| Canon EOS 400D |
![]() ![]() |
| QuickSpecs |
Canon introduceert de Canon EOS 400D. De Canon 400D D-SLR camera is uitgevoerd met een 10,1 Megapixel CMOS sensor, het nieuwe EOS Integrated Cleaning System en een groter en duidelijker 2,5-inch LCD scherm en 9-punts AF. Men verwacht dat de Canon EOS 400D de meest gebruikte camera ter wereld gaat worden. De camera is gepositioneerd boven de EOS 350D, op dit moment de best verkochte spiegelreflexcamera aller tijden. Met de introductie van de Canons EOS 300D in 2003, de eerste digitale spiegelreflex camera voor consumenten ter wereld, werd een digitale revolutie ontketend. “We zijn nu getuige van een massale trend in de richting van D SLR,” zei Mogens Jensen, Head of Canon Consumer Imaging Europe.
|
| Prijzen |
| Links |
|
| Goede tutorials om mee te beginnen |
| Mini FAQ |
• Oké ik wil een Eos 400D. Welke lens moet ik erbij nemen? Daarvoor is het Canonmount lenzen topic . De kitlens is voor het geld wat je ervoor betaald een prima lens om te beginnen. help me @ masiek aapje gmail.com om dit verder in te vullen |
| Vorige delen & credits |
Canon EOS 400D - Deel 1 Canon EOS 400D - Deel 2 Credits & kusjes gaan uit naar de topistarters van het 350D topic, van wie ik de lay-out klakkeloos heb overgenomen Als er nog nuttige dingen zijn om toe te voegen aan het topic, laat het me dan weten. |
Nieuw reactie in topic: Canon EOS 400D - Deel 3
Let op:
- Reageer altijd ontopic en behulpzaam.
- Schop geen oude topics omhoog zonder een goede reden.
- Respecteer je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.
Smilies:
:)
:(
;)
>:)
:>
:P
:9
:o
:*)
:'(
8)
:+
:D
_/-\o_
:9~
O+
:O
}:O
:/
:|
:X
:?
8)7
|:(
O-)
:z
;( meer »
:r
B)
:Y)
(8>
:7
:Z
})
B-)
:w
d:)b
7(8)7
*;
<+:)
^)
:$
}:|
:')
:S
:Y
:N
*O*
-O-
_O-
Laatste reacties:
Heb je soms daar een schematje van en lijst met onderdelen?quote:supernova schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:14:
[...]
Thnks... Dat was wel wat geweest.. maar heb zaterdag zelf een verlengkabel in elkaar gezet.
Het is gewoon een stereo miniplug, dus makkelijk zat.
Heb een kabel van 4 mtr gemaakt voor rond de ¤6,-, dus goedkoper dan bij hun.
En het solderen was zo gebeurt.
Hmz, ziet er niet al te moeilijk uit.
Gaat die stereo plug dan in je video out? Verder zie ik niet wat erop lijkt.
Gaat die stereo plug dan in je video out? Verder zie ik niet wat erop lijkt.
Nee, in het middelste gat waar het rubbertje in vast klikt, tussen de video en USB in
.
Overigens heb ik mijn kabel + remote hier gehaald:
http://myworld.ebay.nl/edigiburger/
Overigens heb ik mijn kabel + remote hier gehaald:
http://myworld.ebay.nl/edigiburger/
Ja, oke 
Maar daar past nooit zo'n stereo plug in, zoals bij de 350D wel kan:
http://www.dpreview.com/r...D/Images/connectors01.jpg
Moet ik dan een kleine stereo miniplug gebruiken?
Laatmaar, gewoon mini dus

Zoals deze dus. Mijn dSLR's hebben die andere aansluiting, zoals in jouw plaatje. Daarvoor zijn dan ook wel verlengkabels te koop.quote:Siparti schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:17:
Ja, oke
Soms als ik de foto's heb overgezet naar mijn PC staan er opeens een paar afbeeldingen die _MG_0430.JPG heten ipv IMG_0430.JPG. De I is dan een _ geworden. Weet iemand waardoor dit komt? Die aantal foto's moet ik dan toch elke keer renamen.
Dan heb je hoogstwaarschijnljk je colorspace per ongeluk op Adobe RGB ingesteld ipv sRGB.
Huh, de 350d van mn moeder heeft ook gewoon een mini plug....quote:Siparti schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:17:
Ja, oke
Ow zie al dat het een plaatje van de 30D is..
Oke maar ik heb het al vanaf het begin ingesteld op Adobe RGB.. Waarom doet ie er dan maar een paar zo gaar renamen? Ik snap het verband nog niet echt. Adobe RGB heeft trouwens toch een beter kleurbereik dan sRGB. Waarom staat ie standaard op sRGB?quote:nadroJ schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:18:
Dan heb je hoogstwaarschijnljk je colorspace per ongeluk op Adobe RGB ingesteld ipv sRGB.
Omdat de rest van de wereld (iig internet) voornamelijk sRGB gebruikt. Maar, was dat het nou?quote:
sRGB is voor meer algemeen gebruik, dan zien je foto's er overal hetzelfde uit. Behalve Safari is er bijvoorbeeld geen algemeen in gebruik zijnde browser die AdobeRGB snapt. Je foto's zien er dan dus anders uit op het scherm dan door jou bedoeld.quote:Executor16 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:49:
[...]
Oke maar ik heb het al vanaf het begin ingesteld op Adobe RGB.. Waarom doet ie er dan maar een paar zo gaar renamen? Ik snap het verband nog niet echt. Adobe RGB heeft trouwens toch een beter kleurbereik dan sRGB. Waarom staat ie standaard op sRGB?
_MGxxxx.jpg gebruikt de camera als het goed is echt alleen als hij op Adobe RGB staat.
moet er wel douane zijn, schiphol was redelijk verlaten toen ik terug kwam (zullen wel aan de koffie hebben gezeten)quote:Toff schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:46:
[...]
Ben je nog zo voordelig uit wanneer:
1) je het spul netjes aangeeft bij de douane, of
2) je dat niet doet en gesnapt wordt?
Hoya 62mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC *
hvStar Price $47.50
Hoya 62mm PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter NEW
hvStar Price $61.50
Weet iemand het verschil tussen die 2? Ik zit namelijk te twijfelen welke ik het beste kan nemen. Dat het met de lagen te maken heeft weet ik wel, maar of het die paar euro's meer waard is?
hvStar Price $47.50
hvStar Price $61.50
Weet iemand het verschil tussen die 2? Ik zit namelijk te twijfelen welke ik het beste kan nemen. Dat het met de lagen te maken heeft weet ik wel, maar of het die paar euro's meer waard is?
Ik lees hier boven in het topic over remote control, waarom kiezen jullie voor een systeem met een draad en waarom niet voor een afstandbieding die met infarood werkt? Wegens de prijs of heeft het een andere reden?
Ja, en een makkelijke.. De sensor zit aan de voorkant en dat is lastig.quote:ExTrEmE25 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:46:
Ik lees hier boven in het topic over remote control, waarom kiezen jullie voor een systeem met een draad en waarom niet voor een afstandbieding die met infarood werkt? Wegens de prijs of heeft het een andere reden?
Nou gewoon 2 mini plugjes.. Een steker en een contra, kabel en solderen maar.quote:Francis schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:24:
[...]
Heb je soms daar een schematje van en lijst met onderdelen?
Heb gewoon de remote meegenomen naar de winkel en daar de juiste pluggen gekocht.
Het is namelijk gewoon een minijack stereo plug.. Dus als je handig met de soldeerbout bent moet het kunnen.
Hai all,
Ik ben sinds twee dagen de blije eigenaar van de 400D (hiervoor Panasonic Lumix FZ30) en er is even één ding dat ik niet in de handleiding of in dit topic kan vinden (of kijk ik met mijn neus)...
Als je scherpstelt (bijvoorbeeld in p stand) met de flitser open, zou ik het "voorflitsen" wat de camera doet liever uitzetten...mensen kijken alweer chagrijnig tegen de tijd dat de foto daadwerkelijk wordt gemaakt, daarnaast is de verassing een beetje weg... ik kan alleen nergens in het menu deze instelling vinden? tips iemand?
Ik heb overigens de Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO en ik moet zeggen dat de eerste paar foto's zeer veelbelovend zijn!
Ik ben sinds twee dagen de blije eigenaar van de 400D (hiervoor Panasonic Lumix FZ30) en er is even één ding dat ik niet in de handleiding of in dit topic kan vinden (of kijk ik met mijn neus)...
Als je scherpstelt (bijvoorbeeld in p stand) met de flitser open, zou ik het "voorflitsen" wat de camera doet liever uitzetten...mensen kijken alweer chagrijnig tegen de tijd dat de foto daadwerkelijk wordt gemaakt, daarnaast is de verassing een beetje weg... ik kan alleen nergens in het menu deze instelling vinden? tips iemand?
Ik heb overigens de Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO en ik moet zeggen dat de eerste paar foto's zeer veelbelovend zijn!
Custom function no. 5 op een 350D.quote:Jorman schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:46:
Hai CyBer,
Yep! Hebbem gevonden, het heet AF Hulplicht, vandaar dat ik 'm niet kon vinden... heeft het negatieve effecten om deze functie uit te zetten?
Yep! Hebbem gevonden, het heet AF Hulplicht, vandaar dat ik 'm niet kon vinden... heeft het negatieve effecten om deze functie uit te zetten?
Nou ja autofocussen in 't donker wordt wat moeilijker bij gebrek aan licht.
Die goedkopequote:Executor16 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:09:
Hoya 62mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC *
hvStar Price $47.50
hvStar Price $61.50
Ik heb Pro1 en Pro1 Digital UVs en de Digital is wat zwaarder/steviger gebouwd, dikker glas...
En laat het grote voordeel van een SRL nu zijn dat je handmatig kunt focussen.quote:CyBeR schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 01:41:
Nou ja autofocussen in 't donker wordt wat moeilijker bij gebrek aan licht.
Een collega van mij heeft afgelopen weekend een 400D gekocht en gisteren meegenomen naar het werk zodat ik hem e.e.a. kon uitleggen. Dus ik natuurlijk ook eff kijken of hij de laatste firmware erop heeft staan, zie ik tot mijn verbazing 1.1.0 staan terwijl ik zelf 1.0.5 heb.
Maar als ik op de canon site kijk staat hier nix, via google krijg ik een aantal hits dat mensen ook hier melding van doen maar denken dat het fake is. Nou heb het gisteren met mijn eigen ogen gezien.
Ben benieuwd of anderen dit ook IRL gespot hebben en weten wat de wijzigingen zijn.
Maar als ik op de canon site kijk staat hier nix, via google krijg ik een aantal hits dat mensen ook hier melding van doen maar denken dat het fake is. Nou heb het gisteren met mijn eigen ogen gezien.
Ben benieuwd of anderen dit ook IRL gespot hebben en weten wat de wijzigingen zijn.