Ons huis stond al meer dan een half jaar te koop (was al leeg) en toen mijn vriendin ging kijken, werd de deur platgelopen zo ongeveer. Maarja, als de vraagprijs 20K zakt, trek je weer publiek natuurlijk.quote:Marko schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:44:
[...]
denk dat dat een beetje bluf is v/d makelaar. gewoon eerst de keuring afwachten, dan bod doen. jullie zijn al verder dan mensen die voor een 2e keer komen kijken tenslotte. wel erg toevallig dat het een half jaar te koop staat en nu opeens andere mensen voor de 2e keer komen.....
Bij ons zijn twee huizen aan ons neus voorbij gegaan. De eerste was binnen een week verkocht dus werd de kijkafspraak afgezegd. Bij de tweede hebben we twee keer gekeken, maar te lang getwijfeld (waren eerst op wintersport gegaan om er over na te denken). Bij dit huis hebben we wat sneller gehandeld (ik had het huis wel al op funda gezien met de originele prijs).
Een makelaar moet niets, maar in principe doe je zaken met de verkoper. Die heeft zich volgens mij wel aan wat regels te houden.quote:FaceDown schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:09:
[...]
Een makelaar mag en moet niks. Er zijn gedragsregels maar die zijn niet in de wet vastgelegd. En als een (niet-NVM) makelaar zich daar niet aan houdt kun je er helemaal niks aan doen. Er loopt dan ook genoeg gajes rond wat schijt heeft aan de regels en gewoon voor de hoogste prijs gaat, in onderhandeling of niet in onderhandeling. Er zijn natuurlijk ook makelaars die het wel netjes doen, in ons geval bijvoorbeeld. Dan heb je geluk.
Maar dat er gajes tussen zit, daar heb je gelijk in. Zelfs bij de NVM; en toen iemand van NVM bij Kassa zat, had ik zelfs het idee dat de NVM meer voor de makelaar doet dan voor gedupeerden.
MrSleeves wijzigde dit bericht 03-04-2007 11:29 (31%)