Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

If the river was whisky...
Reg. datum: 24 november 2000

quote:
nesQuick schreef op 26 april 2003 @ 03:08:
[...]
Ik begrijp niet waarom ik op mijn workstation niet een server versie van windows mag draaien :? Het is inmiddels toch duidelijk aangetoont dat het heel makkelijk is om windows server 2003 zo te tweaken dat hij als workstation te gebruiken is :) Ik kan er werkelijk alles mee wat ik wens. Een enkele keer wil een driver (zoals de logitec driver) zich niet laten installeren, maar dat neem ik maar voor lief. En dat mensen tegen problemen oplopen maakt ook niet uit, dat proberen we hier zoveel mogelijk op te lossen! Mensen kunnen heus wel zelf bepalen of ze de server variant willen installeren :)

Ik zeg ook niet dat het niet mag :) . Waar ik op doel is dat MS eindelijk de kant op gaat om iets te maken waar het ook werkelijk voor bedoelt is. Want laten we eerlijk zijn. Een server heeft de onderstaande zaken niet nodig om services te kunnen leveren:
- Games
- Audio / Video Applicaties
- (OpenGL) screensavers
Dat is allemaal overhead en is ook niet gewenst in een productieomgeving (en dan heb ik het niet over een tweaker omgeving). Voor de doorsnee tweaker is het juist weer interessant om het dan wel weer aan de praat te krijgen :o .
Ik hoop zelf, dat de volgende server versie helemaal niet meer als desktop-achtige omgeving is te installeren (en bijvoorbeeld alleen nog maar via de console (COM) poort / webinterface).

[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: