Hoofdcategorieën

Nieuwe reactie in topic: [PC] Operation Flashpoint 2

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Bohemia Interactive Studio Presents:

http://www.codemasters.com/flashpoint2/usa/images/picture.jpg

http://www.codemasters.com/flashpoint2/usa/images/logo.jpg

http://www.codemasters.com/flashpoint2/usa/images/coming.jpg

Intro

Begin 2003 werd er voor het eerst gesproken over Operation Flashpoint 2. Codemasters beloofde veel, maar er gebeurde weinig. Nu heeft het bedrijf het spel compleet omgegooid tot Operation Flashpoint 2: Dragon Rising.

Dragon Rising speelt zich af op een olie-rijk eiland, aan de oostkust van Rusland ten noorden van Japan, in een tijd dat er spanning is tussen Rusland en China. Het spel start als de Chinese troepen een aanval beginnen op Rusland en de spelers zullen er tussenin zitten. Onderstaande trailer werd eerder al achter gesloten deuren getoond, maar nu mogen wij ook eindelijk zien hoe Operation Flashpoint 2 er uit gaat zien.

Screenshots

http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_0_4.jpg

http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_1_2.jpg http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_2_2.jpg

http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_3_2.jpg http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_4_2.jpg

Movies

De eerste teaser movie is uit:

http://www.codemasters.com/flashpoint2/usa/images/main-image.jpg

Website

Codemasters: http://www.codemasters.com/flashpoint2

Releasedate & Systeemeisen

OPF2 komt waarschijnlijk ergens in 2008 uit. Over systeemeisen is nog niks bekend.

Outro

Hoewel de screenshots en de features er goed uitzien zal het nog een hele klus worden voor Bohemia op Operation Flashpoint te kunnen evenaren.
Wat een goed teken is, is dat Bohemia rustig de tijd neemt voor de ontwikkeling van de game (al zo'n 3 jaar nu) en zich , net als bij OPF1, niet laat opjutten door de uitgever of de pers.
Ik ben in elk geval zeer benieuwt.

Heel tof! Heb heel lang OFP 1 gespeelt, kijk er wel naar uit dus!

Ziet er goed uit, jammer dat het nog zo lang duurt.
Die screenie met het huis doet me iets denken aan Splinter Cell, ben verder geen engine expert ofzo. :)
In ieder geval lijkt het me qua graphics dan goed, en als het net zo speelt als deel 1, dan zal het wel goed komen.

OPF heb ik onwijs veel gespeelt, jaren. De sfeer die in dat spel zit is imho nooit geevenaard.
Hoop dat deel 2 daar lekker op doorbouwt.

Deel 2 ziet er goed uit, zag de screenies eerder vanmiddag al, er waren mensen die vonden dat de verhoudingen niet klopten maar dat valt volgens mij wel mee. 1 Ding is wel duidelijk ze hadden beter andere screenies kunnen releasen want ik moet zeggen dat er bij zitten die niet echt een goeie indruk maken. vooral die met die 2 gasten ik kan er weinig zinnigs uit opmaken, wat het precies moet verstellen en wat ze doen??? Ik weet het niet maar het lijkt maar vaag :? 8)7

Acties: [quote]

Door: Refragmental

Nu maar hopen dat deze ook realtime supergrote maps ondersteunt.
Wat ik ook heel erg leuk vond bij deel 1 was de map-editor.
Een map met helemaal niks erop... alleen één auto. En dan het hele eiland overracen, wie het eerste boven bij de vliegbasis was had gewonnen. Was echt superstoer!!

als het net zo goed is als t eerste deel is, ga ik m zeker kopen!

zoals eerder gezegd..

Ben nu niet echt onder de indruk van deze screens..

Maar misschien kan het nog wel wat worden. We zullen zien.

quote:
Legion schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:31:
Nu maar hopen dat deze ook realtime supergrote maps ondersteunt.
Wat ik ook heel erg leuk vond bij deel 1 was de map-editor.
Een map met helemaal niks erop... alleen één auto. En dan het hele eiland overracen, wie het eerste boven bij de vliegbasis was had gewonnen. Was echt superstoer!!

In principe kan OFP 1 dat zelfs al, het is mogelijk een terrein te maken van 51kmx51km (ik weet niet welke schaal je precies bedoelt met supergroot, maar ik vind 51 km al een eind vliegen met zo'n a-10 :P). Enige problemen zijn dat je nogal lang bezig bent met dat terrein aankleden (wegen, steden, etc), en het schijnt (nooit ervaren) dat het crashes kan opleveren ivm geheugen gebruik.

Voor de rest, ik speel OFP 1 nog steeds regelmatig (online), en mijn allergrootste hoop is dat in OFP 2 eindelijk die kleine rot bugs weg zijn, en dat het scripting/addon gebeuren nu eens gestructureerd gaat gebeuren. Zoals het nu is is het een nachtmerrie qua scripten.

En grafisch mag het nu ook wel eens vloeiend lopen van mij :), OFP 1 is echt shit wat dat betreft.

quote:
Steffy schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:22:
Deel 2 ziet er goed uit, zag de screenies eerder vanmiddag al, er waren mensen die vonden dat de verhoudingen niet klopten maar dat valt volgens mij wel mee. 1 Ding is wel duidelijk ze hadden beter andere screenies kunnen releasen want ik moet zeggen dat er bij zitten die niet echt een goeie indruk maken. vooral die met die 2 gasten ik kan er weinig zinnigs uit opmaken, wat het precies moet verstellen en wat ze doen??? Ik weet het niet maar het lijkt maar vaag :? 8)7

Nou ziet er juist goed uit. Dat heet perimeter defence. Ze komen dus juist uit die LVTP7 en zoeken dekking.

OFP1 speel ik nog regelmatig en hoop dat deze release net zo goed wordt :)

Zoiets? yum yum

http://www.applepics.com/7/userfiles/425199bc8c4bc.gif

Deel 1 was al geweldig, nu alleen hopen dat BI van deel 2 net zo'n mooie game maakt.
De screens zien er leuk uit.

kan niet wachten :)

quote:
Rexcore schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:43:
zoals eerder gezegd..

Ben nu niet echt onder de indruk van deze screens..

Maar misschien kan het nog wel wat worden. We zullen zien.

x2..

damn, de soldaten kijken alsof ze vuur zien branden.. met hun mooie roze huidje... brr :X
plus, ze zijn echt zo smal, nu ben ik niet breed, maar als ik al mijn gear aandoe, lijk ik zelfs 2 keer zo breed.. ze hebben iig nog werk zat denk..

en over de pic waar ze uit die apc komen :X
je hoort idd gelijk stelling te nemen rond dat ding, maar dan moet je wel naar de omgeving kijken, niet naar het feit of je trekker nog wel op je wapen aanwezig is...

plus, het kan aan mij liggen hoor. Maar de manier waarop de characters hun wapens vasthouden, doet lijken alsof de guns van papier machee zijn, en je ze delicaat moet behandelen, omdat ze anders uit elkaar vallen oid..

idd plastic poppetje, Operation Army Men :9

Door: jagermeister

quote:
Dan moet je toch echt Joint Ops eens gaan bekijken :P

quote:
jagermeister1 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:07:
[...]

Dan moet je toch echt Joint Ops eens gaan bekijken :P
Ik weet het maar doe mij maar meer sim in plaats van een beetje rondlopen en op alles schieten wat beweegt.

Mischien iets voor de start post:
OpFP2 Renamed Armed Assault
Operation Flashpoint 2 VTV page now offers a teaser saying "Armed Assault Coming Soon," revealing a name change for the shooter sequel formerly known as Operation Flashpoint 2. The teaser then redirects to armedassault.com, a domain owned by Bohemia Interactive Studios. The site no longer bears the Codemasters logo, so the name change may indicate a change in publishers as well.
bron bluesnews

Ik denk niet dat ze de naam gaan veranderen, tenminste dat hoop ik niet want dan raken ze de naamsbekendheid dus kwijt, Opf is een hele grote naam in de game wereld, iedereen kent het en die andere naam is zo niks zeggend, denk dat het grote publiek vrij snel de interesse verliest met een andere naam :/

Ik denk ook niet dat ze zelf blij zijn met de naamsverandering. Maar op gamenews sites wordt als belangrijkste reden aangevoerd dat Codemasters niet meer de publisher is, dus mischien had Codemasters wel een belang of rechten op de naam "operation flashpoint".

Ben overigens wel benieuwd naar de reden om van publisher te switchen.

bistudio is nog steeds degene die het maakt. Ik denk ook dat zij degene zijn met de rechten. Dus dan zou de naam niks uitmaken. En ook de uitgever niet. als je naar de volgende zender gaat, dan gaat hij niet naar de site van armed assault. Maar na bistudio.com. En daar staat weer bij under development, Operation Flashpoint 2(en OFP voor de xbox).

quote:
HerrFlick schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:45:
Voor de rest, ik speel OFP 1 nog steeds regelmatig (online), en mijn allergrootste hoop is dat in OFP 2 eindelijk die kleine rot bugs weg zijn, en dat het scripting/addon gebeuren nu eens gestructureerd gaat gebeuren. Zoals het nu is is het een nachtmerrie qua scripten.

Als ze die kleine bugs niet opgelost hebben, hebben ze de laatste 6 jaar liggen slapen.

Ik ben alleen bang dat de online ervaring flink anders zal worden. Ik speel met mijn clan KMARNS heel veel online en dan vooral veel league's. Maar als ik de graphics zo zie, vrees ik dat de manier van spelen flink anders zal worden. En zwaarder voor pc's en servers.

Over die naam ben ik het helemaal eens. Als ze slim zijn maken ze er zoiets van: Operation Flashpoint 2 Armed Assault. Dus als subtitel. Heeft deel 1 ook. Coldwar Crisis.

Maar goed, als ie pas voorjaar 2006 komt zien we tegen die tijd wel weer. Vind ik trouwens niet in de catagorie "coming soon" vallen.

Het is dus duidelijk wat Armed Assault inhoud. Dat is de remake van deel 1 die eind dit jaar gaat komen, Opf2 krijgt dus een andere naam, Codemasters heeft de rechten op Opf in handen, en Opf2 gaat dus eind 2006 pas komen :P maar het wordt vast pas 2007 want uitstellen is toch aan de orde van de dag :/

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk wat Armed Assault precies inhoudt. Ze spreken over alleen een opgepoetste graphics engine, maar aan de screenies te zien lijkt het ook een andere campaign. Zou leuk zijn om weer eens wat nieuwe singleplayer missies te kunnen spelen.

Ik vermoed dat de Xbox versie precies hetzelfde als Armed Assault is, of beter gezegd, andersom. Dat ze die Xbox versie toch gemaakt hadden en om het OFP2-publiek een beetje zoet te houden, was het denk ik een kleine moeite om hem meteen als PC-versie op de markt te brengen.

Maar dit laatste is speculatie vooralsnog. Ben wel benieuwd naar morgen. Op dag 1 van E3 hebben ze officiëel OFP Xbox aangekondigd, op dag 2 Armed Assault en dan morgen hopelijk OFP 2 ?

Wat hier staat is dat ze een nieuwe 'storyline' hebben; de hele campaign zal dus wel anders zijn.
En wat die naam betreft, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de vorige uitgever, Codemasters, het recht op de naam 'Operation Flashpoint' in bezit heeft. Ze zullen dus wel gedwongen worden een andere naam te kiezen als ze het niet op een deal met Codemasters kunnen gooien. :| Jammer want ik vind het een best coole naam. :)

quote:
TheHolyCow schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:32:
Wat hier staat is dat ze een nieuwe 'storyline' hebben; de hele campaign zal dus wel anders zijn.
En wat die naam betreft, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de vorige uitgever, Codemasters, het recht op de naam 'Operation Flashpoint' in bezit heeft. Ze zullen dus wel gedwongen worden een andere naam te kiezen als ze het niet op een deal met Codemasters kunnen gooien. :| Jammer want ik vind het een best coole naam. :)

ik weet waar je dat gelezen hebt :

quote:
* OPERATION FLASHPOINT IS THE US REGISTERED TRADEMARK OF CODEMASTER SOFTWARE COMPANY LTD. THE ORIGINAL PRODUCTS MENTIONED ARE SOLD AND DISTRIBUTED BY BOHEMIA INTERACTIVE STUDIO S.R.O., WHICH IS NOT AFFILIATED WITH, AUTHORIZED BY OR RELATED TO THE TRADEMARK OWNER.
maar armed assault ziet er uit als OFP resistance, met een nieuwe verhaallijn, soort van ofp 1.5.

Door: FallenAngel666

Ik heb vorige week toevellig OFP:CWC en deze week Resistance weer eens helemaal uitgespeeld. Meesterlijk, alleen wordt ik soms echt gek van de stupiditeit van m'n teamgenoten.
Vooral in stealth missies waarbij ze ondanks de stealth of keep low orders dwars door het speelveld heen rennen, waardoor gelijk de hele basis op full alert gaat en je de missie net zo goed opnieuw kan starten. Sowieso zitten er in het orgineel wel veel bugs. Toch blijft het een van mijn all time favoriete games :)

OFP2 is ook een van de games waar ik erg naar uitkijk. Armed Assault lijkt me trouwens ook interessant.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: