Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Vraagje: Ik wil binnenkort een tv usb tuner halen voor mijn laptop.

Ik twijfel tussen de Asus U3000 hybrid en de HVR 900
Ik zie eigenlijk geen nadelen tussen beiden. Hoewel de HVR geen afstandbediening heeft en de Asus vrij onbekend is?
Graag hoor ik jullie ervaringen.. Ik kijk niet vaak tv, maar tis toch wel handig om soms een filmpje te kijken :)

quote:
FikkieHo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:16:

Ik zie eigenlijk geen nadelen tussen beiden. Hoewel de HVR geen afstandbediening heeft en de Asus vrij onbekend is?
Graag hoor ik jullie ervaringen.. Ik kijk niet vaak tv, maar tis toch wel handig om soms een filmpje te kijken :)
Wat wil je ermee gaan ontvangen? Als je digitaal wilt via Digitenne moet je je wel realiseren dat je alleen maar de FTA kanalen (Ned1,2,3, regionaal) kunt ontvangen......
Analoog: moet je een kabel abo hebben en er dus een coax kabel op aansluiten.

En welke software wil je gaan gebruiken?

Verder zal het om het even zijn denk ik......remote kan handig zijn en anders naar prijs kijken......

quote:
FikkieHo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:16:

De Asus heeft een FM tuner erin zitten, de Hauppauge niet voor zover ik weet...

Ik gebruik hem voor kabel... Beide kunnen volgens de websites kabelcoax aan.. Volgens fora is software van Hauppauge niet echt goed..

De haup is duurder.. Maar de Asus is vrij ombekend...

Ik denk toch maar de Asus. Als die niet goed doet ga ik wel over naar de hauppauge..

Maar ik wacht nog wel even of er iemand de asus heeft :)

Jongens ik ben ook nog opzoek naar een tv kaart. Nu heb ik begrepen dat er eigenlijk nog geen kaarten zijn die echt digitale televisie in Nederland kunnen ontvangen? HD hoeft van mij niet per sé want daar heb ik toch maar 2 kanalen van, maar wel graag de rest van de digitale zenders en het liefst ook een dual tuner (als ik het dan toch doe, dan maar goed).

Verder zoek ik er dan nog een goed programma bij, ik zat te denken aan Media Portal?

Acties: [quote]

Door: hardware-lover

quote:
The Yorick schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:18:
Jongens ik ben ook nog opzoek naar een tv kaart. Nu heb ik begrepen dat er eigenlijk nog geen kaarten zijn die echt digitale televisie in Nederland kunnen ontvangen? HD hoeft van mij niet per sé want daar heb ik toch maar 2 kanalen van, maar wel graag de rest van de digitale zenders en het liefst ook een dual tuner (als ik het dan toch doe, dan maar goed).

Verder zoek ik er dan nog een goed programma bij, ik zat te denken aan Media Portal?
Hier kun je misschien wat mee?

Ik heb een Hauppauge WinTV HVR-2200 besteld, maar helaas is deze dus inderdaad al vrij snel End Of Life en nergens meer beschikbaar. Ik wilde deze kaart om twee redenen:

1) Twee analoge (hybride) tuners zodat ik tegelijkertijd iets kan kijken en opnemen.
2) Vanwege de vermeende goede kwaliteit van de analoge tuners.

Ik begrijp er geen snars van waarom Hauppauge dit product alweer zo snel schrapt. :(

Maar weet iemand een andere TV kaart die in twee analoge tuners heeft en goede kwaliteit levert?

quote:
sonix666 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:57:
Ik heb een Hauppauge WinTV HVR-2200 besteld, maar helaas is deze dus inderdaad al vrij snel End Of Life en nergens meer beschikbaar. Ik wilde deze kaart om twee redenen:

1) Twee analoge (hybride) tuners zodat ik tegelijkertijd iets kan kijken en opnemen.

Ik begrijp er geen snars van waarom Hauppauge dit product alweer zo snel schrapt. :(

Maar weet iemand een andere TV kaart die in twee analoge tuners heeft en goede kwaliteit levert?
Saber Vistaview

quote:
sonix666 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:57:

Hauppauge WinTV HVR-2250? ;)

Misschien moet je nog even wachten eer deze in NL te koop is.

Heeft iemand enige ervaring met de TV Server van Mediaportal en een Saber 2020? Werkt die combinatie met Mediaportal 1.0.0.0 RC1?

is het mogelijk om met tele2 -vision gold- dus digitale tv
en een tvkaart/capture kaart op je computer tv te kijken?

quote:
mook schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:14:
is het mogelijk om met tele2 -vision gold- dus digitale tv
en een tvkaart/capture kaart op je computer tv te kijken?
nee en ja.
Nee niet 'direct' want het is IP-tv, dus televisie over een (digitale) adsl (IP) lijn en niet over de antenne/coax kabel.

Ja, indirect wel, want je hebt bij tele2 (ip-tv) ook een decoder waar een (analoge) uitgang op zot die je vervolgens in je tv (scart?) stopt. Deze analoge stream zou je op dus met een tv/capture kaart op ke computer kunnen capturen. Het mooiste zou zijn als dit via RGB gaat, maar ik ken geen/nauwelijks RGB cpture kaarten voor de pc (er zijn wel RGB_to_s-video converters) . Next best zou s-video zijn, maar de meeste decoders in NL hebben geen s-video uitgang. Ik weet niet hoe dit bij de tele2 decoder zit. Last option is via composiet video, helaas de minste video optie.

quote:
kaajee schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:02:
[...]

nee en ja.
Nee niet 'direct' want het is IP-tv, dus televisie over een (digitale) adsl (IP) lijn en niet over de antenne/coax kabel.

Ja, indirect wel, want je hebt bij tele2 (ip-tv) ook een decoder waar een (analoge) uitgang op zot die je vervolgens in je tv (scart?) stopt. Deze analoge stream zou je op dus met een tv/capture kaart op ke computer kunnen capturen. Het mooiste zou zijn als dit via RGB gaat, maar ik ken geen/nauwelijks RGB cpture kaarten voor de pc (er zijn wel RGB_to_s-video converters) . Next best zou s-video zijn, maar de meeste decoders in NL hebben geen s-video uitgang. Ik weet niet hoe dit bij de tele2 decoder zit. Last option is via composiet video, helaas de minste video optie.
Tele2-TV-Modem. Tele2 biedt verschillende pakketten aan waarin adsl in combinatie met VoIP en/of IPTV wordt aangeboden. Het voorbeeld dat wij op deze pagina bespreken heet Tele2 Compleet Vision Gold (Tele2 Compleet TV). Het pakket behelst de volgende onderdelen:

Multimedia modem (merk: Davolink, in bruikleen)
Decoder (merk: Samsung, zie afbeelding links)
Afstandbediening decoder (Samsung)
Iets meer over de apparatuur; het modem heeft 2 analoge telefoon- en 4 ethernetaansluitingen (10/100 base-T), is voorzien van Wireless Lan (802.11 b/g) en een USB aansluiting. Toegang tot het modem wordt vergregen middels IP-adres van het modem 192.168.1.1 en de gebruikersnaam 'user' en het wachtwoord 'user'. De decoder voor televisie en radio ontvangst heeft tevens een ethernetaansluiting. Ook is het mogelijk hier een joystick op aan te sluiten voor het spelen van spelletjes. De modem heeft de volgende uitgangen aan boord:

S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video
Twee Scart-aansluitingen (Video en TV)
Composite RCA (TV)

quote:
mook schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:20:
[...]

Tele2-TV-Modem. Tele2 biedt verschillende pakketten aan waarin adsl in combinatie met VoIP en/of IPTV wordt aangeboden. Het voorbeeld dat wij op deze pagina bespreken heet Tele2 Compleet Vision Gold (Tele2 Compleet TV). Het pakket behelst de volgende onderdelen:

Multimedia modem (merk: Davolink, in bruikleen)
Decoder (merk: Samsung, zie afbeelding links)
Afstandbediening decoder (Samsung)
Iets meer over de apparatuur; het modem heeft 2 analoge telefoon- en 4 ethernetaansluitingen (10/100 base-T), is voorzien van Wireless Lan (802.11 b/g) en een USB aansluiting. Toegang tot het modem wordt vergregen middels IP-adres van het modem 192.168.1.1 en de gebruikersnaam 'user' en het wachtwoord 'user'. De decoder voor televisie en radio ontvangst heeft tevens een ethernetaansluiting. Ook is het mogelijk hier een joystick op aan te sluiten voor het spelen van spelletjes. De modem heeft de volgende uitgangen aan boord:

S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video
Twee Scart-aansluitingen (Video en TV)
Composite RCA (TV)
Dat zeg ik toch? En blijkbaar heeft ie wel s-video, da's mooi dan kun je dus via s-video je pc in.

Waar staat deze info eigenlijk? Linkje? (afbeelding links? Ik zie geen afbeelding)
Want verwarrend is het wel: eerst hebben ze het over een modem (Davolink) én een decoder (samsung) vervolgens zeggen ze dat het modem een s-video uitgang heeft, terwijl het modem mi. helemaal niet aangesloten dient te worden op je/een tv.

Ik ben ook op zoek naar een gewone simpele maar goede TV-kaart. Ik heb al rondgekeken en de keuze is eigenlijk gewoon op de Hauppage WinTV PVR 150 gevallen. Je ziet hem hier vaak rondkomen en de kwaliteit (na enige afstelling) en volgens mij altijd gewoon goed. Opnemen etc. ben ik er eigenlijk niet van plan mee, hij zal voornamelijk gebruikt worden om vanuit bed TV te kunnen kijken.

Ik heb enkel nog wel een vraagje over ondersteunende AB's. Ik denk gewoon een 2e hands van dit kaartje te halen maar dan zonder AB. Nu heeft o.a. MS een simpele AB (bijv deze), maar kan ik deze ook gewoon gebruiken met eender welke TV-kaart?

Dit alles gaat gewoon op een XP-installatie gebruikt worden, maar dat moet gewoon werken.

linkje naar tele2 - s video bericht

http://www.computerhandle...twerk/tele2-tv-modem.html

maar naar alle waarschijnlijkheid zal het signaal toch gecodeerd zijn?
wat ik begreep op andere fora.

quote:
mook schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:29:
linkje naar tele2 - s video bericht

http://www.computerhandle...twerk/tele2-tv-modem.html

maar naar alle waarschijnlijkheid zal het signaal toch gecodeerd zijn?
wat ik begreep op andere fora.
Ja dat linkje had ik ook gevonden, maar dat is dus redelijk verwarrend. Heb je niets aan........

En gecodeerd? Uiteindelijk zal het beeld (tv) signaal toch analoog (via SCART oid) naar je tv ingang moeten en dat is een ongecodeerd signaal (altijd).
Dus die analoge capture methode, dus met scart (s-video/composiet) uit van je tele2 kast naar een s-video/composiet ingang van je/een pc kan altijd..........

ik heb een pinnacle pci 110i tv kaart in mijn pc gezet.
als ik nu van mijn videorecorder banden ga overzetten krijg ik wel beeld, maar geen geluid.
ik heb de gele video kabel in de s-video adapter in de tv kaart geplugd, en op de video recorder een scart met de gele kabel gemonteerd.
hoe krijg ik nu geluid van de videorecorder naar mijn pc?
er zit geen audio ingang achter op de tv kaart.

quote:
moeskoetie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:04:
ik heb een pinnacle pci 110i tv kaart in mijn pc gezet.
als ik nu van mijn videorecorder banden ga overzetten krijg ik wel beeld, maar geen geluid.
ik heb de gele video kabel in de s-video adapter in de tv kaart geplugd, en op de video recorder een scart met de gele kabel gemonteerd.
hoe krijg ik nu geluid van de videorecorder naar mijn pc?
er zit geen audio ingang achter op de tv kaart.
Misschien de audio in van je geluidskaart ;)

vanaf de video recorder?
met welke stekker danwel

De rode en witte stekkers?

quote:
Vash_Stampede schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:25:
Ik heb enkel nog wel een vraagje over ondersteunende AB's. Ik denk gewoon een 2e hands van dit kaartje te halen maar dan zonder AB. Nu heeft o.a. MS een simpele AB (bijv deze), maar kan ik deze ook gewoon gebruiken met eender welke TV-kaart?

Dit alles gaat gewoon op een XP-installatie gebruikt worden, maar dat moet gewoon werken.
Neen. Deze AB is bedoeld voor windows media center (en er hoort nog een USB IR oog bij trouwens). In media center kun je er idd je TV-kaart mee bedienen. Als je hem onder XP aansluit, kun je volgens mij alleen windows mediaplayer bedienen, maar je TV kaart zal niet zomaar werken. Er zijn echter Hauppauge 150 kaarten in omloop met eigen IR oog & AB.

De 2200 van hauppage is weer "leverbaar".

pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200

Alleen informatique heeft em. Is wel een LowProfile kaart, ik heb even geen idee of dit ding verschilt van de eerder geleverde 2200's. Is wel een tientje duurder.

Even een vraagje; die 2200 is toch dual-tuner? In de vorm van tegelijk opnemen en kijken, allebei vanaf DVB-C?

Er staat namelijk dat hij "dual-tuner" is, maar dit slaat volgens mij erop dat ie zowel een DVB-C als een DVB-T tuner heeft.

Ik wil em namelijk op een glasvezelmodem van Ons Net gaan hangen, maar heb er zo weinig aan als ik bijvoorbeeld op kan nemen via DVB-C en kan kijken via DVB-T.

quote:
Rainmaker schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:38:
De 2200 van hauppage is weer "leverbaar".

pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200

Alleen informatique heeft em. Is wel een LowProfile kaart, ik heb even geen idee of dit ding verschilt van de eerder geleverde 2200's. Is wel een tientje duurder.

Even een vraagje; die 2200 is toch dual-tuner? In de vorm van tegelijk opnemen en kijken, allebei vanaf DVB-C?

Er staat namelijk dat hij "dual-tuner" is, maar dit slaat volgens mij erop dat ie zowel een DVB-C als een DVB-T tuner heeft.

Ik wil em namelijk op een glasvezelmodem van Ons Net gaan hangen, maar heb er zo weinig aan als ik bijvoorbeeld op kan nemen via DVB-C en kan kijken via DVB-T.
Volgens het specs linkje naar de site van de fabrikant in de pricewatch heeft de 2200 inderdaad een dubbele tuner die voor zowel analoge kabel als digitale ether (DVB-T) uitzendingen geschikt is. Het is dus geen DVB-C tuner!
quote:
Dual Digital or Analogue TV for your Vista Media Center PC in a single slot PCI-Express 1x board. The WinTV-HVR-2200 MC includes two analogue and Freeview DVB-T digital TV receivers, all on one PCI Express board!

pff, ik ben al uren bezig om een Pinnacle PCTV Analog pro (110i) aan de praat te krijgen.
Ik had 'm via marktplaats gevonden maar de klojo heeft de software e.d. er niet bij gedaan :(

De kaart erin gestoken, Windows Xp pro detecteerd nieuwe hardware.

Maar als ik dus de drivers selecteer (PCTV713xi.inf van de website van pinnacle) zegt ie dat er op die locatie geen informatie over de hardware aanwezig is ... Ook drivers uit de folder van TVCenter pro 12 pakt ie niet. Had toen ook nog bij driverguide andere drivers voor de 110i gevonden (oudere denk ik) maar precies hetzelfde verhaal.

In het apparaatbeheer staat er onder overige apparaten met een groot geel vraagteken:
- Multimediacontroller
- Multimedia-videocontroller

Dus de kaart wordt niet goed geidentificeerd?

Ik ben nu al uren bezig, komt iemand die bekend voor en hoe heb je het opgelost?

Heb inmiddels beeld, maar de programma's werken niet erg lekker

pff, wat een troep, krijg wel geluid als ik de boxen aansluit, maar op de input van m'n onboard geluidskaart doet ie niets. Dus als je gaat opnemen heb je alleen beeld ...

Daarnaast kan ik wel opnemen op hoge kwaliteit, maar dan heb ik een bestand van 620mb na 1 minuut. De divx recording kan ik niet kiezen in pctv vision 5.5

Normaal zou de kaart de volgende mogelijkheden hebben:
Compressie 1 : DivX
Compressie 2 : MPEG-1
Compressie 3 : MPEG-2

Maar ik kan alleen een keuzen maken uit MPREG-1 met 352x288 of Miro XL (????) die wel t/m 720x576 gaat maar duis die idiote 620mb genereerde voor 1 minuut opnemen.

Heeft iemand PCTV software dat wel goed werkt, Christv deed ook vaag en Invideo DVR was ook niet zo'n succes. Dat mediacenter gebeuren van Pinnacle ziet de hardware niet en is onbruikbaar.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: