Digitale meters kunnen sowieso niet terugdraaien in de letterlijke zin van het woord. Een digitale meter heeft twee gescheiden telwerken voor verbruik en teruglevering. De verrekening van het verschil daartussen gebeurt bij de leverancier. Bij een ouderwetse draaischijfmeter gebeurt het verrekenen automatisch door het heen en weer draaien van de schijf.quote:jantje.vlaam schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:11:
De slimme meters kunnen dus niet terugdraaien.
Voorzover ik weet: niet met hun digitale meter. Oxxio heeft tegen mijn broer gezegd dat teruglevering bij hun alleen mogelijk is als je de draaischijfmeter laat hangen. Ik heb het idee dat hun meter wel teruglevering registreert maar dat ze er administratief niet op ingesteld zijn.quote:Is het mogelijk om bij Oxxio stroom toe te leveren en zo ja, hoe?
Ik neem aan dat dat over mij gaat? Ik heb momenteel 855Wp op mijn dak, dat zal gemiddeld op jaarbasis zo'n 700-750 kWh op moeten leveren. Voor mij is die (belachelijke) grens van 3000kWh geen probleem, ons elektriciteitsverbruik is dan ook maar <1000kWh per jaar. Verbruik je meer (een gemiddeld NL huishouden zit op 3500 kWh/jaar) en wil je dat allemaal opwekken met zonnestroom dan kan dat inderdaad een probleem zijn. Besparen dusquote:De topic starter heeft naar mijn idee een flinke installatie en levert per jaar 860KWh op. De grens ligt bij 3000. Dat zou voor 90% van de mensen toch voldoende moeten zijn of mis ik dan een en ander?
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl