Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: NOS Kroeg - Deel 2

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Waarschuwing:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

http://www.pietspics.nl/pub/noskroegv2.jpg
:? Waarom de NOS Kroeg? :?

Het komt geregeld voor dat ik allerlei dingetjes te melden heb over mij nieuwe programma wat ik heb gecompilled, waar ik helemaal trots op ben. Een nieuwe repositorie waar ik helemaal blij mee ben of een gek probleem in mijn X waar ik ergens wel weet hoe het zit, maar het toch niet helemaal doet wat ik wil. Kleine opmerkingen....kleine vraagjes....kleine dingen waar ik trots op ben, maar bij wie kan ik het kwijt?

:? Inderdaad, dat heb ik ook! Is daar geen topic voor dan? :?

Het KMT in de HK is niet de plek voor deze opmerkingen. Ten eerste begrijpt 90% daar niet waar ik het over heb en ten tweede wordt het met de scherpere moderatie daar helemaal niet meer op prijs gesteld. Nergens hier op GoT kan ik dergelijke kleine dingen kwijt; mijn zogenaamde Linux-avonturen. Volgens mij heeft iedere NOS-user wel verhalen over vroeger, en nu. Dingetjes die je wilt melden en met gelijkgestemden wilt overleggen of patsen. DIT IS DE PLEK!

:? Dit is deel 2, waar is deel 1 dan? :?

NOS Kroeg

:? Dus? :?

Dames, heren,

Pak een biertje, colaatje of wijntje en schuif lekker aan in de NOS Kroeg voor een fijn praatje!

_/-\o_ Dankwoord _/-\o_

Orginele topicstart en idee door Jk_W
Vorige banner door itons
En natuurlijk alle tweakers die het hier zo gezellig maken :)

Jippie, een nieuw topic :).
Ik mag toch ook wel een biertje he?

//EDIT:
Om deze post toch nog een beetje nuttiginformatief te maken zal ik maar vertellen dat ik nu voortaan emacs gebruik om te coden.

Werkt lekker + er zit alles in wat je nodig hebt (+ een heleboel overbodige zooi :9 )

Omdan toch weer ook dit topic gemakkelijk te kunnen volgen:

Ik werk nu al een paar weken op windows en je merkt toch echt dat je als linux gebruiker " lui" word. Je hebt namelijk op windows weer te maken met dingen als Defragmenteren, virusscanner, spyware enz.

Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk hier mijn hele pc goed kan ordenen en backuppen zodat ik weer op linux kan werken :D

quote:
Touchdomex schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:07:
Defragmenteren, virusscanner, spyware
Wat zijn dat?

8) Elke keer als ik naar Windows boot (op een andere pc, of heel soms op deze :9) moet ik er weer aan wennen dat de virusscanner geupdate moet worden, de standaardbrowser vol staat met spyware, enz.

Beetje jammer dat er geen OSX oid in de nieuwe header zit en alleen Linux distro's
(nee ik kan niet photoshoppen/gimp'en/ ed. dus ik ga het niet doen :P )

uit verveling even mijn load op mijn server naar 99,98 laten stijgen vanmiddag, toen vond ik het wel weer genoeg geweest en met moeite de bench processen gekilled

quote:
BarthezZ schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:14:
Beetje jammer dat er geen OSX oid in de nieuwe header zit en alleen Linux distro's
(nee ik kan niet photoshoppen/gimp'en/ ed. dus ik ga het niet doen :P )
Apple Talk ;)
FreeBSD en Solaris zouden wel leuk zijn ...

Ook ik schuif maar weer aan in de kroeg en bestel gelijk maar een biertje :)

Ik zat inmiddels al weer meer dan 2 weken aan xp vast omdat ik wou wachten tot debian etch eindelijk uitkomt :z nu ik langzaamaan begin te vrezen dat dit nog wel even kan duren heb ik gister gewoon debian testing er maar opgegooid. Ik keek er wat tegenop omdat ik bang was dat er niet genoeg documentatie was, maar alles gaat lekker vlot. Ik heb zelfs zonder moeite in 1x de nvidia drivers en beryl voorelkaar gekregen. Ik moet toegeven dat er veel minder documentatie is voor debian t.o.v. ubuntu :) maar de documentatie die er is is wel in 1x goed :) Bij ubuntu heb ik 2 dagen gedaan over het installeren van beryl omdat geen enkele tutorial goed werkte.

Mijn conclusie: liever 1 goede tutorial dan 10 halve :) weer geleerd dat minder documentatie niet perse een slecht iets is.

MDtje, heb je wel eens last van broken dependencies bij het installeren van Gnome op Debian unstable? Ik heb het namelijk vrij vaak.

Mijn taktiek is nu Debian stable installeren, daarna Gnome, en daarna Debian unstable maken.

quote:
tigid schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:14:
[...]

Wat zijn dat?

8) Elke keer als ik naar Windows boot (op een andere pc, of heel soms op deze :9) moet ik er weer aan wennen dat de virusscanner geupdate moet worden, de standaardbrowser vol staat met spyware, enz.
Mwoeah, elke keer als ik m'n gamebak boot wordt idd virusscanner geupdate, maar verder nooit infectie gehad en laatste twee installs (herinstallatie nodig door vervanging moederbord) geen spyware. Beetje handige gebruiker heeft daar geen last van.

Anderen vinden het heel erg wennen als ik iedere keer dat ik 's avonds thuis kom en m'n Gentoo bak boot emerge --sync gevolgd door emerge -uDav world doe :z

xfce 4.4 is in stable en is mooi :)

quote:
..Piet.. schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:55:
MDtje, heb je wel eens last van broken dependencies bij het installeren van Gnome op Debian unstable? Ik heb het namelijk vrij vaak.

Mijn taktiek is nu Debian stable installeren, daarna Gnome, en daarna Debian unstable maken.
Ik heet dan wel niet MDtje, maar ik heb laatst zonder problemen Gnome geïnstalleerd op Debian unstable. Om niet te beginnen met een antiek systeem had ik Etch geïnstalleerd, sources verandert, gedist-upgrade en toen gnome-core geïnstalleerd. Waarschijnlijk heb ik ook geen problemen gehad omdat er praktisch (?) geen verschil tussen Etch en Sid zit atm. Als Etch eindelijk een keer uitkomt, zal dat in rap tempo weer veranderen.

quote:
..Piet.. schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:55:

Je bedoelt software installeren die als unstable staat aangegeven? :+

//EDIT:
quote:
dion_b schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:56:
xfce 4.4 is in stable en is mooi :)
Ik vind XFCE nooit echt lekker werken. 4.4 Is wel een hele verbetering op 4.2, maar nog steeds niet goed genoeg.
De volgende release ga ik ook zeker weer proberen, omdat het toch de goede kant op gaat.

//EDIT2:
@Hieronder:
Hier loopt Amarok nooit vast, maar ik zou toch liever songbird oid gebruiken. Alleen krijg ik hem niet zo ver om ook mp3-tjes af te spelen. Ogg-tjes lukken wel, maar die heb ik te weinig om fulltime naar te kunnen luisteren :P.

Zo, het andere topic is gesloten en we kunnen hier weer vrolijk verder :)

Ik ben vandaag niet verder gekomen dan Amarok eens een goeie rotschop verkopen :+
Soms loopt deze om onverklaarbare redenen vast.

* lupare pakt een biertje

Amarok van de zomer ook op windows O+ Dan kan ik op school ook kde appz draaien |:(

edit:

@hieronder, ja dat wel ;) vaak stop ik een ubuntu live-cd erin :)

quote:
Lupare schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:13:

Amarok van de zomer ook op windows O+ Dan kan ik op school ook kde appz draaien |:(
Hebben jullie geen cd-romspelers en/of usb-poorten dan :+

quote:
Lupare schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:13:

Das wel fijn denk ik :) Alhoewel ik liever foobar @ linux zou willen hebben :P Aint gonna happen i guess , dan maar Amarok op windows & linux :P

Ze zijn alleen niet zo slim op school :P Wij hebben in het programmeerlokaal (we moeten Java proggen ) allemaal terminals staan die verbonden zijn met een paar sun-fire-servers waar solaris op draait. Voor normaal werk, worden fire1 en fire2 gebruikt, fire3 is voor tentamens-theorie en fire4 is voor praktijk geloof ik (weet het niet zeker, omdat ik de al redlijk kon programmeren (C/C++) en andere opdrachten heb gemaakt voor tentamens :9 ) Anyways, wat is nou het geval, als je tentamen doet kun je niets compilen (javac) om te checken of je code klopt ed. En ook niet surfen via firefox/nautilus oid. Wat hebben die sukkels gedaan op school, de ssh client laten staan op fire3 en 4. Dus kan ik in principe lekker ssh servertje draaien, ip + username + pass geven aan me klasgenoten, en kunnen ze lekker inloggen en op mijn laptop compilen, lynx, testen enzovoorts en niemand die er iets van merkt. Nu heb ik dus gehoor dat die servers extern worden beheerd door een bedrijf. Onze school betaald dus heel veel geld, voor servers die slecht worden beheerd, maarja ze zijn al bezig om er vanaf te komen en gewoon losse pc's neergooien ipv terminals, kunnen we eindelijk normaal filmpjes streamen in dat lokaal O-)

edit: btw, solaris zuigt, alle commands zijn anders, ps aux werkt niet, tar xjf, tar xzf etc allemaal een andere implementatie 8)7 moest ik even kwijt |:(

Een deeltje twee!

Goed geschreven startpost trouwens! De tekst zou zo uit mijn mond kunnen komen. ;)
Knal er even verwijzinkje bij ofzo, dat is opzich wel netjes. :)

Had gister opeens last van spontane freezes van mijn Debiantje...heb het al eens eerder gehad op een ander systeem. Toen bleek het aan de kernel te liggen Zal eens kijken of het nu moet een kernel-update ook verholpen is.

Wie van de heren heeft de banner gemaakt? Als ik eerlijk moet zijn vind ik de banner te dominant, er staan alleen pinguins in met linux distributies op de buik, gaat er misschien nu een belletje rinkelen?:+

Een paar van die lelijke rode duiveltjes zouden inderdaad niet misstaan in het bonte gezelschap.

quote:
eamelink schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:00:
Een paar van die lelijke rode duiveltjes zouden inderdaad niet misstaan in het bonte gezelschap.
Ja precies, gentoo, suse en redhat kan makkelijk plaatsmaken voor FreeBSD, OpenBSD en NetBSD :D

je vergeet solaris?
beos?
hp-ux?
aix?

doe die er dan ook maar in :P

tipje: de kernel zien starten bij gentoo op sparc (ook bij deb btw), daar heb je je plaatje al.

quote:
Boudewijn schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:07:
je vergeet solaris?
beos?
hp-ux?
aix?

doe die er dan ook maar in :P

tipje: de kernel zien starten bij gentoo op sparc (ook bij deb btw), daar heb je je plaatje al.
Aan die OS'en zit indirect een kostenplaatje aan, het nu niet echt gratis(ja, solaris wel zo'n beetje).

indirect aan Linux ook vaak (rhel enzo?), maar maakt het dat minder NOS?
imo moet er dus niet gezeken worden om zo'n plaatje (okay de gentoo pinguin moet voorop... :+)

En een paar rode N'etjes erin?

quote:
Rawplayer schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:03:
[...]

Ja precies, gentoo, suse en redhat kan makkelijk plaatsmaken voor FreeBSD, OpenBSD en NetBSD :D
Van Gentoo blijf je af (8>

Sinds dit overtollig lange weekend (Hogere Informatica ftw })) heb ik op zowel m'n laptop als mijn desktop (weer) Gentoo staan :Y)

Nu heb ik weer
  • normale fonts bij OpenOffice (Ubuntu FF :w )
  • een stabiele gnome (ArchLinux :w )
  • up-to-date packages (Debian :w).
  • een heerlijk warme slaapkamer (8))
Morgen ga ik even de hdd van m'n servergeval omwisselen met die van m'n desktop en aansluitend ook maar meteen een reinstall van m'n server doen. Ik twijfel nu nog tussen Ubuntu of alweer en nogmaals Gentoo (wat ik inmiddels echt telepatisch kan installeren).

Ook wil ik met deze post nog even Namesys bedanken voor het goddelijke ReiserFS

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: