quote:
theodouma schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:44:
[...]
Jouw voeding is wat aan de oude kant. Nu haalt een computer verweg het meeste vermogen (80-95%) van de 12 volt lijn af. Daarom hebben nieuwe voedingen ook zo'n sterke en krachtige 12 volt lijn. Vroeger haalde een computer (bijv de cpu) ook veel vermogen van de 3.3 en 5 volt lijn af, daarom hebben oudere voedingen een wat sterkere 3.3 en 5 volt lijn. Jouw voeindg heeft een erg sterke 3.3 en 5 volt lijn en een redelijk sterke 12 volt lijn, puur omdat hier een paar jaar geleden vraag naar was.
Jouw systeem zal met een overklok van 50% 360 watt nodig gaan hebben. Hiervan zal er ongeveer 25 amperres van de 12 volt moeten komen. Een voeding welke minimaal 29 amperres kan leveren (en minimaal 400 watt is) lijkt mij dan geen slechte keuze.
Ondanks dat jouw voeding 550 watt is is hij dus niet geschikt voor jouw systeem,, puur omdat de 12 volt lijn niet erg sterk is. Als je de cpu niet gaan overklokken kan jouw voeindg jouw systeem wel aan, maar ik mag aannemen dat je met pc6400 geheugen niet van plan ben de cpu @ stock te laten draaien.
Zoals ik eerder al aangaf, een goede voeindg moet minimaal 29 amperres kunnen levren op de 12 volt. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de Antec NeoHE430. Deze 430 watt voeidng kan 32 amperres leveren en is daarmee voldoende voor jouw systeem. Bovendien is deze modulaire voeding ook superstil.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Ik ga maar eens in het budget puzzelen om er een voedinkje tussen te proppen!