Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Linux op de Desktop **NOS-idee; Feedback gewenst**

Lambda
Reg. datum: 13 augustus 2000

Ik vind het onderwerp wel interessant, alleen de discussie isnogal triest. Het is een groot misverstand dat er geen kennis voor nodig zou zijn om Windows fatsoenlijk te installeren en onderhouden. Het probleem is dat Linux anders is en dat stuit veel gebruikers tegen de borst en toont dat ze er toch niet zoveel van weten als ze aanvankelijk gedacht hadden. Linux is meestal niet veel moeilijker, maar anders. Als je al 10 jaar met Windows werkt, dan heb je er ondertussen wel wat kennis van. Je kunt niet verwachten dat je Linux dan ook van de een op de andere dag wel kent. Een absolute noob kan in Windows echt niet veel meer dan in Linux denk ik.

Linux is als je het mij vraagt hard opweg om een mooi desktop systeem te worden. Dat UNIX daar heel geschikt voor is bewijst MacOS X wel lijkt me. Linux staat wat dat betreft gewoon nog in de kinderschoenen.
Athalon, dat je Linux bestempeld als een knutsel OS snap ik niet. Vrijwel alle grote computerbedrijven investeren erin (IBM, HP, Sun, SGI, AOL misschien). Dit is echter voornamelijk op servergebied gericht. Andere bedrijven zoals Trolltech, Ximian en TheCompany proberen Linux op de desktop flink te verbeteren.

[deze advertentieruimte is te koop]

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: