Reg. datum: 05 oktober 2005
Reg. datum: 05 oktober 2005
wrom de 20gb als master? heeft die groter cache?quote:syserr schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:06:
Ben op zoek naar een goede voeding van +/- 450 Watt in de prijsklasse +/- 70 euro. Heb drie erg interessante modellen gevonden, namelijk:
- Thermaltake PurePower 460W
- Sea Sonic S12 430W
- Enermax EG465AX-VE(G) FMA 460W
Nu heb ik maar een paar kleine verschilletjes kunnen ontdekken, bijvoorbeeld het aantal fans, Thermaltake en Sea Sonic hebben elk één 12cm fan, Enermax heeft één 8cm en één 9cm fan. Verder lijken bij Thermaltake en Enermax de kabels gemeshed en bij Sea Sonic niet. Zowel qua geluid als qua wattage/voltage ontlopen ze elkaar niet zoveel lijkt mij (of ben ik daar teveel leek voor en zien jullie dat anders?), en ook zijn ze allen niet-modulair (wat voor mij geen probleem is).
Systeem is verder niet veel bijzonders, een GeForce2MX 32Mb videokaartje (ik weet het..), een relatief oude LiteOn cdwriter (24x?), en een evenzo oude LiteOn dvdspeler (16x ofzo). Een Maxtor 80GB HD als slave en een WD 20GB HD als master. Verder nog 512 Mb DDR/333 geheugen, een Celeron 1700 processor op een wat ouder ECS moederbord, extra USB kaart en een Sitecom WIFI kaartje. Misschien zou 350Watt ook genoeg zijn voor nu, maar met het oog op de toekomst...
Echte zware eisen heb ik verder niet, ik game amper, internet/ tekstverwerk destemeer. Voor de toekomst staan een een nieuw/extra reepje geheugen, een nieuwe videokaart, een dvdwriter en wellicht een nieuwe proc. op de planning. Vraag nu is, wat is voor mij de beste keus uit bovenstaande drie? Of heb ik nog wat over het hoofd gezien? Enige eisen wat dat betreft zijn stilte en stabiliteit, gemeshde kables zijn leuk maar niet heel nodig... Heb met name over de SeaSonic al boel leuks gelezen, maar zie nog niet echt in waarom die 'beter' zou zijn dan de andere twee. Lees graag jullie ervaringen/ideeën!