Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2

Reg. datum: 23 september 2002

Ik heb mijn beamer op marktplaats.nl gevonden. Het is inderdaad redelijk goedkoop voor een beamer in deze staat, maar je ziet ze wel vaker voor zo'n prijs.
Let wel op dat dit een CRT beamer is. Dat betekent dat hij niet met een lamp werkt zoals de meeste moderne beamers, maar met 3 buizen (Rood, Groen, Blauw). Voordelen hiervan zijn onder andere betere zwartwaarden en geen pixeleffecten. Het nadeel is dat het een groot en zwaar ding is. Die van mij is ongeveer 60 * 50 * 30 cm en weegt ongeveer 30 kg. Een ander belangrijk nadeel is dat dit soort projectoren moeilijk af te regelen zijn. Zoals je op dit plaatje kan zien zijn er een heleboel regelaars waar je aan kan draaien. Om dit goed af te regelen heb je de nodige kennis en een heleboel geduld nodig. Ik ben de eerste keer meerdere dagen bezig geweest om de afregeling helemaal goed te krijgen.
Vanwege bovenstaande redenen en het feit dat deze beamer al meer dan 12 jaar oud is, is hij niet zo gewild meer en is de prijs dus ook vrij laag.

Hoeveel branduren mijn projector heeft gehad weet ik niet, want deze is al zo oud dat hij dat niet zelf bijhoudt. Wat ik wel weet is dat de buizen nog nauwelijks wear (slijtage) vertonen. Gezien het feit dat dit soort buizen gemiddeld 10000 uur mee gaan, denk ik dat ik voorlopig nog wel even vooruit kan :)

Dioot wijzigde dit bericht 07-05-2003 20:20 (14%)

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: