Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Nokia 6120 Classic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Het valt mij op dat er nog geen topic is voor de 6120.

Het een nokia telefoon ontwikkeld zoals de eerdere telefoons qua design(deed me aan me 6230 denken)

maar wel met het hart van een goed toestel
HSDPA, symbian s60 3thr, 2mp camera
en dit voor een prijs van onder de 300 euro..

Hier onder even een lijstje van de nokia site

Technische informatie

Belangrijkste kenmerken

* Surf snel op het web en download in een handomdraai muziek en video's via de supersnelle 3G- of HSDPA*-verbinding
* Blijf je drukke leven de baas door e-mails met bijlagen te versturen of te ontvangen
* Leg alle actie vast met de videorecorder
* Maak foto's met de 2 megapixelcamera met flash en functies voor panoramische foto's
* Laat anderen delen in je leven via videotelefonie
* Sla muziek, video's en foto's op met maximum 2 GB uitbreidbaar geheugen
* Organiseer alles tot in de puntjes met de praktische agenda en comfortabele PC-synchronisatie
* Ontspan je terwijl je geniet van je favoriete deuntjes op de muziekspeler
* Elegant, klassiek design met chroomaccenten

*Waar netwerken dit toelaten.

Werkfrequentie

* EGSM 850/900/1800/1900
* WCDMA/HSDPA 850/2100

Formaat

* Volume: 66 cc
* Gewicht: 89 g
* Afmetingen: 105 x 46 x 15 mm

Scherm

* Hoofdscherm: QVGA, TFT, 16 miljoen True Colors
* 320 x 240 pixels, 2"
* Actieve stand-by
* Automatische toetsenbordvergrendeling

Gebruikersinterface

* S60-software op Symbian OS

Berichtuitwisseling

* Push-to-talk via cellulair netwerk
* Nokia Xpress Audio Messaging (AMS) - een snelle en eenvoudige manier om een spraak- of geluidsclip te versturen via MMS
* Sms, MMS en e-mail
* Instant Messaging met contacten met Presence-informatie

Multimedia

* Muziekspeler met ondersteuning voor MP3, M4A, eAAC+ en WMA
* Videostreaming (3GPP)
* Video-uitwisseling via 3G-netwerken (SWIS), VS versie 2.2
* Beltonen: 64 polyfone MIDI-tonen, True Tones en MP3/AAC-beltonen
* Videobeltonen

Geheugenfuncties

* Tot 35 MB gebruikersgeheugen
* Tot 2 GB uitbreidbaar geheugen met sleuf voor MicroSD-kaart

Connectiviteit

* Bluetooth versie 2.0 (profielen SIM Access, Headset en Handsfree, A2DP)
* Full-speed mini-USB met massa-opslagklasse
* Lokale synchronisatie met PC via Nokia PC Suite

Browsing

* DTM Klasse 11 (voor simultane spraakoproep en internetbrowsing via EGDE)
* OMA (Open Mobile Alliance) DRM (Digital Rights Management) 2.0 voor veilige downloads
* WCDMA-, UP- en DL-bitsnelheid tot 384 kbits/seconde

Gegevensoverdracht

* EDGE/GPRS multi-slot klasse 32
* Biedt mogelijkheden voor offline transfer via Bluetooth - slechts 1 SIM vereist

Imaging

* 2 megapixelcamera in liggende stand, tweede CIF+-camera
* Digitale zoom (4x) en cameraflash
* Videostreaming en video afspelen met H.264 (MPEG4), 3gpp, Real codecs
* Video-opname in H.263 (3gpp) en MPEG4

Spraakfuncties

* Spraakgestuurde nummerkeuze
* Tekst-naar-spraak: laat je berichten voorlezen door je telefoon met Tekst-naar-spraak, een tool waarmee je tekstberichten, multimediaberichten en e-mails kan beluisteren.
* Spraakopdrachten
* Spraakrecorder

Persoonlijk informatiebeheer (PIM)

* Agenda

Andere toepassingen

* Met S60-software kan je kiezen uit een brede waaier van extra toepassingen, uitbreidingen, inhoud en diensten om je toestel te personaliseren
* Firmware-update Over-the-Air (FOTA)

Inhoud van het verkooppakket

* Nokia 6120 classic
* Handset
* Nokia Reislader AC-5
* Nokia Batterij BL-5B (890mAh)
* Beknopte gebruikershandleiding (volledige gebruikershandleiding online + CS help)
* Nokia Stereo Hoofdtelefoon HS-47
* Cd-rom
* Nokia Datakabel DKE-2

Energiebeheer
Batterij Spreektijd Stand-by tijd Capaciteit
Nokia Batterij BL-5B GSM: Tot 3,1 uur WCDMA: Tot 2,4 uur GSM: Tot 9 dagen WCDMA: Tot 9 dagen 890 mAh

GOT links

Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic

* Startpost gaat nog netter worden

En hoe ziet `ie er uit?

Zeer geinteresseerd in dit toestel. Iemand enig idee wanneer deze gsm beschikbaar is?

Vind zelf de zilveren (metallic look) het mooist.

Trouwens, nokia heeft dit weekend ook de 6121 classic aangekondigt... geen idee nog wat het verschil met de 6120 is.

Deze staat hoog op mijn lijstje als vervanger voor mijn 6230i.

Wat info over de 6121 Classic:

And the last one in this reasonably-priced bundle of launches is Nokia 6121 Classic. The most advanced amongst the three, this fast and versatile smartphone incorporating 3G technology, is sure to meet more requirements than the ones a normal mobile phone meets.

And here are Nokia 6121 Classic’s significant features:

Supports quadband GSM and WCDMA 900/2100 technology
2-megapixel camera and 4X- digital zoom with flash and panorama mode
Second camera
Features HSDPA technology for faster and easier downloads, Internet browsing, video streaming and receiving emails with attachments
The Data Transfer application enabling users to transfer contacts, calendars, photos, videos and files from their previous Nokia to their new Nokia 6121 classic

Dus wat dan weer het verschil met de 6120 classic mag wezen ........

quote:
IkWilbert schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:29:
Zeer geinteresseerd in dit toestel. Iemand enig idee wanneer deze gsm beschikbaar is?
ik kom op verschillende sites tweede kwartaal tegen. Goed dat zou betekenen tussen nu en donderdag...

verder: http://www.nokia.co.uk/A4399252

Hij is al uit, mijn baas heeft hem al! :)

quote:
Tomino schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:36:
Hij is al uit, mijn baas heeft hem al! :)
Waar heeft ie hem gekocht?

quote:
IkWilbert schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:19:
[...]

Waar heeft ie hem gekocht?
Dunno.. zal is vragen! :)

Op youtube staan trouwens wat filmpjes...

Flimpje 1

Filmpje 2

Filmpje 3

volgens: http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=3466&source=HOME is het verschil:
quote:
Nokia's new 6121 is a near exact clone of the 6120 S60 smartphone that the company announced in April. The only real difference between the two is significant for a number of reasons. The 6121 is the first device that we have seen that comes equipped with UMTS/HSDPA support on the 900MHz frequency band. While we have not heard of any European networks implementing UMTS on the 900MHz band currently used for GSM, it seems quite plausible. The fact that Nokia has launched such a device hints that we might be hearing of an official carrier announcement regarding UMTS on the 900MHz band sooner rather than later.

quote:
Niet echt boeiend dus... Ga dus gewoon voor de 6120 :)

Werkt T-Mobile in de VS niet met UMTS/HSDPA op de 900MHz band?

inderdaad ja, voor ons hier zou dat niet uitmaken. en het scheelt ook nog zo'n 60 euro... =)

Daanno, Ginz, iets bekend over de release datum?

Over release data moet je eigenlijk meer bij DaannO zijn. Ik weet ook wel iets, maar DaannO is daar breder van op de hoogte dan ik ben.

Wil deze phone wel. Alleen die 2GB restrictie stoort mij. Koop deze phone meteen als deze SDHC ondersteund (>= 4GB).

quote:
Ginz schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:25:
Over release data moet je eigenlijk meer bij DaannO zijn. Ik weet ook wel iets, maar DaannO is daar breder van op de hoogte dan ik ben.
Oke, alsnog bedankt. Daanno? :D

quote:
Nldx schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:35:
[...]

Oke, alsnog bedankt. Daanno? :D
Nog onbekend, maar ik zet hem er wel even bij en ik denk dat je hem volgende week in mijn lijstje kan verwachten. ;)

quote:
DaannO schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:37:
[...]

Nog onbekend, maar ik zet hem er wel even bij en ik denk dat je hem volgende week in mijn lijstje kan verwachten. ;)
welk lijstje?

quote:
Het lijstje met verwachte levertijden ;)

quote:
DaannO schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:37:
[...]

Dankje! :)

Acties: [quote]

Door: festinalente

Ik kan ook niet wachten tot ie uitkomt!

Ik heb de 6120 classic een maand geleden al besteld voor 200 Euro (en dat is 60 Euro onder de adviesprijs), de betreffende webwinkel heeft het toestel inmiddels van hun site gehaald. Nu wacht ik op een mailtje wanneer het toestel geleverd wordt...

Ik denk dat ze iets te veel pre-orders binnen hebben gekregen :)

Een uitgebreide review met foto's op Phonearena.com

Link

Ik zat te twijfelen tussen de N73 en de 6300. Maar ik heb nu een andere keuze gemaakt, namelijk de 6120. Deze telefoon weet (imo) de pluspunten van beide telefoons te combineren.

Heet iemand al een idee wanneer de 6120 uitkomt? De telefoon is namelijk al bij veel leveranciers op de website te viden.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: