Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Het Nokia 6110 Navigator topic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Nokia heeft vandaag tijdens het 3GSM congress in Barcelona de Nokia 6110 aangekondigd.

Nee, niet de:
http://www.mforum.ru/phones/images/nokia6110_415.jpg
Maar de:
http://tweakers.net/ext/f/a6b62e053934c48949a97ebfb4bf3ac4/full.jpg

Na de Nokia 330, de N95 en de E90 is dit het 4de toestel met GPS. Tevens heeft Nokia vorige jaar het bedrijf Gate5 overgekocht en heeft daarmee flink wat kennis met betrekking tot navigeren in huis gehaald.

nieuws: Nokia neemt producent van navigatiesoftware over

Waarom Nokia opnieuw voor het typenummer 6110 heeft gekozen is mij totaal een raadsel, maar daar zal Nokia in Finland vast wel een reden voor hebben.

Belangrijkste specificaties:

- Quad-band GSM
- UMTS/HSDPA
- MiniUSB 2.0 (full-speed)
- Bluetooth 2.0 + EDR

- Stereo FM radio
- Geïntergreerde GPS ontvanger
- 2,5mm jack-plug
- MicroSD
- 2,0MP Camera

Die stereo FM radio kan ik nergens terugvinden in de Nokia press release.

Heb je overgins een link van dat de E90 GPS heeft?

quote:
Mottebelke schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:14:
Die stereo FM radio kan ik nergens terugvinden in de Nokia press release.
Staat gewoon in de lijst met specs
quote:
DaannO schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:10:
Als je de link volg, die in het E90 topic staat.

quote:
DaannO schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:10:
-off topic-
Hoe goed is je Noors ? Anyway, in dit artikel zijn o.a. een paar screenshots van de GPS te zien.

(-Meer off-topic, sorry Ginz-
Overigens zijn bij ons vandaag de eerste E65's de deur uit gegaan. We hadden ze vrijdag al, maar mochten ze niet versturen vóór vandaag)
;)

Hier staat een (Noors) testje met live foto's van de GPS in de 6110 in actie.

Naar het schijnt zal Nokia op de nieuwe toestellen met GPS ontvanger ingebouwd navigatiesoftware meeleveren. De mobieltjesfabrikant zal daarvoor Smart2go gebruiken, gemaakt door het Duitse bedrijf Gate5 en sinds oktober 2006 eigendom van Nokia.
Bron: Tweakers Frontpage

Kijk, dit is nu precies waar ik op gewacht heb om mijn SE T610 te vervangen.

- GPS
- Meer dan fatsoenlijke standby tijd wanneer gebruikt als telefoon.
- In het formaat van een telefoon en niet een van een PDA.

Dit is de eerste telefoon die zover ik weet aan mijn eisen voldoet. Ik heb even naar de N80 gekeken maar die vind ik dat weer te log (te dik) en je moet weer een losse gps muis hebben. De HTC P3300 heeft voor mij dan weer een veel te korte standby tijd. Mio A701ook weer te groot en ik vind hem oerlelijk.

Is er iemand bekend met een model die er is of binnenkort komt die zich met deze telefoon kan vergelijken? Ik ben benieuwd wat al dit lekkers moet gaan kosten. :9~

Acties: [quote]

Door: FullThrottle

Formaat Nokia 6610

Het ziet er toch wel erg lekker uit. Een eerste indruk op basis van een prototype met een paar foto's zijn hier, hier en als je russisch goed is hier te vinden :9~

en hier de engelse variant van de review op mobile-review.com
http://www.mobile-review.com/review/nokia-6110-navi-en.shtml

Wow deze telefoon is echt heel cool. Ook erg interresant in combinatie met Nokia Sports Tracker.

Weet iemand ondertussen al iets over de release date in nederland? Ik willem!!!

quote:
DiLDoG schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:39:
Wow deze telefoon is echt heel cool. Ook erg interresant in combinatie met Nokia Sports Tracker.

Weet iemand ondertussen al iets over de release date in nederland? Ik willem!!!
Volgende week kunnen we hem verwachten. Jammer genoeg ben ik druk bezig met mijn site dus heb ik de toestelverwachtingen nog niet kunnen updaten. :S

Iemand deze jongen al "in the wild" gezien? Zo ja wat gaat ie kosten. Weet iemand wat de kaarten van europa gaan kosten voor deze telefoon?

quote:
FullThrottle schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:22:
Iemand deze jongen al "in the wild" gezien? Zo ja wat gaat ie kosten. Weet iemand wat de kaarten van europa gaan kosten voor deze telefoon?
Het lijkt mij een heel tof toestel.
Ik twijfelde tussen de E65 , N95 maar nu ik deze zie is dat een goede combinatie van de 2 toestellen..
teminste voor de door mij gestelde eisen.

Ik hoef niet zo nodig interne GPS maar HSDPA is wel erg fijn.

Hij is opzich goed betaalbaar

http://bestelmaar.nl/bestelm/RAPRD/n6110wh.html

Ik mis alleen een goede aansluiting om op de pc aan te sluiten pop-port / mini-usb ofzo

quote:
FullThrottle schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:22:
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, ik vrees dat het meer gaat kosten dan een losse gps ontvanger... Weet overigens iemand of er ook andere navigatie software geinstalleerd kan worden?

quote:
in hoeverre kan dit kloppen?
ik zie dit toestel nog nergens bij een provider of mobielboer staan.
en gek dat je bij een verlenging veel meer moet betalen dan bij een nieuw abo... mijn ervaring in de jaren is dat dat niks uit maakt, anders switchte ik wel om de 2 jaar van provider.

Afgelopen woensdag was er een vertegenwoordiger van Nokia in de zaak bij me. Hij had de 6110 bij hem, en mocht er even mee spelen. Gaaf toestel; goed beeld, en ook zeker van de nav-software.

Groot voordeel; deze navigatie is al gesproken. Bij de N95 moet je er extra voor betalen als je het gesproken wil hebben.
Tevens zit er een cd bij met west-europa. Voor daarbuiten moet je betalen.

Erg mooi toestel, alleen de dubbele speaker achterop vind ik wat minder.
Ook het geluid in vergelijk met de N95 is een stukje minder, maar is de prijs ook naar.

Losse winkelprijs: € 465,00. Dus icm een abo waarschijnlijk gratis zo vanaf de 35,00 per maand...

Over een week of 3 is ie echt grootschalig te koop.

De grote vraag (voor mij iig) is: welke GPS-chipset zit erin?

quote:
j-w schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:41:
De grote vraag (voor mij iig) is: welke GPS-chipset zit erin?
Ik geloof dat het om een Sirf 3 ging. Anders een Qualcomm chip die tussen de Sirf 2 & 3 zit. :)

Een Texas Instruments is het. De GPS5300 en hij ondersteund ook A-GPS

quote:
Ginz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:15:
Ah, dan ben ik weer is verkeerd geïnformeerd. Goed om te weten!

quote:
Ginz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:15:
weet je hoe deze chipset presteert ivm de Sirf-III chipset? Ik heb gezocht maar kon zo snel niets vinden.

Het is dezelfde als de N95 chipset.... Je kan dus N95 gebruikers om ervaringen vragen...

quote:
freddyathlon schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:56:
Afgelopen woensdag was er een vertegenwoordiger van Nokia in de zaak bij me. Hij had de 6110 bij hem, en mocht er even mee spelen. Gaaf toestel; goed beeld, en ook zeker van de nav-software.

Groot voordeel; deze navigatie is al gesproken. Bij de N95 moet je er extra voor betalen als je het gesproken wil hebben.
Tevens zit er een cd bij met west-europa. Voor daarbuiten moet je betalen.
Het doet mij erg goed dit te horen, ik vreesde namelijk dat er alleen voor de Benelux gratis kaarten werden meegeleverd.
quote:
freddyathlon schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:56:
Losse winkelprijs: € 465,00. Dus icm een abo waarschijnlijk gratis zo vanaf de 35,00 per maand...
Op kieskeurig.nl kost de 6110 bij de goedkoopste aanbieder nu €420, ik hoop dat de prijs bij de introductie wat zakt naar €400, dat vind ik een redelijke prijs.

quote:
Ginz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:34:
Het is dezelfde als de N95 chipset.... Je kan dus N95 gebruikers om ervaringen vragen...
Is het niet zo dat de plaatsing van de GPS chip in het toestel een redelijk grote invloed heeft op de prestaties?

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: