Hoofdcategorieën

Bekijk bericht in topic: Linux op de Desktop **NOS-idee; Feedback gewenst**

Reg. datum: 08 september 2001

quote:
Ik denk dat er vooral veel gefrustreerde Windows rotten komen, die denken Linux wel ff te installeren.

En daar ben ik het volledig mee eens, maar dat is in principe de grondslag waar het toch allemaal om gaat, De Linux aanhangers en producenten van de vele soorten Linux distro's willen toch graag Windows gebruikers overhalen om Linux te draaien. Want als men dat nooit had gewild had ome Linus het voor zichzelf gehouden de oerlinux. Maar omdat het teveel installatie en ondersteuning troubles geeft, blijft het gewoon een ondergeschoven OS dat haast niemand van de windows gebruikers gaat installeren omdat het teveel tijd en moeite kost.

Het is heel hard maar wel waar.

En dan kun je daar wel overheen stappen met je moet er wat voor doen om het draaiende te krijgen, maar zo werkt het in de echte wereld nog lang niet, en zal het ook nooit gaan werken en daarom maken fabrikanten geen drivers of geven ze specificaties vrij etc etc etc. Dus blijft Linux een ondergeschoven kindje dat absoluut niet serieus genomen wordt in de OS wereld. Hoogstens een lastige vlieg die dood geslagen moet worden, en wat bijzonder goed lukt door Microsoft, anders heeft het bedrijf niet steeds zoveel winst en gaan de Linux ontwikkelaars (bedrijven) b.v. Corel en nog wat andere van hand tot hand, en dan failliet of stoppen er helemaal mee. :( wat dan heel Linux weer bij de particulieren werpt, die geen tijd hebben om de één af andere reden etc etc. Dus blijven de diehards over en dat zijn er niet echt veel vrees ik. Als ik kijk bij (ik dacht openoffice) of een ander office pakket maar hang me er niet aan de omtwikkeleingen van een office pakket al maanden stil liggen, en de animo steeds minder is geworden van een x-aantal ontwikkelaars naar één of twee. Dat geeft dan toch wel te denken. Maar ik zou even in de linkjes moeten duiken om de preciese URL te vinden en over welk pakket het gaat.

Bekijk bericht
Bericht:
Quote bericht:

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: