Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Ervaring met huis kopen deel 2

Reg. datum: 15 juni 2004

Hij is uiteindelijk toch op z'n werk verschenen. Hij heeft tegen m'n vader verteld dat hij 3 nachten niet geslapen heeft en het echt niet meer ziet zitten, dat is de reden.
Hij kan waarschijnlijk zijn baan behouden, de opzegging bij de scholen hebben ze ook al teruggedraaid.
Ik heb z'n vrouw ook gebeld en er is geen kans meer dat ze richting Oostenrijk gaan. Zij wil aan de ene kant nog steeds, maar aangezien hij twijfelt wil ze ook pertinent het verhaal niet door laten gaan.
Ze vroeg wat wij gingen doen en ik heb gezegd dat we dat nog niet zeker wisten. Zoals ik het nu zie is de kans dat we het huis in handen krijgen vrij klein en zou dat alleen via een rechtszaak nog kunnen (als we al winnen).
Ik denk toch dat we via een aangetekende brief de verkopers verzoeken aan hun plicht te voldoen om het koopcontract te tekenen en daarin vermelden dat we anders overwegen gerechtelijke stappen te ondernemen.
Zij hebben uiteraard ook al informatie ingewonnen en zij zijn overtuigd dat ze nergens aan vast zitten, maar zo is het niet helemaal.
Wellicht is een schadevergoeding, met de voorwaarde dat wij dan geen gerechtelijke stappen ondernemen, ook nog een optie.
Heeft iemand nog tips? Wat zou bijv. een redelijke schadevergoeding zijn?

Edit:
Waarschijnlijk gaan wij het volgende doen:
We gaan vanavond met ouders (die kunnen later getuigen) naar ze toe. Vervolgens beginnen we het gesprek en zorgen dat zij op een of nadere wijze toegeven dat er afspraken over de verkoop zijn gemaakt en dat wij als partijen akkoord waren en dat het puur een kwestie van op papier zetten is en dat we niet begrijpen dat ze hier nu op terugkomen. Op deze wijze hebben we nl. bevestiging met getuigen dat er wel degelijk een mondelinge overeenkomst bestaat.
Pas dan confronteren we hen met het feit dat er dus een koopovereenkomst bestaat en dat we naleving wensen en dat we dat zo nodig bij de rechtbank zullen afdwingen.

mtthw wijzigde dit bericht 18-06-2007 11:31 (21%)

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: