Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [PC] Dragon Age : Origins (nieuwe RPG van Bioware)

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Intro

Dragon Age is 4 jaar geleden op E3 aangekondigd als de spirituele opvolger van de Baldurs Gate serie. Daarna werd het oorverdovend stil rondom deze titel. Jarenlang is er nauwelijks concrete informatie rondom DA naar buiten gekomen. Bioware scoorde in de tussentijd een aantal hits op de console. De fans van het oude Baldurs Gate waren al bang dat ze vergeten waren, maar niets is minder waar: op de afgelopen E3 heeft Bioware een lading informatie vrijgegeven. Hierbij is de naam veranderd naar Dragon Age: Origins. Het beste nieuws is dat als alles volgens planning gaat, de game al in Q1 2009 in de winkelschappen ligt.

Bevestigde feiten

• Verschillende "origins": bij aanvang van het spel kies je niet alleen een naam, geslacht en klasse (over de beschikbare klassen is nog niks bevestigd), maar ook een afkomst. Deze afkomst bepaald waar je het spel begint en, volgens Bioware, wat je kijk op de wereld is. Uiteindelijk kom je in de hoofdverhaallijn terecht, maar ook daar schijnt je afkomst een rol te spelen. Over welke Origins er zijn, of hoeveel er zijn is op dit moment nog niets bekend.
  • Er zijn meerdere manieren om het spel te eindigen.
  • Combo spells: Als je eerst een Grease cast, kun je vervolgens met een vuurspell de hele area in de brand zetten. Als de vijand zo'n trucje uithaalt kun je een blizzard casten om het vuur te doven.
  • Je party zal uit vier personen maximaal bestaan.
  • Dragon Age zal een M-rated game zijn
  • Totaal onbelangrijk, maar het ziet er bruut uit: de bloedspatten blijven op je armour zitten.
  • Er zal een toolset voor mods bij zitten. Wat je daar precies mee kan is op dit moment onduidelijk. Verwacht allen geen NWN multi player dungeons of zelfs persistent worlds, want
  • Dragon Age bevat *geen* multiplayer. Alle aandacht is naar de singleplayer campaign gegaan.
  • Er zal tezijnertijd DLC voor Dragon Age: Origins komen.

Screenshots

http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_01.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_02.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_03.jpg
http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_04.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_05.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_06.jpg
http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_07.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_08.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_09.jpg
http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_10.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_11.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_12.jpg
http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_13.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_14.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_15.jpg
http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_21.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_22.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_23.jpg
http://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_24.jpghttp://i343.photobucket.com/albums/o469/dygi/DAO_25.jpg 

Links

Officiele site (met in-engine trailer)
3 minuten durende HD gameplay video (300 mb)
Zelfde gameplay video, maar dan van gamershell
Forum

Previews

Gamespot preview
IGN preview
1UP preview
Gamespy preview

Bioware's persverklaring

As the spiritual successor to BioWare's Baldur's Gate™, one of the most successful role-playing games in the industry, Dragon Age: Origins represents BioWare's return to its roots, delivering a fusion of the best elements of existing fantasy works with stunning visuals, emotionally-driven narrative, heart-pounding combat, powerful magic abilities and credible digital actors. The spirit of classic RPGs comes of age, as Dragon Age: Origins features a dark and mature story and gameplay.

"We're thrilled to be returning to BioWare's fantasy roots, with Dragon Age: Origins representing the culmination of over a decade of experience," said Ray Muzyka, co-General Manager and CEO, BioWare and Vice President, Electronic Arts. "Dragon Age: Origins is a dark heroic fantasy that doesn't pull any punches. Our fans are in for the most emotionally intense gaming experience we've ever created, and we hope to surprise them with just how dark and gritty it gets!"

BioWare will be demonstrating some of the compelling features of Dragon Age: Origins behind closed doors at E3, including:

* Epic Party-Based Combat – Dragon Age: Origins will introduce an innovative, scalable combat system, as players face large-scale battles and use their party's special abilities to destroy hoards of enemies and massive creatures.
* Powerful Magic – Raining down awesome destruction on enemies is even more compelling as players apply "spell combos," a way of combining together different spells to create emergent unique effects.
* Deep Customization – Players will develop their characters and gain powerful special abilities (spells, talents and skills) and discover ever-increasing weapons of destruction.
* Your Story, Your Way – With its emotionally compelling story, players choose with whom they wish to forge alliances or crush under their mighty fist, redefining the world with the choices they make and how they wield their power.
* Origin Stories – Players will select and play a unique prelude that provides the lens through which the player sees the world and how the world sees the player. The player's choice of Origin will determine who they are and where they begin the adventure, as they play through a customized story opening that profoundly impacts the course of every adventure.

Dragon Age: Origins is scheduled to ship for the PC in early 2009. For more information, the latest updates, or to join BioWare's Dragon Age community, visit www.dragonage.com.

Conclusie

Eerlijk gezegd kan ik niet wachten op deze game! De komende maanden zullen er waarschijnlijk nog wel meer tipjes van de sluier opgetild worden. De timing is misschien wat slecht met Diablo 3 in aankomst, maar voor iedereen die van story-driven RPG's houdt, lijkt dit een grote aanrader te worden IMHO. De graphics engine is misschien niet de meest krachtige ooit, maar de echte Bioware fan weet dat tot Mass Effect graphics nooit Bioware's sterkste kant is geweest. Daarnaast zien de gevechten waar er tientallen tot honderden NPC's met elkaar vechten er imposant uit.

Aangezien het enigste topic over dit spel zwaar verouderd is, heb ik maar even snel een nieuwe in elkaar geflanst. Als iemand een betere wil maken of informatie heeft die ik toe zou kunnen voegen, stuur me even een DM.

Allereerst opmerking, kan je aub je pics resizen, want ze zijn echt wel grotesk groot :p.

Verder ben ik enorm benieuwd. Met al die 3D engines tegenwoording ziet het er imo nooit zo "sfeervol" uit als met baldur's gate prachtige decors destijds.

Als ik ergens webruimte had wel ja... Ik snap je punt wat betreft pictures resizen, maar ik kan ze nergens kwijt.Ik heb ze voor nu waar even weggehaald. Als iemand tips heft wbt hosting hoor ik het graag :9

En tja, of het zo sfeervol aanvloet als BG? Ik moet zeggen dat de vijanden er fijn uitzien en Bioware kennende zal het verhaal ook wel weer snor zitten.

Acties: [quote]

Door: dragonspirit76

Wat dacht je van iets als photobucket, kun je heel makkelijk foto's uploaden en volgens mij resized die zelf, en kun je zelf ook nog eens resizen...

De link naar de 300MB grote HD-trailer doet het niet voor mij. Maar ik vond 'm ook op Gamers Hell.

Anyway, Bioware + singleplayer RPG = win. Ik ben benieuwd. :)

quote:
dragonspirit76 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:46:
Wat dacht je van iets als photobucket, kun je heel makkelijk foto's uploaden en volgens mij resized die zelf, en kun je zelf ook nog eens resizen...
Dankje voor de tip, done!
quote:
Miles Teg schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:08:
De link naar de 300MB grote HD-trailer doet het niet voor mij. Maar ik vond 'm ook op Gamers Hell.

Anyway, Bioware + singleplayer RPG = win. Ik ben benieuwd. :)
Ik heb de link aangepast (en de jouwe toegevoegd). Ik moet zeggen dat ik sinds BG alle spellen (op ME na, zodra er een nieuwe PC is ga ik natuurlijk ook spelen) van bioware helemaal top vind! JE was ik wat minder van gecharmeerd, maar na al die jaren eindelijk een 'spirituele opvolger' van BG... Ik voorspel slapeloze nachten >:)

Ik heb de serie van Baldurs Gate echt helemaal grijs gespeeld! Dus ik kan wel weer een lekkere RPG gebruiken! I.m.o. zijn er echt te weinig hack en slash games zoals Baldurs Gate, Champions of Norath, Dungeons and Dragons (xbox) etc, etc.

En helemaal op de nieuwere consoles is dit genre echt helemaal nergens te vinden! Nou ja gelukkig komt deze game en uiteraard Diablo 3 dus het hack en slash genre komt druppel gewijs weer terug! :9

Door: Vash_Stampede

Baldur's Gate hack 'n slash :X. Een RPG is wel meer dan dat.

Maar deze game is zeker een must-buy. Ik hoef er eigenlijk al niet meer van te zien om overtuigd te zijn. Het is ook mooi dat je je camera zoals in BG kan zetten, maar ook als in NWN2 mocht je dat fijn vinden.
quote:
Je party zal uit vier personen maximaal bestaan.
Ik dacht te horen in een interview dat dit juist nog niet vast stond?

quote:
Vash_Stampede schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:03:
Ik dacht te horen in een interview dat dit juist nog niet vast stond?
Als ik de reacties van de dev's op deze forum draad zo lees lijkt het me redelijk zeker dat de party niet meer dan vier personen zal zijn. Maar goed, we zullen het zien zodra deze game uit is :)

@Donnas-A: Hoe meer mensen er enthousiast zijn hoe beter natuurlijk, maar ik zou zelf zeer teleurgesteld zijn als deze game alleen maar hack-en-slash was.

Het hoeft ook niet persè alleen maar hack-en-slash te zijn hoor....maar ik bedoelde eigenlijk dat in het algemeen te weinig van dit soort games geproduceerd worden, en helemaal het hack-en-slash element waar ik nou juist fan van ben :)

Bioware zelf omschrijft het als party-based tactical combat, maar daar zit natuurlijk wel een element hack-en-slash in. Ik denk alleen dat het niet mindless button bashing gaat worden, zoals Diablo (nofi)

quote:
Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:35:
Ik heb de serie van Baldurs Gate echt helemaal grijs gespeeld! Dus ik kan wel weer een lekkere RPG gebruiken! I.m.o. zijn er echt te weinig hack en slash games zoals Baldurs Gate, Champions of Norath, Dungeons and Dragons (xbox) etc, etc.
mwhat? actief turn-based vechtsysteem met virtueel dobbelsteen gooien is hack & slash?

@boeboe heb je champions of norrath en dunegeons and dragons wel gespeeld? Want waar haal jij die dobbelstenen vandaan?

Edit: Ik bedoel wel de Dark Alliance serie he...op de Ps2. Had ik er inderdaad ff bij moeten zetten.

Door: Nick The Heazk

quote:
Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:48:
Edit: Ik bedoel wel de Dark Alliance serie he...op de Ps2. Had ik er inderdaad ff bij moeten zetten.
Die Dark Alliance serie vind ik de naam "Baldur's Gate" niet waardig. Baldur's Gate staat bekend om zijn fantastische verhaal en party-gebaseerde tactische en uitdagende combat. Vooral die twee laatsten (tactisch en uitdagend) is afwezig in de hedendaagse party-gebaseerde RPGs (Mass Effect, Neverwinter Nights 1 & 2, Knights of the Old Republic I & II en The Witcher). De enige "recente" RPG die in de buurt kwam (en ik gespeeld heb) was wat dat betreft The Temple of Elemental Evil. Die had heerlijke turnbased gevechten, maar had helaas geen verhaal. Nul komma nul.

Ik hoop dat Bioware naar zijn roots terugkeert. Mass Effect was leuk, had een zeer sterk verhaal en prachtige interactie met partyleden (ook dat was typerend aan Baldur's Gate, de banter tussen je partyleden). Echter de side-quests waren nogal repetetief. Door dat te stellen houd ik het nog beschaafd. Verder was de combat totaal niet uitdagend of tactisch. Leuk dat zeker, maar hoe vaak heb je in Mass Effect het leven gelaten in een vuurgevecht? Is er iemand die de laatste 8 jaar een moeilijk gevecht heeft gezien in een RPG? Indien je ja denkt te antwoorden; moeilijker dan Sarevok in BG I? Moeilijker dan Kangaxx? Moeilijker dan Firkaag? Moeilijker dan Sendai? Moeilijker dan Abizigal? Ik durf stellig stellen dat dat niet het geval zal zijn.

Ik zit zelf ook uit te kijken naar Dragon Age. Ik hoop dat het een kruising wordt tussen Mass Effect, The Witcher en Baldur's Gate. In een combinatie van respectievelijk 1%, 0.5% en 98.5%. De ingesproken dialogen en filmistische ontplooiingen van het verhaal mogen gerust uit Mass Effect overgenomen worden. Hell, zelfs met het derdepersoons aanzicht kan ik leven. Maar alsjeblieft geef ons het isometrisch perspectief voor de hopelijk tactische en moeilijke gevechten, type Baldur's Gate II (en op hogere moeilijkheidsgraden type Baldur's Gate I). Verder een episch verhaal zoals in Baldur's Gate met een goede donkere sfeer (geen happy-happy world of warcraft gedoe, om maar iets te noemen). Wat dat betreft zat het bij The Witcher wel snor. De thema's waren er volwassen. Het onderscheid tussen goed en kwaad is vaag. Al bij al dus alle goede punten van Baldur's Gate overnemen, gecombineerd met volledig ingesproken dialogen, filmistische cutscenes en een donker en volwassen verhaal. En uiteraard vele interessante side-quests :).

Edit: Nu ik er eens over nadenk. Misschien wil ik toch liever een verhaal van het kaliber van een Planescape: Torment en de sfeer van een Fallout I :+. Als we de sterke aspecten van al die games combineren en Dragon Age: Origins dopen, dan zit het wel snor :).

quote:
Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:48:
@boeboe heb je champions of norrath en dunegeons and dragons wel gespeeld? Want waar haal jij die dobbelstenen vandaan?
Laat maar. Ik beseft plots dat jij nooit de échte baldur's gate gespeeld hebt :p

(en no offense, maar de ps2 versie is gewoon een mainstream actiespel)

@Boeboe inderdaad dat ik de "echte" BG niet heb gespeeld.
en inderdaad de ps2 versie is ook puur een action RPG.
Dan ga ik maar is de dobbelsteen BG proberen :P

quote:
Nick The Heazk schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:40:
[...]
Edit: Nu ik er eens over nadenk. Misschien wil ik toch liever een verhaal van het kaliber van een Planescape: Torment en de sfeer van een Fallout I :+
Dan toch niet fallout 3 hoop ik :p.
Het is tragisch gesteld. Fallout 3 lijkt compleet niet meer op zijn voorgangers, en al die mensen die fallout niet kennen direct "he, dat ziet er wel een geinige shooter uit, dat wil ik wel spelen!" ;(

Ben toevallig een paar weken geleden opnieuw met bg2 begonnen. Had em nooit helemaal uitgespeeld. Geweldig verhaal zit er in. Hopelijk gaat dat met deze game ook lukken.

Ik hoop alleen niet dat het op NWN2 lijkt qua graphics. Isometrisch perspectief speelt echt het lekkerst.

Door: dragonspirit76

quote:
st0p schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:31:
[...]

Dankje voor de tip, done!
De nada! ;)

Over de camera is wederom nog niks 100% zeker, maar hij zal zeker een isometrisch aandoende stand hebben, zoals in deze screenshot te zien is. Ik hoop zelf dat je nog wat verder kan uitzoomen, maar goed dat heb ik altijd in tactische spellen. Zelfs in BG2 op 1024 * 768 had ik graag nog meer overzicht willen hebben. Of deze zoomlevel voldoende is hangt natuurlijk ook af van de range van ranged weapons/spells

Screenies zien er erg goed uit. Beetje een vernieuwde BG look. Als ik iets gemist heb in de gamewereld is het wel een BG achtig spel, ik hoop heel erg dat dit als vanouds wordt. (uuuuren spelplezier, enorme wereld met gigantisch veel sidelines).

Ziet er erg mooi uit, nog eens een echte PC rpg. :)

Door: Nick The Heazk

quote:
Boeboe schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:04:
[...]

Dan toch niet fallout 3 hoop ik :p.
De sfeer ziet er in Fallout 3 best nog wel ok uit. Dankzij het derdepersoonsaanzicht kan je je ook beter inleven. Of het de sfeer van Fallout 1 gaat halen ... dat wil ik betwijfelen. Fallout 1 was wat dat betreft een erg sterk game.
quote:
Het is tragisch gesteld. Fallout 3 lijkt compleet niet meer op zijn voorgangers
Dat is waar. Maar is dat ook een slechte zaak? Het leveldesign ziet er bijzonder goed uit. Ik vreesde in eerste instantie voor wat flauw leveldesign met weinig voorwerpen en niet zo'n overtuigende post-nucleaire setting. Echter, onlangs heb ik een gameplay filmpje gezien waarin een van de steden werd getoond. Ik was bijzonder onder de indruk van het leveldesign. Mooi vernielde gebouwen, bruggen, wegen ... Het zag er allemaal erg afgetakeld en heerlijk apocalyptisch uit. Wat dat betreft zit het wel snor.

Het perspectief is inderdaad veranderd. Dat hoeft niet malum in sé te zijn. Je zult niet ontkennen dat dit het inlevingsvermogen sterk verhoogd. Je krijgt ook meer de indruk om onderdeel van de wereld te zijn, omdat je zelf moet bewegen. Dit in tegenstelling tot ergens op de kaart klikken. Ook kun je nu volledig in het rond kijken. De pipboy is ook fantastisch geïntegreerd. Wederom, dit lijkt me allemaal keurig.
quote:
en al die mensen die fallout niet kennen direct "he, dat ziet er wel een geinige shooter uit, dat wil ik wel spelen!" ;(
En nu zijn we bij de essentie. Het combat systeem is ... volledig veranderd. Gedaan met de heerlijke turn-based combat. Gedaan met tactische en uitdagende gevechten met je partyleden. Het enige wat overblijft is ... welja .. kan je het nog iets anders noemen dan een third-person shooter? Mijn inziens hebben ze goed gekeken naar Mass Effect. Ik verwacht een combat systeem dat hieraan gelijk is. Dat is inderdaad erg jammer. Mass Effect moest het zeker niet van zijn combat hebben. Ik denk dat het dezelfde weg opgaat met Fallout 3.

Daarentegen heb ik wel nog goede hoop voor Dragon Age. Op de screenshots is duidelijk te zien hoe de combat in een isometrisch standpunt wordt uitgevochten. Dit maakt het mogelijk om je partyleden tot in de miniemste details bij te sturen. Let wel. Ik zeg dat het mogelijk is, niet dat ze het effectief zo geïmplementeerd hebben. Ik hoop ten zeerste dat het geen gepruts à la Neverwinter Nights wordt, waarbij je je partyleden eigenlijk niets zinnig kunt laten doen. Neen, geef mij maar de volledige controle over mijn party in combat. Dat ik de rest van de tijd in derdepersoonaanzicht kan rondwandelen en praten met mensen lijkt me dan wel weer in orde, wegens dezelfde reden die ik daarnet aanhaalde: inleving. Een auto-follow voor de partyleden is ook handig in een derderpersoonsaanzicht. Al met al is het misschien het beste als je vrij kan switchen tussen isometrisch en derdepersoon. Voor elk wat wils.

quote:
Nick The Heazk schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:40:
[...]
Baldur's Gate staat bekend om zijn fantastische verhaal en party-gebaseerde tactische en uitdagende combat. Vooral die twee laatsten (tactisch en uitdagend) is afwezig in de hedendaagse party-gebaseerde RPGs (Mass Effect, Neverwinter Nights 1 & 2, Knights of the Old Republic I & II en The Witcher).
Sorry maar wat een BS :+ Schroef de difficulty even een eind omhoog - Je kunt in zowel TheWitcher als in NWN1 en NWN2 compleet dood lopen op lastige gevechten. Hell, in NWN2 heb ik een maand vast gezeten op het einde. Zo bijzonder moeilijk was BG1 niet en hyper tactisch al helemaal niet: dat kwam pas in BG2 als je level hoog genoeg was dat je wat zinvolle spreuken kon gaan combineren. Wat mij betreft staat BG en BG2 eigenlijk uitsluitend erom bekend dat het spel een serieuze poging tot RPG op de computer was, een spel met een verhaal, een uitgewerkte wereld en non-lineaire gameplay. Over de moeilijkheid kan ik me nooit herinneren iemand opmerking gemaakt te zien hebben.
quote:
Echter de side-quests waren nogal repetetief. Door dat te stellen houd ik het nog beschaafd.
Nou nou, beschaafdheid ten top. Hoe veel spannender waren de sidequests in BG dan? Waren dat geen "regel onderdelen van beestej X" of "ga naar Y en haal / breng Z" danwel "ga naar A en sloop B" missies?
quote:
Is er iemand die de laatste 8 jaar een moeilijk gevecht heeft gezien in een RPG? Indien je ja denkt te antwoorden; moeilijker dan Sarevok in BG I? Moeilijker dan Kangaxx? Moeilijker dan Firkaag? Moeilijker dan Sendai? Moeilijker dan Abizigal? Ik durf stellig stellen dat dat niet het geval zal zijn.
Schroef de difficulty van die andere games effe op dan, of haal BG naar beneden. Dat jij slecht bent in BG1 wil niet zeggen dat alle andere mensen daar ook last van moeten hebben. Van de games die jij noemt heb ik in NWN2 nog het langst klem gezeten. Firkaag lastig? Ik heb in de meeste games toch welk elke keer álle draakjes tot losse onderdelen ontbonden :+
Bij Sarevok heb ik de eerste keer niet eens hoeven laden van m'n pre-battle savegame. Die ging gewoon relatief eenvoudig onder de zoden.
quote:
Edit: Nu ik er eens over nadenk. Misschien wil ik toch liever een verhaal van het kaliber van een Planescape: Torment en de sfeer van een Fallout I :+. Als we de sterke aspecten van al die games combineren en Dragon Age: Origins dopen, dan zit het wel snor :).
Een waar verhaal - twee goeie games. Maar het is Bioware - wat het ook wordt, het gaat toch wel een goeie adventure zijn. Misschien wel met RPG elementen.

Zolang het geen Icewind Dale wordt vind ik het allang best :+

Bij RPG's maakt het nogal uit wat voor class je main character is, en ook voor een deel welke companions je had. Zo was BG1 met een spellcaster bijzonder pittig hoor (vooral die droom met Sarevok die dan lekker op je in komt meppen, lukte als ik het goed heb alleen met haste en dan rondjes rennen en eens in de zoveel tijd een magic missile oid).
Ik vond persoonlijk ook BG1 & BG2 stukken moeilijker dan NWN2 (NWN2 heb ik echt zo makkelijk uitgespeeld... maar ik was dan een een Warrior/Sorc/RDD, wat de campaign erg makkelijk maakte, zeker omdat je op het eind een geweldig wapen krijgt
spoiler:
Sword of Gith
wat voor de melee georienteerde classes niet alleen stats, maar ook goede dps levert).

BG saga was zo goed omdat het een enorm goed verhaal had dat ook goed opgebouwd was, en de side-quests hadden ook voor het grote deel leuke verhaallijnen (in BG2 bijvoorbeeld Kangaxx helpen, of de cult ontmaskeren etc etc). En dat (het verhaal) is toch wel het belangrijkste in een RPG... (dat is ook de reden dat IWD iets minder was, al had het ook een aantal leuke quests en een leuke zoethouder)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: