Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [Alg] Centraal boekentopic - part II

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Aangezien ik wat budget heb, heb ik maar eens besloten om wat boeken in te slaan die ik natuurlijk al lang hoorde te hebben.

Een van die boeken is Design Patterns (van GoF). Nu zijn er twee versies te krijgen bij Bol.com, met nogal een prijsverschil. Zo te zien gaat het om de eerste versie en de laatste nieuwe versie van 2005.

Heeft iemand toevallig allebei de versies al een keer onder ogen gehad; zijn er veel verschillen? Beter gezegd, hebben de toevoegingen echt waarde, het scheelt nogal een bak geld namelijk. ;)

Kon zelf niet echt goed vinden wat nou de verschillen zijn, van Bol.com en Amazon word ik niet echt veel wijzer.

Dus de nieuwe versie is een stuk goedkoper? Ik zou gewoon daar voor gaan, handig boek om te hebben, maar ik zou er geen 90 euro voor neertellen.

De eerste link zijn twee boeken, namelijk GoF en Applying UML and Patterns van Craig Larman. Die laatste persoon heeft zit niet bij de GoF.

Ah inderdaad. Wel een mooie combi imo. beiden boeken die de moeite wel waard zijn.

Edit: Alhoewel, ze zijn los goedkoper, dus niet echt aan te raden om ze dan zo te kopen. :P

Bij Amazon.co.uk heb ik net dit boek besteld

http://ecx.images-amazon.com/images/I/519g-mobkzL._SL500_AA240_.jpg
Link naar amazon

In het (naderende) tijdperk van multi-core cpu's en daarmee samenhangend parallel programming, lijkt mij dit wel een heel interessant boek.

heeft er iemand toevallig ervaring met dit boek?
PHP 5 voor gevorderden
http://www.pearsoneducation.nl/images1/9789043013673.jpg

http://www.pearsoneducati...9789043013673&cat=com

Ik wil namelijk wat meer leren over array's, AJAX, JSON en classes.
Goed boek verder? Duidelijke uitleg? NL-talige voorbeelden?

quote:
Feyd-Rautha schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:27:
Bij Amazon.co.uk heb ik net dit boek besteld

[afbeelding]
Link naar amazon

In het (naderende) tijdperk van multi-core cpu's en daarmee samenhangend parallel programming, lijkt mij dit wel een heel interessant boek.
Heel interessant boek. Ik heb hem zelf ook al doorgeploegd. Helaas doe ik er op dit moment in de praktijk nog maar weinig mee.

The Art of Multiprocessor programming is ook zeker interessant om door te lezen alhoewel het boek zeker niet snel wegleest. Erg erg veel informatie in weinig space.

Gratis e-Book

Foundations of Programming
Building Better Software

http://codebetter.com/fil...ownloads/entry179694.aspx

Als .NET ontwikkelaar ben ik opzoek naar een boek over WPF waar niet alleen basic dingen, maar ook wat geavanceerdere toepassingen instaan. Ik zag bij Microsoft het onderstaande boekwerk van 1000 pagina's staan. Is iemand bekend met dit boek en zijn er misschien mensen die juist andere boeken over WPF aanraden?

http://www.charlespetzold.com/wpf/wpf.png

Applications = Code + Markup: A Guide to the Microsoft Windows Presentation Foundation
Auteur: Charles Petzold
Uitgever: Microsoft Press
ISBN-13: 978-0735619579
Amazon

Bij Donner zag ik een boek staan dat XAML heette. Dat is Nederlands en er worden ook geavanceerde dingen zoals 3d in behandeld.

Met XAML alleen moet je wel uitkijken. Zowel Silverlight als WPF gebruiken XAML, maar ze gebruiken wel andere primitives. Niet verwonderlijk omdat Silverlight eigenlijk ook een eigen .NET Framework heeft, geoptimaliseerd voor web toepassingen. M.a.w., kijk uit met een boek over XAML. Je kunt, als je WPF wilt gebruiken, beter op zoek naar een boek over WPF. XAML is een markup-taal die je zelf wel door krijgt. Ook als het om viewports voor 3d aankomt. :)

Ben in de vakantie wat met Python begonnen. En heb via Abebooks (aanraderrrrr) de nodige boeken besteld - wel enkele beginnende bundels, maar okay:

Learning Python, 3rd edition
Echt de basics. Lekker te lezen (zoals bijna altijd bij O'Reilly), als C/Java bekend is kom je er nog sneller doorheen. Vooruitblikken/valkuilen met betrekking tot Python 3.0 worden ook genoemd. Ben er nog niet doorheen, maar tot zover prima boek.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/512HkW%2BIqaL._SL500_BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_OU01_AA240_SH20_.jpg
Amazon

Python Standard Library
Eigenlijk een uitgeprinte Python docs. Alle globale Python modules worden genoemd incluis voorbeelden. Niet een echt naslagwerk, method calls + parameters worden niet uitgelegd. Het was dat het boek voor 15 dollar (dat is dus 2 euro ;)) deze kant op kon, maar niet echt een aanrader tbh. Meeste is online veel beter te vinden.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51UP-iAyLiL._SL500_BO2,204,203,200_PIlitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_OU01_AA240_SH20_.jpg
Amazon

Python Cookbook
Gaat wat dieper op alle facetten van Python in. Inclusief wat standaard design patterns, networking, etc. etc. Nog niet binnen, zal dit aanvullen wanneer ik hier doorheen ben...
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51WEJPkPyuL._SL500_BO2,204,203,200_PIsitb-dp-500-arrow,TopRight,45,-64_OU01_AA240_SH20_.jpg
Amazon

Ik zou graag willen leren programmeren. Ik heb wel eens wat aangerommeld maar dat eindigde meestal in niets omdat ik niet echt de basiskennis heb. Ik wil dus de beginselen van het programmeren onder de knie krijgen, kennismaken met OOP en dit later kunnen toepassen in een taal zoals C#. Wat is een goed boek of boeken of een cursus om hier mee te starten? Misschien weet ik al wat meer dan een totale starter maar dat wil ik als het ware even van mij afwerpen.

edit: het liefst zou ik beginnen met een boek waar je nog niet daadwerkelijk aan de slag gaat want dit wordt in de 'leer een taal' boeken wel gedaan.

quote:
Alarmnummer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:02:
[...]

Heel interessant boek. Ik heb hem zelf ook al doorgeploegd. Helaas doe ik er op dit moment in de praktijk nog maar weinig mee.

The Art of Multiprocessor programming is ook zeker interessant om door te lezen alhoewel het boek zeker niet snel wegleest. Erg erg veel informatie in weinig space.
Toen ik de post las waar je op reageerde wilde ik zelf al replyen door dit boek aan te bevelen :) Herlihy en Shavit zijn wel belangrijke figuren in de multiprocessor wereld. Shavit is een van de bedenkers van software transactional memory. Het boek is idd. lastig om door te komen, maar dat zijn hun papers ook. Vooral nuttig als naslagwerk als je daadwerkelijk iets op dit gebied aan het doen bent imho.

quote:
ruffneck82 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:13:
Ik zou graag willen leren programmeren. Ik heb wel eens wat aangerommeld maar dat eindigde meestal in niets omdat ik niet echt de basiskennis heb. Ik wil dus de beginselen van het programmeren onder de knie krijgen, kennismaken met OOP en dit later kunnen toepassen in een taal zoals C#. Wat is een goed boek of boeken of een cursus om hier mee te starten? Misschien weet ik al wat meer dan een totale starter maar dat wil ik als het ware even van mij afwerpen.

edit: het liefst zou ik beginnen met een boek waar je nog niet daadwerkelijk aan de slag gaat want dit wordt in de 'leer een taal' boeken wel gedaan.
Ik zou je eigenlijk willen adviseren om een boek over een moderne dynamische taal te zoeken, zodat je niet meteen "verplicht" bent om met classes e.d. aan de slag te gaan. Het concept van hoe je een computer uitlegt wat'ie moet doen is al complex genoeg zonder daar meteen een wat geavanceerdere abstractietechniek bij te gebruiken. Misschien dat de O'Reilly's "Learning Python" of "Learning Ruby" iets zijn? Tip: geen Perl :)

+1 voor Python.

Mooie schone taal, erg modern, en je kunt er toch heel makkelijk "Hello world" mee bereiken. Een beetje PHP / Perl zonder de legacy.

Het is wel zo dat C#, Java en C++ (nog te zwijgen over VB of PHP) iets minder modern zijn en dat je dus hier na eigenlijk weer de "klassieke" OO moet gaan leren als je met de meeste programmeertalen wilt gaan werken.

Wat ook een hele goede taal is is Java, vrij schoon en strikt. Maar dat is iets wat je misschien beter op een school kunt leren, samen met het OO gedeelte. Anders heb je het gevoel dat je heel ingewikkeld hele simpele dingen aan het doen bent.

quote:
JeroenB schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:41:
[...]

Ik zou je eigenlijk willen adviseren om een boek over een moderne dynamische taal te zoeken, zodat je niet meteen "verplicht" bent om met classes e.d. aan de slag te gaan. Het concept van hoe je een computer uitlegt wat'ie moet doen is al complex genoeg zonder daar meteen een wat geavanceerdere abstractietechniek bij te gebruiken. Misschien dat de O'Reilly's "Learning Python" of "Learning Ruby" iets zijn? Tip: geen Perl :)
quote:
BikkelZ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:52:
+1 voor Python.

Mooie schone taal, erg modern, en je kunt er toch heel makkelijk "Hello world" mee bereiken. Een beetje PHP / Perl zonder de legacy.

Het is wel zo dat C#, Java en C++ (nog te zwijgen over VB of PHP) iets minder modern zijn en dat je dus hier na eigenlijk weer de "klassieke" OO moet gaan leren als je met de meeste programmeertalen wilt gaan werken.

Wat ook een hele goede taal is is Java, vrij schoon en strikt. Maar dat is iets wat je misschien beter op een school kunt leren, samen met het OO gedeelte. Anders heb je het gevoel dat je heel ingewikkeld hele simpele dingen aan het doen bent.
Is het dan niet verstandig om wel OO te leren en dergelijke voordat je daadwerkelijk aan de slag gaat met programmeren? Op die manier is het leren van een taal als Python toch nog eenvoudiger of begrijp ik dit verkeerd?

Ik loop alleen in het verkeerde topic te vragen nu...

Hoe moeilijk wil je het jezelf maken? Het moet wel leuk zijn als je iets gaat doen, je moet wel binnen een redelijk korte tijd 'iets leuks' kunnen doen. Commodore 64 basic: iedereen is er aan begonnen nadat een vriendje liet zien hoe hij zijn naam over het scherm kon laten scrollen. Direct resultaat!

Ik weet wel dat ik ooit was begonnen aan Java met een boek toen ik 19 was en ik echt afgehaakt had omdat er gewoon veel te veel randvoorwaarden waren voordat ik iets kon bereiken.

Later via mijn studie (nadat ik PHP en JavaScript al kende) het nog eens gehad, en dat was destijds echt een eitje toen. Maar dat was gestructureerd en met ondersteuning.

Maar het is inderdaad te ver off-topic verder.

C# is een prima keuze om mee te beginnen, je kan binnen de kortste keren resultaat boeken. Volgens mij probeer je hem over te halen python of ruby te kiezen omdat daar je eigen voorkeur ligt. Wat denk ik belangrijk is als je een programmeertaal gaat leren is dat je iets kiest dat je leuk vindt om te maken. Zodat je de geleerde kennis kan toepassen in je eigen project, dat houdt je gemotiveerd (dat moet je echt doen!).

Het is moeilijk voor je in te schatten wat een goed boek is. Wil je iets als c# in 7 dagen, of iets wat zich meer richt op de taal zelf? Je kan het beste op amazon de index van de boeken bekijken (via het plaatje) en dan besluiten of de onderwerpen je aanspreken. Een beginnersboek dat je misschien aanspreek:

http://www.amazon.com/Acc...qid=1217929829&sr=8-1

En missschien daarna het volgende boek (gaat een stuk meer in op OOP).
http://www.amazon.com/200...L&colid=3MNXEFDMTOKHS

Python is een zeer andere taal dan C# en Java. Python is een dynamische taal met een grote standaard library, wat betekent dat je heel erg vrij wordt gelaten in je programmeren, en dat je vrij snel resultaat hebt. Het lijkt in die zin een beetje op PHP, maar dan wat netter.

C# en Java zijn strikte talen met garbage collection. Dat is al een stapje moeilijker. Je wordt nu gedwongen je variabelen te declareren, en je moet echt door hebben hoe de talen werken voordat je iets leuks bereikt.

C en C++ zijn weer een stapje lastiger, in dat je nu zelfs je geheugen zelf moet managen. Je zit nu direct op de hardware. Geen rocket science, maar daar wil je je niet mee bezig houden als je net begint met programmeren.

Nee want ik programmeer dagelijks in C# en zelden in Python. C# is iets minder 'puur' in mijn beleving dan Java is. Niet dat dat een verdere indicatie van kwaliteit is, maar er zitten gewoon wat dingen in waarmee bepaalde nadelen aan OO omzeild kunnen worden, wat sneller tot 'bad practice' zou kunnen leiden.

Het is ook erg makkelijk (eigen ervaring) om van Java naar C# te gaan, omgekeerd is misschien iets moeilijker. Van Python kun je makkelijk naar JavaScript gaan, maar omgekeerd is weer wat lastiger.

quote:
DOT schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:35:
Python is een zeer andere taal dan C# en Java. Python is een dynamische taal met een grote standaard library, wat betekent dat je heel erg vrij wordt gelaten in je programmeren, en dat je vrij snel resultaat hebt. Het lijkt in die zin een beetje op PHP, maar dan wat netter.

C# en Java zijn strikte talen met garbage collection. Dat is al een stapje moeilijker. Je wordt nu gedwongen je variabelen te declareren, en je moet echt door hebben hoe de talen werken voordat je iets leuks bereikt.

C en C++ zijn weer een stapje lastiger, in dat je nu zelfs je geheugen zelf moet managen. Je zit nu direct op de hardware. Geen rocket science, maar daar wil je je niet mee bezig houden als je net begint met programmeren.
Ik ben van mening dat je beter leert programmeren als je weet hoe memory enzovoorts werkt. PHP oid. zou ik dus nooit aanraden. Ik zou zelfs aanraden te wachten met programmeren en te beginnen met lezen over hoe een PC werkt, hoe geheugen werkt en wat een CPU doet. Ook al is het maar een kennismaking. Lees wat over computerarchitectuur, wat over operating systems en verschuif daarna naar programmeren zelf (of wellicht kun je het parallel aan elkaar doen).

Iemand deze al besteld?
http://www.amazon.com/Cle...qid=1218657652&sr=8-1

Hij is nu een paar dagen uit en volgens mij is het wel een goed boek. Sowieso een respectabel auteur.

Hetzelfde geldt voor deze, iemand al gekocht?
http://www.amazon.com/Pro...19788/ref=pd_bxgy_b_img_b

Ik zoek een goed inleidend boek op OOP. Liefst taalonafhankelijk maar als het met een taal moet met C# en nl heeft mijn sterke voorkeur. Iemand die een topper kent?

Ik wil namelijk leren Object georienteerd modelleren. Releationeel modelleren heb ik aardig onder de knie en wil me hier ook in verdiepen.

Gelieve de edit-knop te gebruiken ipv nutteloos te kicken.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: