Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Het HTC Touch Diamond en/of Touch Pro problemen topic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Aangezien er in het reguliere Topic regelmatig problemen worden gemeld met dit nieuwe toestel leek het DaannO het een goed idee om hiervoor een apart Topic te openen.

Want het is niet alleen maar Diamant dat er blinkt.

Zelf heb ik problemen met de telefoonkwaliteit.
Deze problemen heb ik met 1.35 en nu ook met 1.37 ROM.

Aangezien een aantal mensen wel problemen hebben en een aantal mensen niet wil ik inventariseren of we er een vinger op kunnen leggen.

Over welke problemen heb ik het dan?

Bereik: Regelmatig mis ik gesprekken en zoekt de Diamond naar netwerk.
Geluidkwaliteit: Mensen vinden me regelmatig hees of blikkerig klinken met de Diamond.

S/NROM VersieRadioversieProtocolversieProviderSlechte Belkwaliteit
HT822xx1.37.405.1 WWE1.00.25.0352.26a.25.09HT-Mobile NLJA

Graag zou ik van jullie bovenstaande gegevens ontvangen om te kijken of er een patroon / trend is op te merken in de problematiek

Hmm dit probleem was er toen ook met de HTC P3300 wat inmiddels is verholpen door de WM6 rom van T-Mobile

grr je hebt de table structure aangepast :P hier moet je het mee doen

Slechte belkwaliteit: Nog niet
ROM version: 1.35.401.3 WWE
Radio version: 0.93.25.NS26
Protocol version: 52.26.25.09W
Provider: Hi abbo KPN
Band: puur GSM
Regio: Delft

even een editje: ik heb dus nergens nog problemen mee, mijn accutje doet het gewoon 2 dagen met voor mij normaal gebruik :D

Begint het gezeik dan nu al weer, ik wilde hem gaan bekijken maar houd dit topic toch scherp in de gaten. Wanneer leert men toch van fouten die in het verleden worden gemaakt.

Dat kan ik in elk geval niet begrijpen! (ik wacht wel op de 3g iphone)

@-nickx- , Je hebt altijd mensen met problemen en het is altijd zo dat je de mensen met problemen wel hoort en de tevreden mensen niet veel.
Ik heb iig nog niks gehoord qua belkwaliteit problemen, ontvangst is ook niet opvallend slecht e.d.

Zal mijn gegevens ook zo even plaatsen.
Ik heb af en toe ook het id dat ik minder bereik heb dan met m'n N73. Echte test komt vanavond.

quote:
geerttttt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:47:
@-nickx- , Je hebt altijd mensen met problemen en het is altijd zo dat je de mensen met problemen wel hoort en de tevreden mensen niet veel.
Ik heb iig nog niks gehoord qua belkwaliteit problemen, ontvangst is ook niet opvallend slecht e.d.
Nee dat klopt, zo zit de mens in elkaar he! Ik ben soms ook zo absoluut. Het probleem is dat ik ook de Tytn2 heb gehad en ook deze problemen toen ondervond. Dat wil zeggen mensen mij blikkerig hoorde en ik hun ook niet zo helder.

De iPhone daarin tegen doet het perfect nooit langzaam, alleen ach daar zijn natuurlijk ook weer hoop andere dingen over te noemen... het hoeft ook geen battle te worden : ) voor mij niet iig.

Slechte belkwaliteit: Nee, erg goed juist, ook bij Elite en HTC 1.35 ROM
ROM version: 1.37.405.1 WWE
Radio version: 1.00.25.03
Protocol version: 52.26a.25.09H
Provider: T-Mobile Relax
Band: 3G
Regio: Rotterdam

mijn voornaamste probleem is eigenlijk dat mijn batterij in no-time leeg is..
Heb de NL versie van de eerst levering.
Bij totaal half uurtje bellen, paar smsen, enkele keer weer opvragen en een half uurtje spelletjes spelen (braintraining) is t wel gedaan..
Als iemand tips oid heeft dan hoor ik t graag!

Slechte belkwaliteit: Nee
ROM version: 1.35.404.4 NLD
Radio version: 0.93.25.NS26
Protocol version: 52.26.25.09H
Provider: T-mobile Relax
Band: staat op auto (kan ook kiezen uit GSMofWCDMA maar heb m op auto laten staan)
Regio: Groningen

quote:
mistraldk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:46:
mijn voornaamste probleem is eigenlijk dat mijn batterij in no-time leeg is..
Heb de NL versie van de eerst levering.
Bij totaal half uurtje bellen, paar smsen, enkele keer weer opvragen en een half uurtje spelletjes spelen (braintraining) is t wel gedaan..
heb je continue je verbindingen open staan?

Voor de volledigheid zet ik hier de opnamen ook nog even neer die ik eerder al gepost had: TD-er in "HTC P3700 Touch Diamond (deel 3)"

Opname 1 - gewoon alleen toestel gebruikt
Opname 2 - met Bluetooth headsetje en telefoon in de hand
Opname 3 - met gewone DECT telefoon Het signaal van deze telefoon moet ook eerst gedigitaliseerd worden door dezelfde SPA-3102 als waar de buitenlijn op zit.
Opname 4 - Nu met mijn Telfort sim in mijn oude Nokia 6680
Opname 5 - met een SIM van vodafone (prepaid sim van mijn vriendin)
IMHO is kwaliteit via Vodafone aanzienlijk beter, kortom het ligt aan de combinatie TD en Telfort of TD en sim van Telfort.

ROM versie:	1.35.404.4 NLD
ROM datum:	30/05/2008
Radio versie:	0.93.25.NS26
Protocolversie:	52.26.25.09W

HT822GNxx1.35.404.4 NLD0.93.25.NS2652.26.25.09WTelfort NLJA

edit:
Regio Groningen-stad trouwens.

foutje

quote:
TheNymf schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:49:
[...]

heb je continue je verbindingen open staan?
Nope, deze staan uit. In advanced config ook ingesteld dat ie na 5 minuten automatisch de verbinding met T-mobile internet moet afsluiten. Ook met dat programma 3 vd 4 power save opties aan staan (alleen sd-memory power save niet aan).

Ik zie een verschil in de 'protocolversie'

bij mij is die H en bij jou W.
Enig idee wat dat betekent?

quote:
mistraldk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:52:
Ik zie een verschil in de 'protocolversie'

bij mij is die H en bij jou W.
Enig idee wat dat betekent?
Geen idee, maar ik zag nog een veel groter verschil in de radio-versie en dat lijkt me de grotere boosdoener in dit geval.
De protocol-rom zal waarschijnlijk dingen als USB, WiFi en Bluetooth beheren.

Ik heb dezelfde radio versie voor zover ik kan zien, met de nieuwe engelse en aziatische ROM's zit er idd wel een groot verschil tussen.

quote:
TD-er schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:50:
HT822GNxx1.35.404.4 NLD0.93.25.NS2652.26.25.09WTelfort NLJA
Idem idem!

Zie bij mij ook inderdaad Protocol met een W staan, niet met een H. Is dit normaal voor de standaard NL ROM, of zijn er mensen met een NL ROM die protocol met een H hebben?

ik dus!
Hoe lang gaat jullie accu mee met wat voor verbruik?

quote:
mistraldk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:05:
ik dus!
Hoe lang gaat jullie accu mee met wat voor verbruik?
Mijn accu heb ik nog niet leeggetrokken, maar gisteren bijvoorbeeld rustig dagje, net als vandaag.
Beetje Route66 getest, zo'n 40-50 mins gebeld totaal, af en toe de mail vanaf de bank (via WiFi) bekeken, een paar webpagina's, een paar foto's genomen.
Nu is de accu zo'n beetje half leeg (4 van de 10 streepjes nog over bij het power-overzicht in Windows)
Let wel, dit is dus sinds gisteren ochtend, 8 uur.

Wat ik ondervind is een achterkant die niet goed sluit. Let hier goed op in de winkel, want ze zijn dus in omloop. Degene die ik meekreeg als ik hem om wilde ruilen had het ook namelijk.

Slechte belkwaliteit: Nee
ROM version: 1.37.405.1 WWE
Radio version: 1.00.25.03
Protocol version: 52.26a.25.09H
Provider: Vodafone
Band: GSM/UMTS/HSDPA
Regio: Uden

[/quote]

verder ook geen problemen met mijn HTC TD :)

quote:
TD-er schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:19:
[...]

Mijn accu heb ik nog niet leeggetrokken, maar gisteren bijvoorbeeld rustig dagje, net als vandaag.
Beetje Route66 getest, zo'n 40-50 mins gebeld totaal, af en toe de mail vanaf de bank (via WiFi) bekeken, een paar webpagina's, een paar foto's genomen.
Nu is de accu zo'n beetje half leeg (4 van de 10 streepjes nog over bij het power-overzicht in Windows)
Let wel, dit is dus sinds gisteren ochtend, 8 uur.
Tering, dan is er denk ik echt iets mis met die van mij...ik heb ongeveer hetzelfde gedaan denk ik en red het daarmee zo'n 12u...

De standyby tijd van mijn TD daalt ook drastisch. Heb toenet bijvoorbeeld hardSPL erop gezet/+ hard reset na de telefoon volledig opgeladen te hebben. Mijn telefoon gaf toen een lading van 40% aan :X
Hopelijk is het een softwarematig probleem. Ben nu aan het updaten naar een nieuwere ROM die een langere standbytijd zou hebben.. i'll keep you updated!.

Had hiervoor een NL touch diamond met de 1.35 firmware.

quote:
kenny89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:40:
De standyby tijd van mijn TD daalt ook drastisch. Heb toenet bijvoorbeeld hardSPL erop gezet/+ hard reset na de telefoon volledig opgeladen te hebben. Mijn telefoon gaf toen een lading van 40% aan :X
Hopelijk is het een softwarematig probleem. Ben nu aan het updaten naar een nieuwere ROM die een langere standbytijd zou hebben.. i'll keep you updated!.

Had hiervoor een NL touch diamond met de 1.35 firmware.
Daar ben ik erg benieuwd naar!!!
Het is een beetje love it-hate it nu...vind m fijn om mee te werken, meeste dingen die ik wil kunnen en gaan ook best soepel. Alleen die batterijduur nu is echt idioot. Ga zo maar eens een harde reset ertegenaan gooien en dan niks installeren en kijken hoe die t morgen volhoudt na een nachtje aan de lader...

Geflashed naar een nieuwere firmware. Telefoon een nachtje aan de lader gehangen (6 uur) maar is nog niet volledig opgeladen :| . (70 procent vol)

edit: heb nu het toestel uitgezet en weer aan de lader gehangen, ledring geeft nu meteen een volle lading aan.

Het opladen van de TD duurt mij bij 1.5 uur dan is hij vol, heel verschillend met de ervaringen hier

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: