Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Duurzame energie

Species 5618
Reg. datum: 13 mei 2003

quote:
guus.assmann schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:47:
Led's zijn wel al te gebruiken en geven heel veel licht. Maar je moet wel zelf wat maken, zo in een fitings schroeven gaat niet. Gebruik maar eens een zoekmachine om Luxeon-led's op te zoeken.
Of kijk bij www.farnell.com naar die Led's. Een eenvoudige dimmer heb ik al eens ontworpen en gebouwd. Schema's en print-layout in PDF kan ik wel beschikbaar stellen. Er zijn ook Warm-wit Led's en dat is goed om aan te zien. Ook kun je RGB nemen en zelf de lichtkleur instellen.
Als je hierover eens een leuke eigen pagina maakt met een soort stappenplan zodat ook de tweaker die iets minder regelmatig een soldeerbout in de handen pakt geholpen is, dan zal ik deze als link opnemen in de TS. Als je merken/winkels noemt, zoals Farnell, probeer dan ook alternatieven te noemen (Display?) anders grijpen modjes in voor reclame maken. Vind het wel een heel leuk idee!

Ikzelf heb zo'n kant en klaar setje van 6 ledjes in serie gekocht bij een bouwmarkt maar ben nog niet tevreden. Vaak doen 3 er het wel en de rest het niet. Ben in contact met de firma want ik heb al twee keer een vervanger gekregen van de bouwmarkt en het probleem blijft. To be continued. Het nadeel is nu wel dat ik even minder gelukkig ben over leds.

offtopic:
Over de afgelopen periode heb ik een aantal informatie links al opgenomen in de TS, voor zij die alleen "last" gebruiken misschien toch handig zo nu en dan de TS nog even te bekijken ;). Mist er eentje? Mail me maar. Let wel dat reclame achtige links niet worden opgenomen.

There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't. Besparingsmeter: 887W, 87W sluipverbruik(+MV) en 800W halogeen vervangen voor LEDs.

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: