quote:
vogelaarke schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:03:
Ik heb de oplossing van het Sata2 probleem denk ik gevonden (nu maar hopen dat ik internetverbinding om de kernel te updaten):
http://www.ubuntuforums.o...a&t=153384&page=4 laatse post: dus gewoon harde schijf aan Sata 1 poort hangen, livecd erin, kernel updaten (met
"sudo apt-get install linux-image-386" (voor de X86 ubuntu neem ik aan), computer uitzetten, harde schijf aan Sata 2 hangen en dan hopen dat ik een dual boot systeem gekregen heb met Ubuntu en Win XP.
Het is gelukt via de bovenstaande manier. Mijn netwerkkaart werd wel herkend maar niet alla windows XP automatisch een popup schermpje getoond...moet nog even wennen, dus kernel geupdate en met de geupdate kernel kon ik in Sata2 werken. Maar tot nu toe erg fijn OS!
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat automatisch internetverbinding wordt gemaakt via Wlan in Ubuntu (wlan is wel geactiveerd, maar onthoudt mijn WEP niet)? En om elke keer weer die WEP key te gaan intypen...
Amd64 3200+, Asrock 939Dual-Sata2, 1 GB Ram, Sapphire X800GTO2 (@ X850: 16 pijplijntjes open), Hitachi Deskstar T250K 160GB, Win XP pro, Ubuntu 6.10