Reg. datum: 15 augustus 2004
Reg. datum: 15 augustus 2004
Die techniek heet PDC, en wordt door Digitenne gewoon doorgegeven (zit verwerkt in het teletekst-signaal). Je hoeft alleen maar een ontvanger te vinden die er gebruik van maakt.quote:grun93 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:36:
Die techniek hadden we toch al jarenlang, dat programma's beginnen op te nemen door bij aanvang een electronisch signaaltje mee te sturen waardoor het opnameapparaat getriggerd wordt, ipv door botweg de tijd te hanteren zoals die in de gids staat? Je zult maar een programma zijn die na een voetbalmatch geprogrammeerd staat, die na een gelijkspel opeens verlengd wordt.
Ik snap niet dat ze zoiets niet bij Digitenne doen, het zou mijn kijkplezier aanmerkelijk verhogen.
Ik vind persoonlijk overigens PDC overbodig geworden omdat je met een PVR niet meer zo hoeft te woekeren met beschikbare ruimte als vroeger met videobanden. Laat gewoon altijd een opname wat langer doorlopen, dan ben je er ook niet meer afhankelijk van of ze in de studio de PDC-signalen wel goed versturen.