Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Evaluatie SE&A

Reg. datum: 28 maart 2006

Dit forum heeft naar mijn mening erg veel nut, al dan niet in een iets ander jasjes. Dat veel mensen dit forum niet benutten is ofwel omdat ze het nut van software engineering in de ruimste zin van het woord (zoals JeroenB hierboven noemt) niet inzien, ofwel omdat er simpelweg weinig architects in het GoT publiek zitten, ofwel omdat men niet weet wát er nou precies in dit forum thuishoort.

Dit laatste moet naar mijn mening verduidelijkt danwel verbeterd worden door de Devschuur crew. In het topic "Waar hoort mijn topic?" staat bij SE&A dit:
quote:
Het forum voor taalonafhankelijke ontwerpproblemen.

Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Het algoritme dat je ontworpen hebt krijg je niet efficiënt genoeg.
  • Je hebt twijfels bij de database-opzet die je ontworpen hebt.
  • Je weet niet zeker waar je in je OO-ontwerp de verantwoordelijkheden moet leggen.
Ik mis, eerder genoemd hier, software lifecycle. Veel onderdelen hiervan (o.a. onderhoud, uitfaseren, ondersteuning) zijn niet populair op GoT, maar zaken als ontwerp (!), hoe updaten, licenties en versiebeheer geldt voor elke programmeur en mogen daarom best een duidelijke(re) plaats krijgen.

En tot slot mis ik gezamenlijk werken aan een software project. Welke afspraken je maakt en hoe je het technisch oplost. Veel open source projecten floppen door gebrek aan leiding, en ook in commerciele projecten gaat er veel mis door slechte afspraken of code regression door fouten met versiebeheer.

Waar en of je topics over bovengenoemde onderwerpen moet posten is m.i. compleet onduidelijk.

Waarom geen strakke indeling maken tussen topics die over code gaan, en topics die niet over code gaan?

Canon 30D, 17-40mm f/4, 24-105mm f/4, 50mm f/1.8, 70-200mm f/4, 430EX
Leica R4 '82, 24mm f/2.8, 50mm f/2.0, 60mm f/2.8 macro, 135mm f/2.8

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: