Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 5

Reg. datum: 05 september 2007

quote:
Hyphylus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:28:
Ik heb vanmorgen een Samsung 245B gehaald en hij gaat morgen weer terug. De kleurechtheid van het scherm is echt heel slecht voor wat ik er mee wil doen. Ik weet dat een TN-panel op dat punt niet goed scoort maar hij moet het toch echt beter kunnen doen dan mn dell van jaren geleden.
Met name de middentonen gaan de mist in. Grijs wordt dus een beetje bruinig. En bruin wordt een stuk lichter dan het eigenlijk hoort te zijn. Als ik dit probeer aan te passen kom ik wel een eind maar bij lange niet in de buurt.
In een review heb ik gelezen dat de Iiyama 2403B het beter doet wat kleur betreft. Die ga ik morgen in de winkel eens bekijken met een file van mezelf. En anders wordt het desnoods een 22" met een ander soort panel ofzo. Hoe zit het precies met die 226CW? dat is een TN panel maar heeft een hogere Color Gamut. Dat hij meer kleuren kan laten zien wil dat ook zeggen dat hij ze ook juist laat zien? Hoe scoort de 2232BW op dit gebied?
Ik hoef geen 100% match maar het moet wel ongeveer in de buurt zitten.
Ik heb in minimaal 2 reviews gelezen (eerdere post stond linkje )dat na aanpassing in het OSD de kleuren er veel beter uitzien. 1 review had het over een gelijke/betere kleur dan de 2407 en de LG, evenals de Acer`s.

Misschien kan je hier wat mee? Ootb is het vaak niet super, maar na het aan te passen kunnen veel mensen er mee leven, tenzij je een je hem echt voor de kleurechtheid bij bv printen nodig hebt etc en de kleur echt van belang is.

check it out it is flawless

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: