Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2

Reg. datum: 09 maart 2003

quote:
Xanax959 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:37:
Ja, ik heb zelf een Luxman DZ03 cd speler, wat ouder dan bovenstaande en in zilverkleur.
Bij de gebruiksaanwijzing staat een uitgebreide beschrijving van hoe het werkt e.d.
Erg leuk als je het ding aanzet, eerst 30 seconden opwarmen :)
Helaas is bij mij waarschijnlijk de laser niet meer in orde. (skipt)

Nu heb ik een Denon DCD 1500II in gebruik, ook al een oudje.
Met een beetje geluk zit er een Sony laser in (KSS-xxxx), die zijn (origineel of imitatie) nog wel redelijk verkrijg- en betaalbaar. Soms helpt schoonmaken al voldoende om weer een paar jaar vooruit te kunnen. Als dat niet helpt kan je het laatste beetje leven uit de laser halen door de stroom wat op te voeren.
quote:
mentalmadnizz schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:49:
Zitten die buizen uberhaupt wel in de signaalweg?
Ik kan bevestigen dat ik hier een schema van een Luxman D107U voor me heb, waar er voor elk kanaal een 6CG7 in de signaalweg zit. De uitgang is als kathodevolger geschakeld in verband met de lage voedingsspanning en de lage uitgangsimpedantie. Er is geen direct ECC equivalent voor de 6CG7, maar als opvolger van de 6SN7 zou het een goed verkrijgbare buis moeten zijn, de 6FQ7 is een uitstekende vervanger, voor noodgevallen misschien een ECC88 (niet gecontroleerd of dat ook echt werkt) of met wat ombouwen een ECC82 (al weet ik niet of die het als kathodevolger hier helemaal lekker zal doen).

mae-t.net wijzigde dit bericht 25-10-2007 18:20 (34%)

Maarten Bakker

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: