is?
Daarnaast is zoals hierboven gezegd de bekabeling in huis ook erg belangrijk. Sluit het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aan om zo min mogelijk verstoringen te creeren. Kijk of alle zelfgemaakte stekkertjes goed zijn, een slecht contactje kan veel verzieken.
Els je de splitter er nog tussen heb zitten, haal deze er eens tussenuit (heb je wel even geen telefoon via kpn als je dat nog hebt). Je zult niet de eerste zijn met een rotte splitter.
zandpaddo wijzigde dit bericht 12-12-2007 09:14 (7%)