Even snel door het topic heen geskipped...quote:Breepee schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:17:
Dolby digital Live is zeker wel een nuttige functie.
Geen Dolby Digital Live... geen DTS Interactive... vuilnisbak in dus.
Die kaart doet dus geen ruk aan encoding, terwijl ik voor ~60 Euro - de helft! - binnenkort een DD Live encoding kaartje kan kopen van Terratec (als het er nog niet is). Waarom heeft Creative uberhaupt de moeite gedaan om dit ding uit te brengen? Wat heb je aan die 10k MIPS als er niets mee encode kan worden?
Het voegt - behalve voor enkele audiofielen (of beter: koptelefonofielen) - NIETS interessants toe aan de bestaande kaarten w.o. Audigy2. Helaas voor Creative geen upgrade dus naar X-Fi... nog afgezien van dat ik die kaart belachelijk duur vind voor het gebrek aan functionaliteit die het bied. 120 Euro... man, voor dat geld koop je een OEM Audigy2 en met de rest koop je i.p.v. een 7800GT een 7800GTX..!
Eens, die "THX" certificatie van die kaart (hahaha) zal me worst wezen. Mijn receiver heeft die al (een echte THX certificatie), en daar is het tenminste interessant.quote:Betalen voor onzin deed je al bij creative. De THX-certificatie bijvoorbeeld...
DD/DTS encoding is the only thing that matters to me. Het enige wat zo'n kaart moet doen is mijn receiver van schoon decodeerbaar 5.1 signaal te voorzien... en dat is wel het minste wat je in deze verlichte tijd mag verwachten van een kaart die start bij 120 Euro.
Een nForce2 moederbord met die functionaliteit is nog stukken goedkoper dan dit kaartje, zelfs bij de introductie toentertijd.
Als Creative een voortijdige dood wil sterven moeten ze vooral zo doorgaan met hun prijsstelling voor soundcards die niet meer aan hedendaagse home-theatre eisen voldoen, maar wel allerlij overbodige ballast aan boord hebben...
Cheetah wijzigde dit bericht 24-09-2005 23:34 (9%)
MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz