Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [HOWTO] LED kubus 5*5*5 met 74HC595

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Het lezen van dit topic heeft mij er toe aangezet om nu maar eens een pic programmer te bouwen dan wel te kopen. Mijn kennis rijkt tot op heden niet verder dan de klassieke z80 en de 6502 familie :p. Van huis uit een klassieke annaloog geschoold :).
Iemand tips met wat een goede/ leuke programmer is, zelf samenstellen dan wel bouwpakket vorm? Voornamelijk een prettige interface lijkt mij aantrekkelijk, niet te basic. Het solderen en latere programmeren zit wel goed.

In plaats van al die torren kan je ook leuke IC'tjes gebruiken:
http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/5279.pdf
Scheelt een hoop denk ik....

quote:
memphis schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:56:
In plaats van al die torren kan je ook leuke IC'tjes gebruiken:
http://www.st.com/stonline/books/pdf/docs/5279.pdf
Scheelt een hoop denk ik....
Wat ik dus ook al zei...

Yup dat wist ik al. Maar hoe zit het nu met die voorschakelweerstanden? Is 82 ohm laag genoeg als je gaat multiplexen?

Ikzelf heb 82 Ohm weerstanden aan mijn 7x7x7 kubus met groene LEDs hangen, en die is in princiepe fel genoeg. Als je blauwe of witte LEDs gaat gebruiken, moet je wel zakken in weerstandswaarde.

En is er niemand die zijn code kwijt wil of wil tonen? Over de hardware zelf is hier ondertussen al veel besproken. Maar op softwaregebied heb ik nog niet veel zien langskomen.
Ik had voor m'n cubus graag eens een goed gestructureerde code gezien om te kijken hoe alles het beste opgebouwd wordt.

Voor goed gestructureerde code ben je bij mij in elk geval aan het verkeerde adres :+
En het leuke/de uitdaging is juist om zelf dagen te kutten om je bouwsel aan de praat te krijgen :)

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: