Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [Flash] Samsung YP-P2 (touchscreen) ervaringentopic

Let op:
  • Reageer altijd ontopic en behulpzaam.
  • Schop geen oude topics omhoog zonder een goede reden.
  • Respecteer je mede-users, zij komen hier ook voor hun lol.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Ik kon geen topic vinden over deze redelijk nieuwe mp3/video player van Samsung.

Algemene info
Features
MPEG4
Met de YP-P2, YP-T10, YP-S5 en YP-T9 heb je geen MP3-speler op zak, maar een multimedia-speler. Deze toestellen zijn namelijk in staat naast muziek en foto’s ook video’s weer te geven van het MPEG4-formaat. MPEG4 is een videocompressie die vaak wordt toegepast in digitale mobiele apparatuur zoals GSM’s en MP3-spelers.
FM-tuner
Met de ingebouwde stereo FM-tuner (met RDS) kunt u ook radio luisteren.
Zo heeft u niet alleen overal uw eigen muziekcollectie bij de hand,
maar ook de laatste hits en het laatste nieuws.
Battery Life
Met de superkrachtige Li-ionbatterij geniet u 30 uur lang van uw muziek
en 5 uur video op de YP-P2 Black.
SRS WOW
SRS WOW is een geavanceerd equalizersysteem. Deze functie herstelt het kwaliteitsverlies dat optreedt bij het comprimeren van muziek (MP3).SRS WOW brengt die originele sprankel terug in het hoog, geeft diepe bassen en zorgt voor een verbazingwekkende virtuele surround sound.
3" Full Color WQVGA TFT LCD
Op het oogverblindend heldere kleurenscherm worden illustraties en
foto’s verbluffend mooi weergegeven.
Bluetooth
Maak een draadloze verbinding met uw mobiele telefoon en headphone
door gebruik van Bluetooth technologie.

Specificaties

MODEL P2
Zwart 8 GB, 4 GB, 2GB
Wit 2 GB
Rood 2 GB
ALGEMEEN
Type geheugen FLASH
Beeldscherm 3" WQVGA TFT LCD
Playback 35 u / 5 u (video)
Klok / alarm o/o
Touchpad Touchscreen UI
Ingebouwde speakers -
Gewicht (met batterij) 85 g
Afmetingen (hxbxd) 100 x 52 x 9,9 mm
COMPATIBLE A/V
MP3 o
WMA o
OGG -
JPEG/MPEG4 o/o
CDDB playlist o
Lyrics database o
File storage o
Voice recording -
Sound mode 5 mode
Operating system Windows XP/VISTA/WMP10
Game -
Tuner FM (RDS)
USB 2.0
Bluetooth o (2 headsets)
ACCESSOIRES
Koptelefoon o
USB-kabel o
Line in-kabel -
Installatie-CD o
Clip -
Batterijtype Li-polymeer

* Quick Look
* Colors: Black, White, Burgundy
* Capacities: 4GB, 8GB
* Supported Audio: MP3, WMA
* Supported Video: SVI 480x272 @ 30FPS / WMV9 SP 320x240 or 480x272 @ 30FPS
* Other Supported Formats: TXT, JPEG
* Screen: 3” 480x272 (16:9) 262k Color
* Size: 52 X 100 X 9.95 mm
* Weight: 86g
* Battery: 35 hours audio, 5 hours video
* Other Features: Bluetooth Headphone Support, Bluetooth Phone Support (November), RSS Feeds, FM Recording, Alarm, Calendar

Vergelijking iPod Touch - Samsung YP-P2
iPod TouchSamsung YP-P2
Gewicht135 gram79 gram
Formaat115 x 61 x 8 mm100 x 52 x 10 mm
Scherm3.5''3''
Audio formatsAAC, MP3, WAV, AIFFMP3, WMA
Video formatsH.264, MPEG4, MOVWMV, MPEG
Geheugen8GB, 16GB2GB, 4GB, 8GB
Prijs275,- (8GB), 350,- (16GB)165,- (4GB), 220,- (8GB)
Wi-Fi?JaNee
Bluetooth?NeeJa
Radio?NeeJa
Audio recorder?JaNee

Reviews:
Anythingbutipod: http://www.anythingbutipo.../samsung-yp-p2-review.php
CNET: http://reviews.cnet.com/m...4505-6490_7-32588459.html

Prijzen:
4GB: http://tweakers.net/price...p-yp-p2jab-4gb-zwart.html
8GB: http://tweakers.net/price...p-yp-p2jcb-8gb-zwart.html

Foto's
http://www.samsung.com/be-nl/products/digitalaudioplayers/mp3players/images/p2_m2.jpg
http://www.samsung.com/be-nl/products/digitalaudioplayers/mp3players/images/p2-black-a-album_l.jpg
http://www.magnetika.ro/wp-content/uploads/2007/10/samsungypp2.jpg

Mijn eerste post hier, kritiek is welkom.
Iemand die hem al heeft, gebruikerservaringen?

Ik dacht dat deze speler alleen in Korea en omstreken te krijgen was, blijkbaar niet dus :) Erg mooi dingetje inderdaad. Veel goeds over gehoord. Apparaatje ziet er ook mooi uit.

Er is al een hele tijd een draadje over deze speler op Dapreview, daar kun je vast nog wel het eea aan informatie vinden.

Samsung heeft overigens ook al een special edition uitgebracht: Klik
De Seo Ta Ji Special Edition, bij iedereen vast welbekend :P Ach, het ziet er best gelikt uit :)

Nu maar wachten op een 16gb speler zodat de p2 beter kan concureren met de directe concurentie (De iPod toch en over een tijdje de meizu m7)

Inderdaad. Als je een beetje mee wilt doen heb je tegenwoordig toch echt wel een 16GB speler nodig. Ook aangezien 32GB er over niet al te lange tijd aan gaat komen.

Nice!

Is het bekend of hij ook kan verzenden naar telefoons met bluetooth app.?
Hier word beweerd dat er geen touchscreen op zit...

Jawel hoor:

Oké, ik ben verliefd.

De witte is ernstig mooi! Waarom is die niet in 8GB leverbaar?
http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/groot/samsung-yp-p2-productfoto-groot.jpg

Rip-off van de iTouch, al zeg ik het zelf. Maar, in gebouwde speakers (pré!) bluetooth, radiofunctie (dat mis ik aan mijn Gmini 500). 8GB is voldoende, zeker als hij een radio heeft.
De prijs is ook top, na de Kerst zal dit wel dalen.

WMV en MPEG zijn veelvoorkomende formaten in mijn Video-map!

quote:
Spaander schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:12:
Oké, ik ben verliefd.

De witte is ernstig mooi! Waarom is die niet in 8GB leverbaar?
[afbeelding]

Rip-off van de iTouch, al zeg ik het zelf. Maar, in gebouwde speakers (pré!) bluetooth, radiofunctie (dat mis ik aan mijn Gmini 500). 8GB is voldoende, zeker als hij een radio heeft.
De prijs is ook top, na de Kerst zal dit wel dalen.

WMV en MPEG zijn veelvoorkomende formaten in mijn Video-map!
Ehh, de P2 was er eerder dan de Touch. Dus het is eerder een P2 rip-off dan een Touch rip-off.

http://images.macnn.com/esta/content/0708/samsungyp-p2-purple.jpg

Ik ga van de week de rode 4gb halen, ik zit in Canada en hij kost hier omgerekend slechts 120,- euro. Zal binnenkort wel wat ervaringen posten.

O ja, ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat die juist geen ingebouwde speakers heeft!

In de Cnet en abi reviews word niet gesproken over speakers, het zou dus wel fout in de ts staan.

quote:
RoD schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:28:
[...]

Ehh, de P2 was er eerder dan de Touch. Dus het is eerder een P2 rip-off dan een Touch rip-off.
Apple weer, >:) .

Hoeveel kost de 8GB, is dit bekend?
Van de week maar eens bij de MM kijken of ze deze hebben liggen.

Als je even de moeite had gekomen de TS óf de Pricewatch door te nemen had je pricewatch: Samsung Yepp YP-P2JCB 8GB Zwart wel gevonden.

Bedankt, RoD

¤280 vind ik persoonlijk niet veel, vanwege het touchscreen en de concurrentie van Appel.

Jammer dat de 8GB versie enkel in het zwart verkrijgbaar is.

Gezien het grote touchscreen lijkt het me wel zo slim om een hoesje aan te schaffen, dat ook het schermpje beschermd. Zo'n Norêve hoesje zijn wel mooi, maar open/dicht via de bovenkant vind ik erg hinderlijk.

Waar dient dat knopje aan de voorkant eigenlijk voor? Aan/uit?
De volumeknop aan de zijkant is erg handig.

Ik ben benieuwd hoe dat zit met de Bluetooth. Kan je hier bestanden mee ontvangen/ verzenden, of alleen maar draadloos afspelen?
quote:
master007 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:28:
In de Cnet en abi reviews word niet gesproken over speakers, het zou dus wel fout in de ts staan.
Hij heeft speakers.

quote:
Spaander schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:03:

Links zit de aan/uit knop en de hold knop, rechts de speakers knoppen. Aan de voorkant zit geen knopje...

quote:

:+
Huh?
Nu zie ik het pas. Met die telefoon verbind hij volgens mij met de P2, dat de muziek met de telefoon word afgespeeld ipv speakers. Ik ben benieuwd hoe dat met mijn telefoon zit, bluetooth verbinden wil namelijk niet vaak lukken.

Op de voorkant (onder het scherm) zit een rondje. Dit voelt aan als een knopje.Er zit ook een lampje in.

Samsung P2 Gets Wi-Fi and MicroSD Slot With Cradle
http://www.anythingbutipod.com/archives/images/samsung-p2-cradle.jpg
quote:
he cradle will attach to the bottom of the player and add 4 brand new editions: Wi-Fi, MicroSD, FM transmitter, and even a built in speaker.
Erg leuke accessoire, erg leuke toegevoegde features. Jammer dat het MicroSD is, en jammer dat de portability van de speler erop achteruit gaat.. maar het is allemaal erg leuk, en goed voor de concurrentie :) Ben benieuwd naar e prijs.

Dit laat overigens ook zien dat er op de P2 zelf geen speaker zit.

quote:
Spaander schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:03:
Bedankt, RoD

¤280 vind ik persoonlijk niet veel, vanwege het touchscreen en de concurrentie van Appel.

Jammer dat de 8GB versie enkel in het zwart verkrijgbaar is.

Gezien het grote touchscreen lijkt het me wel zo slim om een hoesje aan te schaffen, dat ook het schermpje beschermd. Zo'n Norêve hoesje zijn wel mooi, maar open/dicht via de bovenkant vind ik erg hinderlijk.

Ik ben benieuwd hoe dat zit met de Bluetooth. Kan je hier bestanden mee ontvangen/ verzenden, of alleen maar draadloos afspelen?

[...]

Hij heeft speakers.
Ik heb hem zelf en hij heeft geen ingebouwde speakers hoor. :'(
Het knopje aan de voorkant dient als lampje om aan te geven of hij aan of uitstaat en of hij aan het opladen is enz. ;)

Je kan nu alleen nog met Bluetooth verbinden met een koptelefoon maar in een update in half december kan je ook bluetoothen met je mobiel of dergelijke apparatuur :)
Ook in die update zit dat je via bluetooth naar je mobiel, kan bellen. :*)
hoe dat zit weet ik niet precies maar het lijkt me wel cool.

mischien weet je nu meer ;)

Nice! Bedankt voor de info!

In januari ga ik ook een P2 kopen, mijn Gmini 500 is nu officieel dood.
Hoe kan je dan bellen? Zit er een microfoon op?
En, hoe zit dat met films bekijken? Beetje goede kwaliteit? Zie je vingerafdrukken op het scherm?

Als je een review leest zijn de meeste van je vragen wel beantwoord.

Acties: [quote]

Door: samsungp2lover

quote:
Spaander schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:31:
Nice! Bedankt voor de info!

In januari ga ik ook een P2 kopen, mijn Gmini 500 is nu officieel dood.
Hoe kan je dan bellen? Zit er een microfoon op?
En, hoe zit dat met films bekijken? Beetje goede kwaliteit? Zie je vingerafdrukken op het scherm?
Er zit een microfoon op dus daar praat je door en ik denk dat je luisterd door je oordopjes of luidspreker als je die hebt ;)

Films kijken gaat erg goed vind ik zelf. :*)

Vingerafdrukken zie je soms wel maar het is echt niet hinderlijk.
effe vegen en het is weg. :)

er komen nog 3 updates voor de samsung p2 genaamd Blue Wave

1e - midden december: je kan dan hands-free bellen met je mediaspeler via bluetooth naar je mobiele telefoon. Ook kun je bestanden verzenden vanaf je mobiel of andere apparatuur naar je speler en andersom. Ook kun je AAC muziekformaat afspelen voor kleinere bestandsgrote en betere geluidskwaliteit.

2e - midden januari: deze update bestaat uit een Emoture 1.5 dat betekend dat animaties grotere album plaatjes en nog veel meer wordt toegevoegd. Ook krijg je 3 games waar je het touch screen goed mee kan gebruiken. Ook radia programma's opnemen zit erbij die je daarna kan afspelen.

3e - midden maart: wat er dan komt weten ze nog niet maar dit staat er in het engels:

The 3rd Wave...well, according to Samsung, it will be 'Beyond your imagination' and will be out by Mid March 2008, taking into account user opinions & suggestions, so get your fingers crossed, the P2 is evolving and evolving more

heel het stuk in het engels:

[img]The 1st Wave will be released in Mid December 2007 and bring a technology called Hands-Free Profile which will enable you to make phone calls with your P2. How? Well, it uses its unique Bluetooth technology to connect to your mobile phone and make & receive calls this way - now you can leave your phone in your pocket. It will also bring something called Object Push Profile, which will allow you to exchange data or files with any Bluetooth enabled device, like a phone or laptop. In addition, the P2 will now support AAC music format, which will allow superior sound quality at low bitrates in small filesizes. Excellent!

The 2nd Wave will be released in Mid January 2008 upgrade the P2's GUI to EmoTure 1.5, which may include enhancements like smoother animations, bigger album arts, added glass effects...etc. You will also get 3 EmoTure based games fully utilizing the P2's touch screen, with more to come soon. FM Recording is also on the list, with DNSe 2.0 support while playing back your recorded files.

For the Korean market, there is also an Electronic Dictionary to be integrated (Korean <-> English & English <-> English), as well as a Seoul Metro Navigation System, with built-in maps and shortest route planning & calculation.

The 3rd Wave...well, according to Samsung, it will be 'Beyond your imagination' and will be out by Mid March 2008, taking into account user opinions & suggestions, so get your fingers crossed, the P2 is evolving and evolving more
http://aycu28.webshots.com/image/31787/2000593238761016376_rs.jpg

Klinkt leuk. Leuke vorm van marketing.. met "waves" je firmware-upgrades aankondigen :P Dit trekt natuurlijk wel klanten aan en is een mooie vorm van publiciteit.

Wat is de bron trouwens?

quote:
RoD schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:12:
Klinkt leuk. Leuke vorm van marketing.. met "waves" je firmware-upgrades aankondigen :P Dit trekt natuurlijk wel klanten aan en is een mooie vorm van publiciteit.

Wat is de bron trouwens?
het staat op de officiele samsung fansite: http://www.yepp.co.kr/

Today at Samsungs official Yepp Site, new waves of upgrades for the P2 were announced. They are titling the announcements, Blue Wave as the first wave of upgrades deals with BlueTooth enhancements. Check below for the very loosely translated upcoming features: Translated from Seeko (CDPKorea)

First Wave

In late December 2007

Handsfree Bluetooth: Bluetooth connection to a mobile phone and P2 can receive phone calls or

Bluetooth file exchange: the mobile phone (P2), directories, and files such as photos, and you can send and receive.

*Selected features of the user-requested features*

AAC Support: WMA, Ogg formats besides MP3 and AAC formats are also supported.

Electronic Dictionary (ah / dictionary / 00): Simple, as well as pre-feature also supports the native pronunciation

Second Wave

In late January 2008,

EmoTure 1.5 (Upgrade Touch UI): UI features such as text adopts a more comfortable upgrades.

EmoTure take advantage of three kinds of games: touch with the exciting game is a free program provided.

Selected features of the user-requested features

Recording FM: Radio recording and playback DNSe2.0 experience with a wide variety of 412.

Repeat sections: language files, such as by setting a schedule for repeat listening to the sector.

Adjust speed to play: Teaching files and listening to a variety of speed you like.

Subway transportation routes link the search and information: P2 chulbalyeok through and find dochakyeok specifying the shortest distance, as well as for each station

The last bus and subway information, and the first cascade of information provided.

Third Wave

TBA

quote:
RoD schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:00:
[...]

[afbeelding]

[...]

Erg leuke accessoire, erg leuke toegevoegde features. Jammer dat het MicroSD is, en jammer dat de portability van de speler erop achteruit gaat.. maar het is allemaal erg leuk, en goed voor de concurrentie :) Ben benieuwd naar e prijs.

Dit laat overigens ook zien dat er op de P2 zelf geen speaker zit.
Hier een filmpje van deze accessoire

http://www.youtube.com/watch?v=4spLisKv-kQ

en een stukje in het nederlands ;)

De Samsung Yepp YP-P2 is al een erg aantrekkelijke mp3-speler, maar wordt misschien nog iets aantrekkelijker nu je er een add-on (YS-MC1) bij kunt kopen met Wifi, een FM-transmitter, een microSDHC-slot en een luidspreker. Het apparaatje is simpelweg aan te sluiten aan de onderkant van de P2.

Er zit ook een lcd-schermpje op waar de FM-frequentie op kunt zien en touchsensitive bedieningsknopjes. Helaas is de prijs nog onbekend.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: