Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Werk en Inkomen - Terugkoppelingtopic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Aangezien er ook veel topics over geld gaan die niet direct met werk te maken hebben, is het wellicht een idee om er "Werk, inkomen en geld" van te maken?

Acties: [quote]

Door: Guardian Angel

Als.... als dat zou moeten dan is "Werk, inkomen en financiën" nog meer van toepassing.

Prima voorstel heren :) De WI policy definieert het al binnen haar scope, maar de titel niet. Ik weet niet precies hoe dit forum tot zijn naam is gekomen, maar ik zal er eens naar kijken en evt. in de groep gooien.

Ik zat net nog even het LinkedIn topic door te lezen. Ik begrijp alleen niet waarom je daar geen links mag toevoegen, maar op het hyves topic weer wel?
Wie zit er bij Hyves?

gevalletje gelijke monnikken, gelijke kappen of speelt er iets anders?

Het eerste wat me te binnenschiet is Tweakers Huiskamer vs Werk en Inkomen . De fora zijn van wezenlijk andere aard.

quote:
Rukapul schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:10:
Het eerste wat me te binnenschiet is Tweakers Huiskamer vs Werk en Inkomen . De fora zijn van wezenlijk andere aard.
Maar in feite is het een profielensite met weliswaar werkgerelateerde dingen. Wil niet zeggen dat het een toegevoegde waarde kan zijn aan WI, maar eerder aan HK.

Het LinkedIn onderwerp heeft niet als doelstelling om profielen uit te wisselen en daarmee dus een opsomtopic te worden, maar om inhoudelijk te discussieren over LinkedIn. Je ziet dan ook weinig tot geen links naar profielen.

Het HK onderwerp over Hyves is meer in HK style met 'eh! ik heb ook een profieltje aangemaakt en wil wat vrienden er bij!' en wat standaard rants over community sites.

Wat ook min of meer het verschil tussen WI en HK is :)

Maar waaorm een discussie over een profielenplatform in WI? Leg me dat eens uit? ;)
Het enig raakvlak is omdat het ook gedeeltelijk werkgerelateerd is, maar dat is Hyves ook.

quote:
Outerspace schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:23:
Maar waaorm een discussie over een profielenplatform in WI? Leg me dat eens uit? ;)
Het enig raakvlak is omdat het ook gedeeltelijk werkgerelateerd is, maar dat is Hyves ook.
LinkedIn zomaar een profielenplatform noemen gaat me te ver. Het is het profielenplatform voor professionals en het wordt ook serieus als zodanig gebruikt, getuige mijn ervaringen en de discussie in het topic. Daarmee is het gewoon 100% ontopic in WI :) Dit maakt het ook meteen onlogisch om profielen op te gaan sommen, want de meeste mensen in WI kennen elkaar professioneel helemaal niet.

Het Hyves topic is evenzeer ontopic in de HK: Hyves is een sociaal profielenplatform en de HK is een sociale community :)

Volgens mij staan beide topics op de juiste plaats en hebben ze de inhoud die bij de respectievelijke fora horen :)

Het is niet gedeeltelijk werkgerelateerd, LinkedIn draait alleen maar om werkgerelateerde relaties.

Ik heb in ieder geval nog niet ontdekt hoe ik mijn breezah vakantiefoto's kan plaatsen, mijn blogs kan posten en natuurlijk respect +1 kan doen. Ik kan er alleen mijn cv plaatsen, (oud)collega's opzoeken en jobs bekijken. En aangeven dat ik wel interesse heb in careeropportunities.

Bij Hyves zie je dit iets opkomen, maar niet als primaire doelstelling van de site, maar meer als een toevallige melkkoe die in de stal kwam te staan toen de userbase van Hyves groot genoeg werd om er wat geld uit te halen naast de normale advertenties.

Het zit 'm dus in de insteek van de sites.

Hoewel Rukapul het waarschijnlijk niet erg vind als je een Hyves topic in WI aanmaakt over jobs op Hyves, als het maar werkgerelateerd blijft ;)

quote:
Rukapul schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:28:
[...]

LinkedIn zomaar een profielenplatform noemen gaat me te ver. Het is het profielenplatform voor professionals en het wordt ook serieus als zodanig gebruikt, getuige mijn ervaringen en de discussie in het topic. Daarmee is het gewoon 100% ontopic in WI :) Dit maakt het ook meteen onlogisch om profielen op te gaan sommen, want de meeste mensen in WI kennen elkaar professioneel helemaal niet.

Het Hyves topic is evenzeer ontopic in de HK: Hyves is een sociaal profielenplatform en de HK is een sociale community :)

Volgens mij staan beide topics op de juiste plaats en hebben ze de inhoud die bij de respectievelijke fora horen :)
Ik zie dat ik mijn standpunt verkeerd heb gebracht in Outerspace in "Werk & Inkomen - Feedbacktopic". Ik wil alleen zeggen dat een profielensite (die in dit geval werkgerelateerd is) net zo goed in de HK terecht kan. Zeker omdat niet ten allertijde inhoudelijk gepraat wordt over LinkedIn, alleen wat de ervaringen zijn (en ja, die zijn dan wel weer WI gerelateerd :P).

Het is zeker geen verkeerde discussie Outerspace :)

Als je het bekijkt vanuit profielensite = profielensite is het wat vreemd dat de een in de HK staat en de ander in WI. Alleen zijn de onderwerpen anders van insteek. Als het LinkedIn topic zou verzanden in het spammen van profielenlinks, dan zou er geen plaats voor zijn in WI, maar wel in de HK.

Natuurlijk is Hyves sociaal georienteerd en is LinkedIn bedoeld om elkaar te vinden voor werkgerelateerde zaken, maar in de basis zijn het beide profielensites en wat dat betreft niet veel anders dan de gemiddelde datingsite.

Ik ga niet met Motrax mee vwb het doel van het topic, want dat is me wat te gekunsteld. In de TS stond nota bene een link naar een profiel, maar er is vanaf het begin streng op toegezien dat dit niet meer gebeurde. Hierdoor is de richting van het topic gestuurd.

Nou ben ik wel van mening dat je in LinkedIn niet zomaar mensen toevoegt die je minder goed kent. Ik vroeg me met name af waarom er dan afwijkende regels gelden. Ik moet het dan ook idd maar toeschrijven aan de 'andere' regels in de HK.

Het had zeker in de HK gekund. Het topic begon echter in WI en daarop is enige bijsturing gepleegd om het in lijn met het beleid te brengen en ook om het levensvatbaar te houden in het forum. Als ik kan kiezen tussen een levensvatbaar topic met in potentie een groot publiek of een topic in een forum waar slechts 3k users inkunnen dan geef ik de voorkeur aan het eerste :) Dat het levensvatbaar is blijkt wel uit de bijna 100 reacties en activiteit een jaar na topicstart. Opsomreacties toestaan in zo'n topic is dodelijk leert de ervaring omdat het de rest verdringt.

Wil men LinkedIn profielen uitwissen in de HK dan is men daar vrij in (denk ik, is aan de HK-mods) :)

quote:
Outerspace schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:38:
[...]
Ik wil alleen zeggen dat een profielensite (die in dit geval werkgerelateerd is) net zo goed in de HK terecht kan. Zeker omdat niet ten allertijde inhoudelijk gepraat wordt over LinkedIn, alleen wat de ervaringen zijn (en ja, die zijn dan wel weer WI gerelateerd :P).
In de Huiskamer kan zeker een topic over LinkedIn maar zal het kwa niveau en inhoud vrijwel altijd anders zijn dan in WI. Een link naar je profiel spammen in zo'n HK-topic is mogelijk, in WI uiteraard niet omdat beide subfora een andere insteek hebben :)
quote:
Rukapul schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:50:
Wil men LinkedIn profielen uitwissen in de HK dan is men daar vrij in (denk ik, is aan de HK-mods) :)
Wat mij betreft wel, maar hoe loos is enkel het spammen van je profiel zonder daar minstens wat interessants bij te vermelden :)

Ik vind eigenlijk dat de naam van WI de laatste tijd gebruikt wordt ook juist voor woningen en toebehoren. Denk aan : Ervaring met huis kopen deel 5 , Klappen van de huizenbubble? , Overlijdingsrisico op naam van partner

Valt dat niet onder SG?

Anders doe ik een voorstel om WI om te toveren naar WWI:
Wonen, Werk Inkomen.

Any suggestions?

Ik geloof dat Rukapul al eens heeft aangegeven dat een wijziging van de subforumtitel tot de mogelijkheden behoort. Enerzijds boeit het mij niet zo, maar anderzijds hou ik liever wel vast aan WI als afkorting omdat het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is.

Feit is wel dat Werk en Inkomen in de praktijk soms wat breder lijkt te zijn dan de titel dekt. We (lees: WI-crew) kunnen best eens kijken of zinnige voorbeelden zoals Wonen, Werk en Inkomen (WWI) een betere optie zijn dan de huidige WI. Zeg ik er wel bij, persoonlijk ervaar ik WI als naam op dit moment niet als onvolledig.

Ik opperde al Werk, Inkomen en Financiën

Wonen is meer SG omdat daar ook de verbouwingstopics staan. Ik begreep dan ook niet dat Ervaring met huis kopen in WI stond. Wordt de volgende stap "Auto kopen?"

Financiering van een woning kan ik me daarentegen wel hier voorstellen.

edit...

nu ik hier toch ben
'Stiekem' verlagen van de rente door Postbank +alternatieven

vind ik een bashing title voor een topic dat voor alle banken geldt. DM helpt niet maar een verklaring waarom de titel blijft zoals hij is zie ik toch wel erg graag.

Een schopje en maar gelijk wat toevoegen. Waarom is wanhopige buurman gaat bouwen geen SG?

quote:
Guardian Angel schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:08:
Een schopje en maar gelijk wat toevoegen. Waarom is wanhopige buurman gaat bouwen geen SG?
Dat is het wel maar ik heb ervoor gekozen het vooralsnog even in WI te laten staan. De discussie liep prima en de TS kan niet in SG. Heel soms hebben ook modjes een zwak moment ;)

De opmerkingen over de naam van Werk en Inkomen leg ik binnenkort intern neer ter beoordeling.

Het valt mij op dat er steeds meer "oneliners" gepost worden. Hiermee bedoel ik reacties op posts van anderen, zonder enige onderbouwing. Dit lijkt me voor de discussie weinig waardevol. In de policy heb ik hier niets over gevonden (wou even kijken of er iets over zou staan) dus ik was benieuwd hoe we daar mee omgaan.

Vaak wordt dit wel gecorrigeerd door andere forumleden, maar dan zijn er ondertussen al 2 onnodige posts gedaan. Als de oneliner onderbouwd was geweest had je ipv 2 onnodige posts 1 nuttige gehad, en dat vind ik jammer.

Het ligt aan de situatie. Soms hoeft een enkele reactie/oneliner niet storend te zijn en een andere keer is het de start van een heel offtopic discussie. Mocht je het tegenkomen dan kun je het beste een Topicreport aanmaken met een link naar de bewuste post. Als de crew dan met je van mening is dat het ongewenst is, dan wordt het vanzelf opgepakt :)

quote:
Outerspace schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:59:
Ik vind eigenlijk dat de naam van WI de laatste tijd gebruikt wordt ook juist voor woningen en toebehoren. Denk aan : Ervaring met huis kopen deel 5 , Klappen van de huizenbubble? , Overlijdingsrisico op naam van partner

Valt dat niet onder SG?
Dat 3e topic is sowieso WI aangezien WI volgens de policy ook financiele producten afdekt.
Het 1e topic is WI uit historisch oogpunt denk ik, omdat er vaak financiele-/hypotheekaspecten in besproken worden wat uiteraard ook een zeer belangrijk element is. Er is ooit getracht het de financiering en de rest uit te splitsen naar aparte topics, maar dat wilde men niet. Gezien de historie lijkt het verdedigbaar om het in WI te houden.
Het 2e topic is financieeleconomisch van aard wat van alle beschikbare fora het dichtst bij WI ligt omdat het relateert aan zowel financien.

Al met al een aardige match met WI.
quote:
Anders doe ik een voorstel om WI om te toveren naar WWI:
Wonen, Werk Inkomen.

Any suggestions?
Niet mijn persoonlijke favoriet ;) Wel doet me dit herinneren dat ik een oude belofte nog niet aan ben toegekomen:
quote:
Rukapul schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:07:
Prima voorstel heren :) De WI policy definieert het al binnen haar scope, maar de titel niet. Ik weet niet precies hoe dit forum tot zijn naam is gekomen, maar ik zal er eens naar kijken en evt. in de groep gooien.
quote:
SmartDoDo schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:52:
Ik geloof dat Rukapul al eens heeft aangegeven dat een wijziging van de subforumtitel tot de mogelijkheden behoort. Enerzijds boeit het mij niet zo, maar anderzijds hou ik liever wel vast aan WI als afkorting omdat het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is.

Feit is wel dat Werk en Inkomen in de praktijk soms wat breder lijkt te zijn dan de titel dekt. We (lees: WI-crew) kunnen best eens kijken of zinnige voorbeelden zoals Wonen, Werk en Inkomen (WWI) een betere optie zijn dan de huidige WI. Zeg ik er wel bij, persoonlijk ervaar ik WI als naam op dit moment niet als onvolledig.
^ gaan we doen doen :)
quote:
Guardian Angel schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:43:
Ik opperde al Werk, Inkomen en Financiën
Wat zeker zinvol is. Alternatief voor financien zou 'economie' kunnen zijn of een van de vele andere termen in deze categorie.
quote:
Wonen is meer SG omdat daar ook de verbouwingstopics staan. Ik begreep dan ook niet dat Ervaring met huis kopen in WI stond. Wordt de volgende stap "Auto kopen?"
Hierboven heb ik een gedeeltelijke reden gegeven. Niet een waterdichte argumentatie wellicht maar is het fout dat het topic in WI staat?
Als ik het me goed herinner zijn er wel enige topics over het financieren van een auto in WI geopend trouwens.
quote:
Financiering van een woning kan ik me daarentegen wel hier voorstellen.
Ik heb een flinke tijd veel tijd en moeite erin gestoken om de financiering van een woning in een apart topic te plaatsen. Hiervoor ontbrak echter elke support en dus ben ik toen tot het inzicht gekomen dat het huidige topic dan maar een tweekoppige draak moet blijven wat overigens meer zegt over het tweekoppige karakter dan over de kwaliteit van het topic (welke best goed te noemen is in mijn opinie).

quote:
Rukapul schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:25:
[...]
Ik heb een flinke tijd veel tijd en moeite erin gestoken om de financiering van een woning in een apart topic te plaatsen. Hiervoor ontbrak echter elke support en dus ben ik toen tot het inzicht gekomen dat het huidige topic dan maar een tweekoppige draak moet blijven wat overigens meer zegt over het tweekoppige karakter dan over de kwaliteit van het topic (welke best goed te noemen is in mijn opinie).
Allereerst, dank voor de reactie in het algemeen.

Wat betreft het bovenstaande, ik lees in WI lang niet alles en dit topic had niet mijn interesse anders had ik -mogelijk- wat kunnen bijdragen. Dat geldt trouwens óók voor andere onderwerpen die ik mis.

Ik heb helaas niet altijd genoeg energie om iets goed uit te zoeken en een degelijk "product" neer te zetten, maar als me wat tijd gegund wordt wil ik mijn steentje wel bijdragen. Een DM mijn kant op is voldoende.

Mededeling: vernieuwd Werk en Inkomen - Beleid :) Credits en commentaar zijn voor SDD :P

(en op bovenstaande koppel ik de resultaten van de interne discussie binnenkort terug)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: