Reg. datum: 18 juni 2007
Reg. datum: 18 juni 2007
Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de Samsung teevees. Zelf hoor ik het ook maar heb er eigenlijk geen last van. In het service menu kun je een spaarstand optie uitzetten waardoor de piep 'schijnt' te verdwijnen. In mijn vorige posts heb ik aangegeven om 'niet' in het service menu te kloten aangezien bij mij dat heeft geleid tot een nieuwe printplaat.quote:Centaur schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:57:
Hallo allemaal,
Sinds vorige week heb ik mijn 40m86 binnen. Helaas heb ik (gelukkig maar 1) probleempje met de televisie. Met het volume onder de 10 hoor ik een zacht (maar hinderlijk) gezoem uit de achterkant van de tv komen. Bij het zappen hoor ik het zoemgeluid eventjes veranderen. De televisie aan en uit zetten heeft geen effect.
Ik meen me te herrineren dat ik dit eerder heb gelezen op GoT, maar ik kon de post niet meer terugvinden.
Kan iemand mij vertellen :
a. Wat dit geluid veroorzaakt
b. Of elke Samsung dit heeft / Het een defect is
c. Dit gerepareerd kan worden via de Samsung monteur
d. Dit het omruilen waard is (Media Markt 2 weken omruilgarantie)
Ik heb eigenlijk geen zin om de tv om te ruilen omdat ik gelukkig geen last heb van clouding en banding en dergelijke en ik ben bang dat als ik mijn tv omruil, ik weer pech heb. Daarnaast is het lastig rijden met zo'n gigantische tv op je achterbank (geen zicht uit achteruitkijkspiegel, lijkt me verboden)
Echter, de monteur laten langskomen terwijl dit probleem gewoon simpel op te lossen is met een omruiling bij de Media Markt, vind ik ook weer onnodig.
Graag meer info als jullie hier ervaring mee hebben.
Alvast bedankt !
Om dit zoemgeluid tijdens power on te onderdrukken is het een kwestie van het geluid wat harder te zetten.
Als de piep heel irritant is dan zou ik hem ruilen. Het is een dure aankoop en om nou een piep voor zeker 5 jaar voor lief te nemen...