Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Ervaringen met Simyo - nieuwe telecomaanbieder via KPN

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ik zag net op talpa de nieuwe reclame van SimYo.

Simkaart bestellen en voor weinig bellen.
meer info op www.simyo.nl

Het is dus van kpn:
http://www.kpn.com/kpn/sh...contentid=12635/sc=d264a0

De prijzen zien er wel interessant uit.
Maar heeft er ook al iemand daadwerkelijk ervaring mee?

Is toch van KPN?

Ja ik heb een paar dagen twee start pakketten binnen gekregen (max. 3 per persoon!).

Het ging allemaal makkelijk en het kwam snel binnen, duurde maar 2 dagen. Even je naam, adres gegevens en bank/giro gegevens invullen... werkt allemaal prima.

Maar nu alleen wat dingetjes:
(hahahaha je voelt het al aankomen ik WEET het, zie je KPN dan krijg je al natte voeten)

Bij het aanvragen is het onduidelijk hoeveel beltegoed je uiteindelijk gaat krijgen en hoeveel je nu precies voor een startpakket moet betalen. Je kan kiezen voor 0euro maar dan komt de website 'later' toch nog met een 5euro bank afschrijving (per automatische incasso). Terwijl ze 'er tussen door' nog even vermelden dat DIE 5euro gratis is!?!?! :/

En ja hoor, je krijgt een vage, TYPISCHE idiote rekentabel. Eén zoals de 'oudere' kpn acracadabra vaste telefoon lijn/abo rekeningen, je kent ze wel, die voor geen meter te lezen/snappen zijn.. hoe meer ze je 'in de war' kunnen maken hoe beter ze zullen verkopen denken ze dus NOG STEEDS bij de kpn.
Deze tabel waar ik het nu over heb moet je duidelijk maken dat je maar 5euro hoeft te betalen terwijl je 0euro kiest en, jaaaa heel mooi je krijgt ook nog de "+ de 5euro" bonus! Ja 5euro gratis echt waar!! (niet dus, blijkt later!!)
Je zou nu denken: "oh ik heb straks dus10 euro bel tegoed!" (not)

--------website------
Bovenop het gratis beltegoed t.w.v. ¤ 5,- die in je Startpakket zit, kun je hier je tegoed aanvullen.
Kies bedrag: 0.00euro

Berekening totaalbedrag:
Startpakket: Simkaart + gratis beltegoed t.w.v. ¤ 5,-: ¤ 5.00
Totaal ¤ 5.00
--------------------------

Even wat ik denk over deze tabel hierboven: 5 + 5 is bij mij 10 maar het zal wel.. en 0 + gratis is bij mij nog steeds 0 en NIET 5.... dus dat zal ook wel... ?!?!?!?! :/ :/

Nee... maargoed... nadat het actief is en ik wat heb zitten spelen, check ik de website, mijn account... daar staat nu netjes, heel netjes met alle info, alle telefoontjes die ik heb gemaakt. Totaal maar dus 5 euro BELTEGOED he!?!? Maar hoe kan dat dan? 5 euro betalen... 5 euro gratis.. en dan maar 5 euro bel tegoed krijgen. ERG VAAG!!!! ik denk dan ALTIJD gelijk aan KPN.. ze hoeven helemaal niet op de website ergens "achteraf" te vertellen dat het een dochter onderneming is.. dat RUIKEN WIJ OOK WEL ZO!!!

Maargoeeeeddd....

Ander vreemde zaak: de bel lijst is erg mooi. Je kan alles zien, welke nummers je gedraait hebt en hoe lang je aan de telefoon hebt gezeten. En ook wat het gekost heeft per 'bel actie' en in totaal. Maar vreemd genoeg staan NIET alle telefoontjes er tussen! Bijvoorbeeld de 0900 nummers die ik belde (naar www.telediscount.nl ) staan er MOOI NIET TUSSEN! Je kan dus NIET ZIEN hoeveel je dat je gekost heeft! Ook in het "totaal beltegoed bedrag" is er geen spoor van terug te zien. Want de som die je ziet klopt wel, normale nummers met de tijden en al die kosten afgetrokken van je 5euro bel tegoed. Dat alles klopt als een bus, geen 5euro gratis en 'spook telefoontjes' die er tussenuit vallen.

Nu denk je misschien "sja... ook niet altijd zie je alles op zulke verbruik pagina's".
Sja... krom maargoed het is waar, we weten het. Maar zo krenterig Nederlands als ik ben WIL IK DUS WEL wel even weten of ik niet stiekum straks een HOGE verrassings rekening in de bus krijg... toch! he!?!?
Ja meneer en mevrouw KPN, het is WEL zo fijn om te weten waar je aan toe bent als klant, raar he?
En zeker helemaal als 'je' moet gaan betalen voor producten! En als je de/een website ZO MOOI kan maken, meneer en mevrouw KPN, met een 'goede' verbruiks/overzichts tabel (danwel met/zonder spook nummers). En dat jullie op papa's 'goede' super KPN netwerk, met al hun kennis, zitten. En dan toch nog met zulke, tochwel slordige en spook achtige, berekeningen komen? Dan vraag ik me echt af hoe jullie VAN PLAN zijn goede en langdurige zaken te doen met de mensen! Nee... dit riekt WEER verdacht veel naar 'misleiding' of misschien zelfs wel 'oplichting'!

Bij het aanmelden en op de info pagina's van www.symio.nl staat niet veel over wat er gebeurt als je beltegoed op is. Ze zeggen in het beginne: "het is een soort prepaid" dus je denkt "op=op".
En ja, met de woorden op die website staan lijkt dat ook zo te zijn. Namelijk zie je op de 'eerste' pagina die je 'vind' waar wel wat staat over "het einde van je beltegoed":

"Als je beltegoed op is, waardeer je het online op."

Dus lijkt het dat het gewoon 'over en sluiten' is als je over je limit heen gaat. NOU... niet dus he! Vuile ratten denk ik dan natuurlijk.. typisch KPN... en ze hebben al een vinger in de pap bij de bank dus dit kan nog wel lekker gaan worden hehehe.

Je 'tekent' voor alleen een éénmalige afschrijving van 5euro!!!
(zolang je niet meer opwaardeerd op diezelfde pagina).
Dus mag ik nu hopen dat zie niet ineens 20 euro afschrijven... want als ik de beltijden/kosten optel die ik nu heb gemaakt kom ik makkelijk tot de 20 euro!!!! Je kan dus vrijwel zeker WEL over je 'prepaid' tegoed heen gaan!!!!
Na die 5euro beltegoed krijg je dus GEEN MELDING op je telefoon 'midden in je gesprek'. Je krijgt geen 'biepje'of 'stemmetje' to horen zo van: "uw beltegoed is op/bijna op". Ook krijg je geen smsje met je tegoed status. We weten; dat zijn allemaal zeer moderne geavanceerde systemen die KPN nog niet onder de knie heeft (ja tuurlijk gewoon expres weg gelaten als je het mij vraagt).

Nee... ook is er geen update meer te zien op de "overzicht verbruik" pagina op de website nadat je over je beltegoed heen bent gegaan. Ja het is erg vaag allemaal, vaar maar duidelijk tegelijk. Het is net of ze je niet willen confronteren met de extra kosten die je hebt gemaakt/kan maken 'totdat' het moment daar is dat ze het 'echt van je nodig hebben' en je dus vaak niet 'makkelijk' meer terug kan.

Dat alles terwijl ze 'claimen' 3 keer per dag de site te updaten. Nee ik zie niets meer na die eerste dag waarop ik de 5euro beltegoed al had opgemaakt (wat ook blijkt uit de tabel op de website).

We zijn nu al 4 dagen verder.. ik kan gewoon nog steeds bellen... en van alle telefoontjes NA die eerste dag/5euro is er niets meer te zien op het overzicht. En nogmaals ook TUSSEN die telefoontjes die WEL op het overzicht staan MISSEN er een paar lange gesprekken!

HEY... raad eens wat: vandaag kreeg ik een wel aangename verrassing in mijn EMAIL box van www.simyo.nl (de KPN baby dochter)...
Ja, die kreeg ik in mijn email box, die toch al zo vol zit met spam. Een lekker duidelijke plek voor belangrijke mededelingen denk je niet? Ja ja.. slimme rakkers hoor bij de kpn (not), :/

Dit is het korte vage mailtje:
------------------------------------------------------------------------
VAN: "klantenservice@simyo.nl" <klantenservice@simyo.nl>
BETR: Uw Simyo beltegoed
Tekst:
Uw Simyo beltegoed is onder de 2 euro uitgekomen en kan zelfs al onder de 0 euro zijn. Voorkom verassingen en waardeer snel op in uw persoonlijke omgeving op simyo.nl
------------------------------------------------------------------------
(Deze email is maar echt één regel groot! ZELFS geen enters, page-brakes, extra spaties of wat dan ook... echt maar één regel groot! Hebben ze je eigenlijk 'liever niets' te zeggen of zo??? Bah!)

Mensen... het is geen abo hoor, wel 'lijk je'/'heb je' het gevoel nu lid te zijn van 'iets'... hahaha.. maargoed het is geen abo en geen prepaid.
Dus dit emailtje laat zien dat, NADAT je wat gebelt hebt EN NADAT je 'lid bent' of zeg maar 'getekend' hebt EN ZONDER dat je het kan controleren je WEL onder de 0euro kan komen. Je kan het niet controleren via de website of via een z.g.n. 'credit info nummer'. Je krijgt dus als verrassing te horen via een HEEL KORTE email dat je "onder de 0 euro" kan komen!!!!! Achteraf.

Een raadsel is nu alleen nog hoe dat dan opgelost gaat worden! Hoeveel het BEN ik nu over de 5 euro? Hoe en wanneer ik dat moet gaan betalen... en ook nog eens.. tegen welk tarief? Zou het DUURDER zijn (boete systeem) als je OVER je beltegoed heen gaat? Ja nou, ik zie wel, hahaha... grappige 'KPN val' als je het mij vraagt.

Voor de rest, de site is strak, alles werkt strak, ze hebben zeer goede bel tarieven.. en het alles oogt zeer gebruiksvriendelijk. Best een 'goed' idee van 'KPN' hahaha nou nou... maar ze hebben er dus wel lang over gedaan hoor! Om dit 'super slimme' systeem te verzinnen hahaha!
Ja tuurlijk meneer/mevrouw KPN, zoiets kunnen wij hier ook wel verzonnen hebben hoor, 10 JAAR GELEDEN JA! Slome duikelaars!

Nu de rest nog voor elkaar maken SYMIO a.k.a. KPN! Geef ons ECHTE DUIDELIJKHEID ipv duidelijke kleuren, getallen en relcame's! 'Ex-ambtenaren NOOBS' zijn het als je het mij vraagt!
("wa's da" hoor ik ze al zeggen)

Even een kleine reactie op het eerste gedeelte van je post.
Als ik het goed begrijp heb jij in totaal 5 euro betaald en vind je het vreemd dat je maar 5 euro beltegoed gekregen hebt?

Als ik je tabel zo bekijk lijkt me dit niet meer dan logisch.

quote:

Bovenop het gratis beltegoed t.w.v. ¤ 5,- die in je Startpakket zit, kun je hier je tegoed aanvullen.
Kies bedrag: 0.00euro

Berekening totaalbedrag:
Totaal ¤ 5.00

Het startpakket kost je 5 euro. Die betaal je dus. Je kiest niet voor extra beltegoed. Dan betaal je dus in totaal 5 euro en hebt in totaal 5 euro beltegoed (wat je gratis gekregen hebt, bij je startpakket).

(Beetje suf verhaal is het zo...:))

Maar als je ze gemachtigs hebt voor slechts 1 afschrijving van 5 euro, dan
kunnen ze datgene dat onder nul staat toch niet van je rekening boeken?
Tenzij er natuurlijk een of andere disclaimer is met kleine lettertjes.
Ben benieuwd.. .
Vermakelijk verhaal trouwens ouwe!

.

.

.

Hallo vrienden... let wel ff op de topic titel: :P
Nieuwe tel. aanbieder Simyo ervaringen ?

.

.

.

.

.

quote:
Gallus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:12:
Even een kleine reactie op het eerste gedeelte van je post.
Als ik het goed begrijp heb jij in totaal 5 euro betaald en vind je het vreemd dat je maar 5 euro beltegoed gekregen hebt?

Als ik je tabel zo bekijk lijkt me dit niet meer dan logisch.

[...]

Het startpakket kost je 5 euro. Die betaal je dus. Je kiest niet voor extra beltegoed. Dan betaal je dus in totaal 5 euro en hebt in totaal 5 euro beltegoed (wat je gratis gekregen hebt, bij je startpakket).

(Beetje suf verhaal is het zo...:))
Hmm ja zo klopt het... maar kijk zelf maar... echt duidelijk komt het, zo, niet over! (let wel: op meerdre plekken hebben ze het over 'gratis' en 'vijf euro'... maar nergens staat duidelijk "het startpakket kost 5 euro"... dat schrijf jij nu! Zo kan ik het ook goed praten lol.. lekker suf!

En ja mijn verhaal is ook suf, ja! Sorry... "blame it on kpn" zou ik zeggen, hehehe &gt;:)

quote:
iLLEVAiHCAM schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:13:
Maar als je ze gemachtigs hebt voor slechts 1 afschrijving van 5 euro, dan
kunnen ze datgene dat onder nul staat toch niet van je rekening boeken?
Tenzij er natuurlijk een of andere disclaimer is met kleine lettertjes.
Ben benieuwd.. .
Vermakelijk verhaal trouwens ouwe!

Ja... geen disclaimer.. en heb geen kleine letters gezien... niet één!!! Knap van ze he?!?! LMAO
Nee... geen lang kleine letter verhaaltjes zoals je ze ziet bij een abo bijvoorbeeld.
(maar dit ga ik nog eens dubbel checken, misschien is het KLEINER dan klein deze keer? hahaha)

quote:
iCQ schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:17:

Hmm ja zo klopt het... maar kijk zelf maar... echt duidelijk komt het, zo, niet over! (let wel: op meerdre plekken hebben ze het over 'gratis' en 'vijf euro'... maar nergens staat duidelijk "het startpakket kost 5 euro"... dat schrijf jij nu! Zo kan ik het ook goed praten lol.. lekker suf!

Als ik dit regeltje zie:

Dan lijkt het me toch echt niet meer dan logisch... Er staat toch niet:

Startpakket: Simkaart + gratis beltegoed t.w.v. ¤ 5,-: ¤ 0.00

Dus kort door de bocht, is het helemaal geen abo?
Dan vindt ik dat ze een misleidende reclame hebben! Want daar hebben ze het volgens mij over een abo.

Hebben jullie er nu nog ervaringen met symio of hebben jullie niets te doen. Ja ok dat deel van jouw is duidelijk... maargoed... wat wil je zeggen?

Back ontopic: HEB U ERVARINGEN?!?!?!?!?!?!?!??!

quote:
iCQ schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:28:
Back ontopic: HEB U ERVARINGEN?!?!?!?!?!?!?!??!
Is dit nodig? :&#039;(

Dat is mijn ervaring met die lui! Naar aanleiding van jou verhaal!

Ik kreeg vandaag (binnen een dag dus) het volgende emailtje op mijn vragen:
quote:

Van SIMYO.NL Klantenservice

Beste xxxx.xxxx.xxx.iCQ

Hierbij stuur ik u de antwoorden op uw vragen.

1 Op dit moment is het nog niet mogelijk om uw beltegoed op te vragen
met uw telefoon. Wij werken eraan om dit binnenkort mogelijk te maken.

2 Op dit moment worden de 0900 nummers pas later verwerkt. Dit
probleem is vanaf morgen opgelost.

3 Omdat het telefoon gebruik 8 keer per dag wordt verwerkt kan het
zijn dat het beltegoed soms onder de nul komt. Als dit gebeurt krijgt u een
sms met daarin de vraag om op te waarderen. Wij schrijven geen geld van uw
rekening af.

Met vriendelijke groet

simyo.nl
Mooi dus! Jammer dat deze info niet ff op de website kom maargoed. :-)

quote:
iCQ schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:44:
(hahahaha je voelt het al aankomen ik WEET het, zie je KPN dan krijg je al natte voeten)
quote:
Hoe meer ze je 'in de war' kunnen maken hoe beter ze zullen verkopen denken ze dus NOG STEEDS bij de kpn.
quote:
ik denk dan ALTIJD gelijk aan KPN.. ze hoeven helemaal niet op de website ergens "achteraf" te vertellen dat het een dochter onderneming is.. dat RUIKEN WIJ OOK WEL ZO!!!
quote:
Ja meneer en mevrouw KPN, het is WEL zo fijn om te weten waar je aan toe bent als klant, raar he?
En zeker helemaal als 'je' moet gaan betalen voor producten! En als je de/een website ZO MOOI kan maken, meneer en mevrouw KPN, met een 'goede' verbruiks/overzichts tabel (danwel met/zonder spook nummers). En dat jullie op papa's 'goede' super KPN netwerk, met al hun kennis, zitten.
quote:
Vuile ratten denk ik dan natuurlijk.. typisch KPN... en ze hebben al een vinger in de pap bij de bank dus dit kan nog wel lekker gaan worden hehehe.
quote:

Best een 'goed' idee van 'KPN' hahaha nou nou... maar ze hebben er dus wel lang over gedaan hoor! Om dit 'super slimme' systeem te verzinnen hahaha!
Ja tuurlijk meneer/mevrouw KPN, zoiets kunnen wij hier ook wel verzonnen hebben hoor, 10 JAAR GELEDEN JA! Slome duikelaars!
quote:
'Ex-ambtenaren NOOBS' zijn het als je het mij vraagt!
quote:
iCQ schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:17:
En ja mijn verhaal is ook suf, ja! Sorry... "blame it on kpn" zou ik zeggen, hehehe &gt;:)

Ik heb maar even al je beledigende opmerkingen op een rij gezet, leek me wel aardig.

Geef ze eens even de tijd om een bedrijf op te starten en doe eens rustig aan, dat is voor iedereen prettiger.

quote:

Zelf even de voorwaarden door lezen blijkt te moeilijk voor jou.

Je gebruikt een dienst die je achterhaald vind.

Tot twee keer aan toe.

Van een bedrijf waar je blijkbaar geen vertrouwen in hebt.

Je wilt een online dienst afnemen, maar daar niet online van op de hoogte worden gehouden.

En dan heb je een paar dingetjes op te merken?

Jammer voor je, maar dat kan je simyo aka KPN niet verwijten.

Ik heb ook eventjes een simkaartje besteld, wel leuk trouwens dat je je eigen nummer kan uitkiezen.
De belkosten van deze prepaid aanbieder zijn zelfs nog goedkoper dan mijn orange 2 jarig 22,50 abbo. Daar betaal ik 6 cent plus 20 cent/min. Simyo kost 7 cent plus 18 cent/min. Ik zocht nog een extra iets voor naast mijn abbo (zodat ik mijn dure telefoon niet mee hoef te nemen naar plaatsen waar hij makkelijk stuk gaat/gejat word) Nu maar hopen dat alles zo goed is als zij beweren, anders nog heb ik wel eens 5 euro aan minder leuke dingen verneukt ;)

quote:
BlackMage schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:47:
wel leuk trouwens dat je je eigen nummer kan uitkiezen.

De belkosten van deze prepaid aanbieder zijn zelfs nog goedkoper dan mijn orange 2 jarig 22,50 abbo. Daar betaal ik 6 cent plus 20 cent/min. Simyo kost 7 cent plus 18 cent/min.

Ja het is zeker tof dat je een beetje je nummer kan samen stellen. :*)

Ik heb er dan ook gelukkig snel een paar goede te pakken kunnen krijgen... dit was eigenlijk de ENIGE reden waarom ik in zee ben gegaan met simyo.nl.
(snap je het nu Tropos, de onevaren simyo-er)

quote:
Oculus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:28:
[...]

Is dit nodig? :&#039;(

Dat is mijn ervaring met die lui! Naar aanleiding van jou verhaal!
Hahahaha... nou hmmm... toch kan ik je WEL aanraden om eens op simyo.nl te gaan kijken als je een leuk nieuw nummertje wil en of snel, makkelijk en goedkoop wil bellen. Bijvoorbeeld met een tweede oude toestel. Voor kinderen is dit nu duidelijk dus NIET geschikt i.p.v. een prepaid omdat er geen limiet op zit!!!! Daar gaat me het ook om in dit hele verhaal, hoeveel kids gaan hier 'ongewilde' kosten mee maken. Natuurlijk helemaal geen maatschappelijk probleem of zo, tuurlijk niet... wie heeft er tegenwoordig nu nog kinderen die veel te hoge telefoonrekeningen maken!?!?!? LOL... (niet altijd lol!!!)
En wij, zo sociaal als we zijn, mogen tuurlijk weer NIET zeuren en of opletten op 'vage zaken' en 'verdachte practijken'. Tuurlijk zijn ouders en kinderen zelf eindverantwoordelijke. Waar gaat dit over?

GoT Index » Internet & Telefonie » Nieuwe tel. aanbieder Simyo ervaringen ?

En ja (voor de 3de keer) de tarieven zijn hemels! Het is nog waar ook hahaha maar ik krijg een buikgevoel hier door die 'gasten' da'k simyo alleen maar in de hemel mag praten, pfffff. Ze hebben zeker aandelen of zo. Zo sneaky &gt;:) zijn sommige hier wel als je het mij vraagt hahahahaha :P ;)

Ik ben niet van gisteren Morgoth. O-) ;)
(ja, jij ook een goede dag ;))

quote:
Morgoth schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:31:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik heb maar even al je beledigende opmerkingen op een rij gezet, leek me wel aardig.

Geef ze eens even de tijd om een bedrijf op te starten en doe eens rustig aan, dat is voor iedereen prettiger.

Lekker on topic. Beledigingen durf ik uit te spreken en ga zie niet tussen de regels door verstoppen, lijkt me veel gezonder dan 'net alsof' doen dat sommige zaken sommige mensen niet bevallen. We moeten toch allemaal laten weten wat we willen en hoe we het niet willen. Dat niet iedereen HETZELFDE wil zou je terzijde moeten laten, dat kan en mag je ook niet veranderen, het is een natuurlijk, goed en gezond verschijnsel.

Ik zal zelf proberen ontopic te blijven maar toch een beetje ingaan op dit commentaar. Ten eerste mogen we toch wel een beetje beledigen soms, toch? Als we maar 'netjes' blijven lijkt me... ach, onze normen en waarden zijn nu eenmaal nooit helemaal gelijk. En naar mijn gevoel mag ik best de KPN, SIMYO.NL of welk bedrijf dan ook beledigen. Danwel natuurlijk als producten of diensten naar mijn mening, of zelfs 'volgens de wet' of 'de ongeschreven regel', slecht of foutief geleverd worden!

Terug terzake; simyo komt met een leuke dienst, zie mijn posts; ik ben er WEL content mee! Maar duidelijk mag zijn dat, als he het MIJ VRAAGT, het nu een beetje KROM op de markt ligt. Kijk als dat nou ECHT HELEMAAL komt doordat er 'beginners problemen' zijn in of met het bedrijf dan zeg ik: "ja kan gebeuren". Maar... als er herhaaldelijk met 'opzet' zaken schuin worden gezet dan begin ik wél te 'klagen' ('jij' niet dan?). Voor mij werken beledigingen wel eens... niet altijd... soms zijn de argumenten en feiten zo complex en of onduidelijk dat een belediging juist het verkeerde effect teweeg brengt. Ik(we) maak(en) het nu ook zo moeilijk allemaal, sorry hoor pffff, jammer dat niet iedereen het wil of kan volgen en snappen. De tarieven van simyo.nl zijn gelukkig WEL heel duidelijk... en beter nog... ze zijn makkelijk laag. Ja, ik wil dit alles juist WEL via het internet kunnen doen Tropos. MAAR OOK natuurlijk via de telefoon zelf!!! (opvragen beltegoed)
Zo deze quote:
quote:
Tropos schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:03:
Je gebruikt een dienst die je achterhaald vind. Tot twee keer aan toe. Van een bedrijf waar je blijkbaar geen vertrouwen in hebt. Je wilt een online dienst afnemen, maar daar niet online van op de hoogte worden gehouden.

En dan heb je een paar dingetjes op te merken?

Antwoord: nee sorry niets meer, daarover was 'k al volledig in post #1.

Maar heb JIJ nog meer aan te merken? ;) :P

En even terzijde: ik vertrouw je misschien niet helemaal maar dan kunnen we toch best nog wel praten of zaken doen?! Dat verschijnsel zal je toch altijd wel blijven tegenkomen in het leven... of mag ik je wat vragen; shop jij wel eens bij de Albert Hein? Vertrouw je de AH volledig dan? Zo ja, check jij dan bijvoorbeeld niet de datum op een pak melk want "het zal wel goed zijn"? Ruik je de melk wel eens voordat je het drink als je het pak net open hebt gemaakt en de datum hebt ge-checked? Vertrouw je de boer wel (als je hem al kent, via Apie Hien, meestal niet). En vertrouw je de koe? Kom op man! Dit is toch klare koek... we doen allemaal wel eens zaken... en we MOGEN niet blind vertrouwen!

Daarnaast kennen allemaal de KPN verhalen. En de OPTA is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen lijkt me. Hiermee wil ik graag linken naar mijn vorige en vrezelijke beledigingen Morgoth. ;) :+
En je hebt de complimenten jegens SIMYO.NL voor het gemak zeker niet gezien of gelezen, en ook niet gequote; negatief in beeld brengen/benadrukken noem ik dat... precies wat ik deed met mijn post over simyo.nl... alleen was ik wél ontopic, legitiem lijkt me... raar, nu snap ik nog steeds niet wat je wil zeggen. Heb je aandelen bedoel je? :9

Grappig is te zien dat in het 'reply emailtje' van simyo duidelijk toegegeven is dat die genoemde problemen er wel degelijk waren en ook aangepakt worden. Er is óók meer duidelijkheid gekomen, al zou ikzelf zulke informatie toch echt wel duidelijk(er) op de website zetten. Natuurlijk heb ik weer de dingen (kleine lettertjes) niet kunnen vinden (tuurlijk)...
quote:
Tropos schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:03:
Zelf even de voorwaarden door lezen blijkt te moeilijk voor jou.
Ach ja sorry je hebt gelijk, was ik even vergeten; sommige mensen vinden het normaal om elkaar bij zaken, relaties of gewoon op straat niet recht in de ogen aan te kijken. Dat kan ik alleen maar zwak vinden (sorry voor deze belediging... 'k kan het ook voor me houden... maar dan delen we onze mening niet en zullen we er zeker nooit uit komen).

De dag waarop ik met 'kleine lettertjes' en vaagheden iets moet ontwerpen, verzinnen, maken, produceren, leveren ofwel verkopen is de dag waarop jij mij zo mag beledigen! :P
Ik weet niet wat jij met je werk doet maar bij mij zie je GEEN kleine lettertjes en is alles ook geheel overduidelijk tot in het saaie aan toe. Duidelijk is dat niet iedereen alles zomaar snapt (zie voorgaande posts). Je kan me dan volgens mij ook niet verwijten dat ik hiertesamen ook maar ergens onduidelijk over ben. En dat is/dat soort zaken zijn, nu PRECIES wat ik niet 'leuk' vindt aan de KPN of SIMYO etc. etc. etc.

Bedankt voor jullie tijd! :| (je kan ook kiezen om het niet te lezen gelukkig)

Pfff... nogmaals sorry. (=niet een belediging maar een verontschuldiging, lees daar ook maar voor het gemak overheen). :&#039;(

Zijn er nog andere mensen met ervaringen over SIMYO.NL? 8)7

Het is dus GEEN prepaid maar je kán wel 'pre payen'.

Voordelen:
  • (nu nog) lage tarieven voor EN nationaal vast/mobiel bellen EN sms-en
  • snel te regelen; website invullen 2 werkdagen simkaart in de bus
  • alles is simpel en vrij makkelijk in het gebruik (website etc.)
  • een mooie duidelijke kosten&bel overzicht (nog niet helemaal af/buggy)
Nadelen:
  • regels van dit nieuw soort abo/prepaid mix beetje onduidelijk voor de onwetende koper
  • 'beginners foutjes' in het systeem, tabellen die niet kloppen/werken
  • geen bel limiet zoals bij prepaid daardoor soms ongeschikt voor kinderen!
  • niet samen met toestel, dus je moet zelf wel altijd een eigen GE-UNLOCKED toestel hebben
  • geen mms/wap/gprs enz. alleen bellen/sms in en naar het binnen&buitenland (dit laatste kan ook juist een voordeel zijn)
quote:
Gallus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:13:
[...]

Als ik dit regeltje zie:

Dan lijkt het me toch echt niet meer dan logisch... Er staat toch niet:

Startpakket: Simkaart + gratis beltegoed t.w.v. ¤ 5,-: ¤ 0.00

Ahh ja ja; ik zie het op ze site als:
5 euro betalen + 5 euro gratis krijgen en later er achter komen dat je ook maar 5 euro kan bellen.
(trap je makkelijk in, mijn fout ook lol... stom stom stom)

Betaal dus eigenlijk 5 euro voor het nummer en het kartonnetje, plasticje met chipje... en krijg 5 euro beltegoed gratis (paar data stroompjes á 18cent per minuut=27minuten bellen kado).

Binnenkort komt er ook www.lowcall.nl, zijn over het algemeen nog goedkoper dan simyo..

quote:
Macer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:00:
Binnenkort komt er ook www.lowcall.nl, zijn over het algemeen nog goedkoper dan simyo..

//offtopic:
Wat is dat dan?

Dit: ? ? ? ?
quote:
Nieuw: debitel Prepaid

Met debitel Prepaid bepaal je zelf hoeveel je aan mobiel bellen uitgeeft, zonder maandelijkse verplichtingen of beperkingen. Opwaarderen doe je snel, gemakkelijk, overal en altijd via je mobiel of via het internet. Neem daarbij het lage SMS tarief van ¤0,07 en tot wel ¤10,- gratis extra beltegoed bij opwaarderingen en je weet zeker dat je lang en zorgeloos kunt bellen. Je hebt al een startpakket voor ¤9,95 of een totaalpakket mét toestel inclusief ¤20,- beltegoed voor maar ¤39,95!

Bron: www.debitel.nl

Deze 'nieuwe vorm' is dus gewoon een abo zonder abo kosten. Nou nou wat een uitvinding...
Of een prepaid zonder limiet met een betaal 'afspraak'... da's wel aardig bedacht... maar niet waar we nu zo op zaten te wachten. De echte grote voordelen uit deze 'nieuwe vorm' zijn nog best wel ver te zoeken... ze stoppen er het één erbij en halen het ander eraf.

Hoe lang duurt het nog voordat we gewoon alles krijgen op 1 sim voor een redelijk bedrag zonder onzin verhalen, acties en afspraken in kleine lettertjes op papier (of het scherm, ERGER NOG!)

DAT is nu mijn ergenis jegens de telefonie van tegenwoordig... geloof me meneer Bel zou vrezelijk kwaad worden als ie dit alles mee zou maken hahahaha en DAAROM kan ik zo beledigen Morghot.

DOE NIET ZO MOEILIJK OVER BELLEN, HET IS ZOWAT ALS BROOD VOOR DE MENSEN! KAPPEN MET DIE ONZIN! &gt;:)

Nee Lowcall is een soort gelijke vorm van Simyo alleen met iets goedkopere tarieven.. Wordt geleverd op het telfort netwerk.

Toch snap ik dit soort dingen niet, net als prepaid bellen.. Met de huidige acties op de sim-only abonnementen kan dit soort dingen nooit goedkoper zijn.

quote:
iCQ schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:01:
DAT is nu mijn ergenis jegens de telefonie van tegenwoordig... geloof me meneer Bel zou vrezelijk kwaad worden als ie dit alles mee zou maken hahahaha en DAAROM kan ik zo beledigen Morghot.
Ik ben blij dat nog iemand het kan waarderen...

iCQ: Relax svp een beetje. Het is nogal storend om tekst in vet of hoofdletters te lezen. Je kunt je mening/ervaring ook normaal posten, dit is nergens voor nodig.

Nog steeds heb ik 'spook' telefoon gesprekken gemaakt die wegvallen uit het rekening overzicht op de webpagina, dit is vooralsnog de enige plek waar je je tegoed kan controleren ofwel upgraden/betalen. Dit terwijl simyo vertelde dat het gisteren allemaal al gefixed zou zijn. :/

Ik zou graag, na al die dagen, nu toch wel eens weten of het ECHT wel allemaal zo goedkoop is geweest wat ik tot nu toe heb verbelt! En ook zou ik best graag willen weten hoeveel ik moet gaan upgraden/betalen nu:
Voor alle duidelijkheid: Er is dus nu nog steeds GEEN manier om je beltegoed te checken!
(Mag vet wel Canaria?)
.

quote:
Macer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:28:
Nee Lowcall is een soort gelijke vorm van Simyo alleen met iets goedkopere tarieven.. Wordt geleverd op het telfort netwerk.

Hmm ic, bedankt... heb je misschien nog meer info of je bron? Of is het nog 'te nieuw'? 'k zie niks op bellen.com nieuws of wat dan ook.
.

quote:
Macer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:28:
Toch snap ik dit soort dingen niet, net als prepaid bellen.. Met de huidige acties op de sim-only abonnementen kan dit soort dingen nooit goedkoper zijn.
ECHT snappen doe ik het ook niet maar op de website 'verklaren' ze hetvolgende:
(sorry weer hoofdletters, 't zijn er maar 4)
quote:
Bron: https://www.simyo.nl/selfcare/servlet/About :
Dit komt omdat wij geen dure telefoons weggeven. Daarnaast gaat zowel de verkoop, de service en het opwaarderen bij simyo.nl via internet en dat bespaart ons een hoop geld wat wij weer door kunnen voeren in lage tarieven.

.

quote:
Canaria schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 01:14:
iCQ: Relax svp een beetje. Het is nogal storend om tekst in vet of hoofdletters te lezen. Je kunt je mening/ervaring ook normaal posten, dit is nergens voor nodig.

Zal ik doen, _/-\o_
Nogmaals sorry van die hoofdletters! O-)

FYI: in de gevallen waar ik hoofdletters gebruik blijf ik ver onder de 50dB hoor! B)

quote:

[...]

Hmm ic, bedankt... heb je misschien nog meer info of je bron? Of is het nog 'te nieuw'? 'k zie niks op bellen.com nieuws of wat dan ook.
.

Als het goed is moet het ergens deze week beschikbaar zijn.. Zonder contract sluit je een aansluiting af waarmee je kan bellen. Wel elke maand een factuur met automatische incasso.

quote:
Macer schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:38:
[...]

Als het goed is moet het ergens deze week beschikbaar zijn.. Zonder contract sluit je een aansluiting af waarmee je kan bellen. Wel elke maand een factuur met automatische incasso.

Ahhh bedankt... ik zal rond kijken.

Update: de "check je beltegoed" webpagina werkt nu volledig, alle nummers worden nu opgenomen in de "je beltegoed" berekening.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: