Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: Gigabyte GA-EP45-DS4 4 icm 4 of 6 pins 12V stekker?

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Laatste reacties:

Gisteren heb ik mijn nieuwe mobo opgehaald, de Gigabyte GA-EP45-DS4. Mijn oude mobo was alweer dik twee jaar oud, een Asus A8R32-MVP. Op het oude mobo moest ik naast de ATX ook de 4 pins 12V stekker aansluiten. De Gigabyte vraagt ook om extra spanning, maar hier vind ik alleen een 8 pins aansluiting, welke mijn Antec Truepower 2.0 (550W) niet heeft. Als ik de opties in de handleiding doorneem, kom ik er maar deels uit (die is namelijk echt in steenkolen-Engels geschreven).

De pinout:
+12V - GND
+12V - GND
+12V (only 2x4 pin) - GND
+12V (only 2x4 pin) - GND

Nou begrijp ik uit het verhaal dat ik mijn 4 pins 12V op de bevonste 4 pins van de 8 pins aansluiting kan plaatsen. Voor CPUs met een hogere TDP (Core Extreme) wordt de 8 pins aangeraden. Geldt dat ook voor een E8400 die ge-OC'ed is? En is het dan misschien een optie om een 6 pins 12V te plaatsen (ik heb er twee), of een verloop van 6 pins -> 8 pins te kopen?

quote:
En is het dan misschien een optie om een 6 pins 12V te plaatsen
Tuurlijk kan ook met een hamer past alles en dan leer je de PC ook rookwolkjes maken, binear is natuurlijk ook niet alles. :+
Maar even serieus je kunt gewoon de 4 pins CPU connector aansluiten op een mobo met 8 pins aansluiting dit moet gewoon werken. :)

Hehe, de reden dat ik het vraag is omdat een 4 pins toch minder stroom kan leveren dan een 8 pins. Bij videokaarten heb je hier ook mee te maken, maar daar kan je met een verloopje de 6 pins gewoon gebruiken. Ik denk dat 6 pins meer strrom kan leveren dan 4 pins, dus zou het wellicht beter zijn om de 6 pins met adapter te gebruiken.

quote:
Ed_L schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:46:
Hehe, de reden dat ik het vraag is omdat een 4 pins toch minder stroom kan leveren dan een 8 pins. Bij videokaarten heb je hier ook mee te maken, maar daar kan je met een verloopje de 6 pins gewoon gebruiken. Ik denk dat 6 pins meer strrom kan leveren dan 4 pins, dus zou het wellicht beter zijn om de 6 pins met adapter te gebruiken.
Volgens mij werkt een 4 pins CPU connector altijd wel, met wat voor CPU je ook hebt.
Dat een 8 pins meer kan leveren is waar, maar denk niet dat je dat nodig gaat hebben. ;)

Met een normale setup heb je die 8 pins niet nodig. Die 8 pins zijn er alleen voor om bij heel zware setups de kabels niet teveel te belasten (omdat ze anders overbelast raken en door kunnen branden). Zelf heb ik mijn E8400 heel goed kunnen OCen op verschillende borden met alleen die 4 pins connector, en alle bordjes werken nog (althans, ze zijn niet doodgegaan doordat er slechts een 4 pins connector aanhing).

bedankt heren! weer een zorg minder.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: