Ik ben bang dat hier het eea niet klopt. de wet staat in beginsel ten alle tijden boven contracten.quote:Rutg0r schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:53:
[...]
Nee dat kan niet 'wel zijn' helaas.. Als jij een bestelling bij ze doet, ga je expliciet (zo niet impliciet) akkoord met de algemene voorwaarden van 2Call.nl. En dus ook met deze voorwaarde! In Nederland heerst namelijk het zogenaamde beginsel van contractsvrijheid. Dat betekent dat de wet niet voorschrijft hoe een contract dient te worden afgesloten, maar dat dit geheel aan de contractspartijen wordt overgelaten.
als bijvoorbeeld in de wet staat dat de minimale garantieperiode 6 maanden is (ik verzin maar iets). En jij sluit vervolgens een contract af waarin 3 maanden genoemd staat. Dan gaat de wet ten alle tijden boven het contract en is er nog steeds sprake van een garantietermijn van 6 maanden.
Dit is een van de meest gemaakte fouten bij het opstellen van de algemene voorwaarden.
Zie ook dit artikel
Eventuele punten genoemd in de algemene voorwaarden van 2Cal welke (eventueel, ik zou het niet weten) in strijd zijn met de wet zullen daardoor zeker niet als bindend verklaard kunnen worden.
BramBo wijzigde dit bericht 28-08-2007 17:12 (7%)