Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: HP iPAQ 610/614 Business Navigator

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

http://jarod.nl/got/hp_ipaq_topic_banner.png

HP komt binnenkort met een aantal nieuwe toestellen. Eén hiervan is de:

HP iPAQ 610/614 Business Navigator

Overview:
quote:
The iPAQ 610/614 Business Navigator is a 3G mobile phone with GPS navigation capable of one-handed operation. With high-speed wireless access and the ability to run enterprise applications, it allows you to move your business forward turn-by-turn.
quote:
De iPAQ 614 Business Navigator is een 3G mobiele telefoon met GPS-navigatie. Met snelle draadloze toegang 1,2,3,4 en ondersteuning voor bedrijfsapplicaties helpt hij uw bedrijf vooruit, stap voor stap.
Features:
quote:
Operate single-handedly:
• Easily scroll through email, zoom in/out of maps, or navigate through files with the Smart Touch navigational wheel. Use your voice to perform common tasks with HP Voice Commander and reply to email with HP Voice Reply.

Use as a mobile phone and GPS navigation device:
• Use your phone globally via 3G and Quad-band wireless technology. Find your way with integrated navigation capabilities and the enhanced performance of Assisted GPS.

View your work easily on the large touch screen display:
• Switch easily from portrait to landscape display modes for enhanced visibility.

Use as a high-speed PC modem with HP Device Connect:
• Access the Internet with your notebook or PC over high-speed HSDPA using HP iPAQ Device Connect.

Run business-class mobile applications:
• Use mobile versions of familiar business tools such as Word, Excel, PowerPoint, and Outlook.
quote:
• Gemakkelijk door e-mails lopen, in-/uitzoomen op kaarten of navigeren door bestanden met het Smart Touch navigatiewieltje. Veelgebruikte taken uitvoeren met spraakcommando's in HP Voice Commander en e-mail beantwoorden met HP Voice Reply.

• De telefoon is wereldwijd te gebruiken via 3G en quad-band draadloze technologie. Gemakkelijk de weg vinden met geïntegreerde navigatiefuncties 5 en verbeterd Assisted GPS.

• Gemakkelijk wisselen tussen portrait- en landscapemodus om comfortabel te kijken.

• Toegang tot het internet met een notebook of pc via high-speed HSDPA met HP iPAQ Device Connect.

• U beschikt over mobiele versies van vertrouwde zakelijke tools als Word, Excel, PowerPoint en Outlook.
Specificaties:
  • Microsoft® Windows Mobile® 6 Professional
  • Marvell PXA270 processor 520 MHz
  • 128 MB SDRAM
  • 256 MB Flash ROM
  • Integrated microphone, receiver, speaker and stereo headphone jack
  • 2.8-inch Transflective color TFT 240 x 320 pixel touch screen with LED backlight
  • Smart Touch Wheel, 3-way thumb wheel, touch screen, and 12-key numeric pad
  • USB 2.0 client for sync/data/charge
  • 64-bit Micro SD card slot, toevoeging: Micro SDHC kaartjes worden ook ondersteund
  • 3 Megapixel, autofocus, 4X digital zoom camera
  • Integrated GPS
  • Dimensions: 60.3 x17.5 x 117 mm
  • Weight: 145 g
  • Removable/rechargeable 1590 mAh Lithium-polymer
Connectivity:
  • 802.11b/g with WPA2 security
  • Bluetooth 2.0 with EDR
  • Tri-band HSDPA 3.6/7.2
  • Quad-band GSM/GPRS/EDGE
Software:
  • Microsoft Office Outlook Mobile
  • Microsoft Office Mobile
  • Internet Explorer Mobile
  • Windows Media Player Mobile
  • Microsoft ActiveSync
  • Phone Dialer
  • Voice Notes
  • Calculator
  • Solitaire
  • Bubble Breaker
  • Microsoft Live Messenger
  • Microsoft Live Search
Reviews:

Verdere info:
Adviesprijs: $599 (US) en ¤ 599 (EU)

pricewatch: HP iPAQ 614c

UK versie op dit moment beschikbaar, NL versie wordt eind april/begin mei verwacht bij een groot aantal winkels.

Filmpjes van de telefoon PPCphone in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=hfyRIGekTVQ&NR=1
http://www.youtube.com/wa...p;mode=related&search=
http://www.intomobile.com...aq-610614-demo-video.html

Modellen HP iPAQ 600 Series

HP iPAQ 610 Business Navigator – without camera
FA986AA#ABA US, The Caribbean, Puerto Rico
FA986AA#ABC Canada
FA986AA#B16 Mexico, Chile, Peru, Ecuador, Colombia, Venezuela, Central American Countries, Bolivia, Paraguay, Uruguay
FA986AA#AC4 Brazil
FA986AA#AC8 Argentina

HP iPAQ 612 Business Navigator – without camera
FA987AA#UUF Singapore, Hong Kong, Thailand, Indonesia, Philippines, Vietnam, Cambodia, Bangladesh, all other AP countries without IOT
FB063AA#ACJ India

HP iPAQ 614 Business Navigator – without camera
FA988AA#AB7 Greece
FA988AA#AB8 Turkey
FA988AA#AB9 Portugal
FA988AA#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA988AA#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA988AA#ABE Spain
FA988AA#ABF France
FA988AA#ABH Netherlands
FA988AA#ABN Norway
FA988AA#ABS Sweden
FA988AA#ABY Denmark
FA988AA#ABZ Italy
FA988AA#ACB Russia
FA988AA#AKB Czech
FA988AA#AKC Hungary
FA988AA#AKD Poland
Top Value
FA988AT#AB7 Greece
FA988AT#AB8 Turkey
FA988AT#AB9 Portugal
FA988AT#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA988AT#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA988AT#ABE Spain
FA988AT#ABF France
FA988AT#ABH Netherlands
FA988AT#ABN Norway
FA988AT#ABS Sweden
FA988AT#ABY Denmark
FA988AT#ABZ Italy
FA988AT#ACB Russia
FA988AT#AKB Czech
FA988AT#AKC Hungary

HP iPAQ 610c Business Navigator – with camera
FA990AA#ABA US, The Caribbean, Puerto Rico
FA990AA#ABC Canada
FA990AA#B16 Mexico, Chile, Peru, Ecuador, Colombia, Venezuela, Central American Countries, Bolivia, Paraguay, Uruguay
FA990AA#AC4 Brazil
FA990AA#AC8 Argentina

HP iPAQ 612c Business Navigator – with camera
FA991AA#AB0 Taiwan
FA991AA#AB1 Korea
FA991AA#AB5 Hong Kong
FA991AA#ABG Australia, New Zealand
FA991AA#ABJ Japan
FA991AA#ARE Malaysia
FA991AA#UUF Singapore, Hong Kong, Thailand, Indonesia, Philippines, Vietnam, Cambodia, Bangladesh, all other AP countries w/o IOT
FB062AA#ACJ India

HP iPAQ 614c Business Navigator – with camera
FA992AA#AB7 Greece
FA992AA#AB8 Turkey
FA992AA#AB9 Portugal
FA992AA#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA992AA#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA992AA#ABE Spain
FA992AA#ABF France
FA992AA#ABH Netherlands
FA992AA#ABN Norway
FA992AA#ABS Sweden
FA992AA#ABV Saudi Arabia, UAE, Egypt, Kuwait, Bahrain, Qatar, Yemen, Oman, Lebanon, Jordan
FA992AA#ABY Denmark
FA992AA#ABZ Italy
FA992AA#ACB Russia
FA992AA#AKB Czech
FA992AA#AKC Hungary
FA992AA#AKD Poland
Top Value
FA992AT#AB7 Greece
FA992AT#AB8 Turkey
FA992AT#AB9 Portugal
FA992AT#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA992AT#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA992AT#ABE Spain
FA992AT#ABF France
FA992AT#ABH Netherlands
FA992AT#ABN Norway
FA992AT#ABS Sweden
FA992AT#ABY Denmark
FA992AT#ABZ Italy
FA992AT#ACB Russia
FA992AT#AKB Czech
FA992AT#AKC Hungary
FA992AT#AKD Poland
HP iPAQ 600 Series Business Messenger (Worldwide Specs)

Foto's:
http://jarod.nl/got/hp_ipaq_610.jpg

http://jarod.nl/got/ipaq_614c_navigatie.jpg

Meer foto's (met dank aan PcDealer):

http://jarod.nl/got/600-series_van_links_in_een_hoek.jpg

http://jarod.nl/got/600-series_van_voor_hp-today.jpg
Foto's gemaakt met de iPAQ 614c
Foto één (met dank aan boefje1979)
Foto twee (met dank aan boefje1979)
Foto drie (met dank aan boefje1979)
Foto vier (met dank aan boefje1979)

De reden dat ik dit topic plaats is dat ik al een tijdje aan het rondkijken ben voor een smartphone/telefoon/PPCphone. IN eerste instantie vond ik de HTC P3300 of de HTC S710 wel interessant, maar bij de HTC P3300 ben ik bang dat ik het toetsenbord ga missen. Bij de S710 zit wel een volledig toetsenbord, maar dat heb ik waarschijnlijk ook niet nodig, ik heb liever een wat dunnere telefoon met alleen een standaard toetsenbord, dan een dikkere telefoon/smartphone/PPCphone met een volledig toetsenbord.

Ook de nieuwe feature, het 'smart touch navigational wheel' lijkt mij wel een interessante feature.

Ik denk dat het niet anders werkt dan op de iPod. Maar wat ook interresant zou zijn, dat hiermee door het alfabet heen kan scrollen. Misschien een snellere manier van invoer.. zonder toetsenbord.

quote:
Jarod schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:21:
knip....ik heb liever een wat dunnere telefoon met alleen een standaard toetsenbord, dan een dikkere telefoon met een volledig toetsenbord....knip
Waarom ga je niet voor de HTC Tytn II (aka Kaiser aka P4550)? Die heeft alles inzich m.u.v. van de smart touch navigation wheel. De TytnII is net zo groot (afmetingen TytnII: 112 mm (l) X 59 mm (b) X 19 mm (d) tegen over de iPAQ 117 x 60.3 x 17.5 mm) en dan heb 'gratis' een volledig toetsenbord. Net zo handy.

quote:
ajpohv schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:42:
[...]

Waarom ga je niet voor de HTC Tytn II (aka Kaiser aka P4550)? Die heeft alles inzich m.u.v. van de smart touch navigation wheel. De TytnII is net zo groot (afmetingen TytnII: 112 mm (l) X 59 mm (b) X 19 mm (d) tegen over de iPAQ 117 x 60.3 x 17.5 mm) en dan heb 'gratis' een volledig toetsenbord. Net zo handy.
De reden dat ik die waarschijnlijk weer minder handig vind, is dat er geen 'normaal' telefoon toetsenbord op zit, om dan een nummer te bellen moet ik alsnog het volledig toetsenbord uitschuiven, en dat vind ik dan net weer niet handig. Ik heb nu een Samsung E900, mooi toestel, werkt goed, maar ook daar vind ik het niet ideaal dat ik altijd het toetsenbord uit moet schuiven. Ik heb ook een Nokia 3330 en een Nokia 6021 gehad, en dat vond ik wat betreft de opzet van het toestel ideaal.

Het smart touch navigation wheel zal uiteindelijk dus ook niet de doorslag geven, alhoewel de feature die Falcon aangeeft misschien wel eens ideaal zou kunnen zijn.

Ik neem toch aan dat de TytnII een onscreen num-pad heeft als je de bel/telefoon functie 'oproept'. Dus dan is dat 'probleem' van altijd het keyboard uitschuiven ook verdwijnen.

Ik zie voor jou geen wolken meer voor de zon om de keuze te maken voor de HTC Tytn II. waat dich?

De HP 914 is ook fraai, die heeft een qwerty op de voorkant. Hoef je niet te sliden en je kunt makkelijk sms-en.

quote:
ajpohv schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:58:
Ik neem toch aan dat de TytnII een onscreen num-pad heeft als je de bel/telefoon functie 'oproept'. Dus dan is dat 'probleem' van altijd het keyboard uitschuiven ook verdwijnen.

Ik zie voor jou geen wolken meer voor de zon om de keuze te maken voor de HTC Tytn II. waat dich?
Maar dan moet ik de toetsen dus op het touchscreen indrukken, waarschijnlijk druk ik dan de helft van de tijd de verkeerde toetsen en zal ik dus de stylus moeten gebruiken om te bellen, en dat wil ik zeker niet. Mijn Samsung E900 heeft touch toetsen, het ziet er fancy out, maar helemaal ideaal vind ik het niet, ik 'touch' te gemakkelijk de verkeerde toets waardoor ik in het slechtste geval alle acties weer overnieuw uit moet voeren, of het smsje weer overnieuw moet typen. Ik ben dus zeker niet overtuigd van de HTC TyTn II, maar misschien wordt ik dat wel als de prijzen van de HP iPAQ 610 voor Europa bekend worden ;-).
quote:
koksie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:43:
De HP 914 is ook fraai, die heeft een qwerty op de voorkant. Hoef je niet te sliden en je kunt makkelijk sms-en.
Die telefoon PPCphone is ook wel aardig, maar ik ben bang dat de toetsen dan wel weer heel klein worden. Een collega van mij heeft een vergelijkbare telefoon van HTC, en die toetsen zijn wel heel klein. Omdat ik maar weinig SMS heeft dat voor mij dus niet echt voordelen, dan liever een smallere telefoon (vind ik fijner meenemen in mijn broekzak). Verder mist de iPAQ 914 ook HSDPA en het nieuwe smart touch navigational wheel en is het scherm wat kleiner.

Ik had begrepen dat beide toestellen dezelfde specs hebben, op het touch wheel en schermgrootte na. De 914 zou dus ook over HSDPA beschikken. Het kleinere scherm is voor mij mogelijk nog een dealbraker.
Een vriendin van mij heeft de Treo 750v, en hoewel die toetsen ook klein zijn typt het toch errug fijn. Ik sms en mail nogal veel, dus voor mij is een qwerty best belangrijk en het liefst zonder slide. Als deze toetsen vergelijkbaar zijn is het voor mij best het overwegen waard. Aan de andere kant lees ik in de specs dat de TyTN II ongeveer even groot is als deze HP's. Daarom denk ik toch voor de TyTN II te gaan. Juist het eventueel kleinere formaat (vooral qua dikte) van deze toestellen zou me over de streep getrokken hebben. Die paar milimeter die het nu scheelt zijn denk ik niet interessant genoeg voor mij.

quote:
koksie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:45:
Ik had begrepen dat beide toestellen dezelfde specs hebben, op het touch wheel en schermgrootte na. De 914 zou dus ook over HSDPA beschikken. Het kleinere scherm is voor mij mogelijk nog een dealbraker.
Je hebt inderdaad gelijk, enigste verschillen lijken inderdaad het touch wheel en de schermgrootte te zijn, de datasheet van de 900 series geeft ook HSDPA aan.
quote:
koksie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:45:

Een vriendin van mij heeft de Treo 750v, en hoewel die toetsen ook klein zijn typt het toch errug fijn. Ik sms en mail nogal veel, dus voor mij is een qwerty best belangrijk en het liefst zonder slide. Als deze toetsen vergelijkbaar zijn is het voor mij best het overwegen waard. Aan de andere kant lees ik in de specs dat de TyTN II ongeveer even groot is als deze HP's. Daarom denk ik toch voor de TyTN II te gaan. Juist het eventueel kleinere formaat (vooral qua dikte) van deze toestellen zou me over de streep getrokken hebben. Die paar milimeter die het nu scheelt zijn denk ik niet interessant genoeg voor mij.
Voor mij valt de TyTN II eigenlijk al af door het feit dat ik om het toetsenbord te kunnen gebruiken dit eerst uit moet schuiven, de 914 is ook een mooi toestel, maar ik heb liever een wat smaller toestel omdat ik die makkelijker meeneem, daarvoor is de 610 dan weer ideaal. Hopelijk worden de prijzen en verschijningsdata voor Nederland binnenkort ook bekend, dan kan ik hem ook eens een keer in een winkel gaan bekijken.

de verschillen zijn klein hoor.
614:60x118x17.5mm
914:60x115x18.2mm
TyTN II:59x112x19mm

niet noemenswaardig dus, met de HTC als winnaar qua breedte en lengte. Alleen wel de dikste, maar of je die 1,5mm erg merkt...

idd kan het steeds moeten schuiven gaan irriteren, maar ik blijf de afweging groter scherm (Tytn) vs vaste qwerty (914) lastig vinden. iig zijn de breedtes van de 614 en 914 volgens pdadb.net dus gelijk.

quote:
koksie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 23:15:
de verschillen zijn klein hoor.
614:60x118x17.5mm
914:60x115x18.2mm
TyTN II:59x112x19mm

niet noemenswaardig dus, met de HTC als winnaar qua breedte en lengte. Alleen wel de dikste, maar of je die 1,5mm erg merkt...

idd kan het steeds moeten schuiven gaan irriteren, maar ik blijf de afweging groter scherm (Tytn) vs vaste qwerty (914) lastig vinden. iig zijn de breedtes van de 614 en 914 volgens pdadb.net dus gelijk.
De verschillen zijn inderdaad klein, maar volgens mij kloppen de maten van de HP's niet helemaal. Volgens de datasheets van HP zijn ze als volgt:

614:117mm (l) x 60,3mm (b) x 17,5mm (d)
914:113mm (l) x 64mm (b) x 16mm(d)

De TyTN II:

112mm (l) x 59mm (b) x 19mm (d)

De TyTN II is dus nog steeds de kleinste, maar de 914 is dus wel iets breeder dan de 614. Voor mij zou de afweging meer tussen de 614 en de TyNT gaan, en dan zijn de schermen ook gelijk, waarbij voor mij het schuiven dan meer nadeel zou zijn dan het missen van een volledig toetsenbord.

Zag de aankondiging op de frontpage en heb eindelijk eens het gevoel dat dit DE telefoon is waar ik al een tijd naar op zoek ben.. Mijn eisen: Telefoon look & feel, numerieke toetsen, WM6 Professional, touchscreen & stylus, 3G (HSDPA), GPS.. Naar mijn weten heeft geen enkel ander toestel al deze eigenschappen.. Zijn er wel een aantal die in de buurt komen maar vooral de combi WM6 pro, numerieke toetsen en touchscreen/stylus is uniek: hij is als gewone telefoon te gebruiken (met 1 hand sms'en) en als volwaardige PDA (met stylus)..

quote:
KrL schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:07:
Zag de aankondiging op de frontpage en heb eindelijk eens het gevoel dat dit DE telefoon is waar ik al een tijd naar op zoek ben.. Mijn eisen: Telefoon look & feel, numerieke toetsen, WM6 Professional, touchscreen & stylus, 3G (HSDPA), GPS.. Naar mijn weten heeft geen enkel ander toestel al deze eigenschappen.. Zijn er wel een aantal die in de buurt komen maar vooral de combi WM6 pro, numerieke toetsen en touchscreen/stylus is uniek: hij is als gewone telefoon te gebruiken (met 1 hand sms'en) en als volwaardige PDA (met stylus)..
Kijk, nog iemand met hetzelfde gevoel. Ik heb ook nog geen andere telefoon/smartphone/PPCphone kunnen vinden die dit heeft, HTC heeft veel mooie modellen, maar net deze combi mist nog, hopen dat HP het daadwerkelijk voor elkaar krijgt om het toestel in oktober in de winkel te krijgen voor een hopelijk niet extreme prijs.

quote:
Jarod schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:29:
[...]

De verschillen zijn inderdaad klein, maar volgens mij kloppen de maten van de HP's niet helemaal. Volgens de datasheets van HP zijn ze als volgt:

614:117mm (l) x 60,3mm (b) x 17,5mm (d)
914:113mm (l) x 64mm (b) x 16mm(d)

De TyTN II:

112mm (l) x 59mm (b) x 19mm (d)

De TyTN II is dus nog steeds de kleinste, maar de 914 is dus wel iets breeder dan de 614. Voor mij zou de afweging meer tussen de 614 en de TyNT gaan, en dan zijn de schermen ook gelijk, waarbij voor mij het schuiven dan meer nadeel zou zijn dan het missen van een volledig toetsenbord.
Blijkbaar is de info op pdadb.net inderdaad niet goed, de 914 is dus beduidend breder dan de 614. Jammer, want bij een volwaardige qwerty in dezelfde breedte had ik het kleinere scherm nog wel kunnen hebben, maar een halve cm breder dan de TyTN II is me echt te veel denk ik. Wellicht dat de geringere dikte van de 914 me nog over de streep trekt, maar dan zal ik de 914 toch eerst in handen moeten houden en dat gaat nog wel even duren denk ik. Als je een numeriek toetsenbord wilt is de 614 zowiezo de beste keus, dat vind je op geen ander WM6 pro toestel. Ik wil eigenlijk het liefst een qwerty, omdat ik er erg veel gebruik van maak bij sms en mail. Voor sms zou een numeriek keypad met T9 nog wel volstaan, maar voor email en documenten bewerken (Word Mobile) is een qwerty onmisbaar. choices, choices...

De nieuwe telefoons PPCphones zijn nu ook te vinden op de nederlandse HP site en worden ook daar groot aangekondigd. Straatprijs van de 614 is daar ook te vinden, staat nu op ¤ 599,-. De verwachting is nog steeds dat de telefoon PPCphone dit najaar op de markt komt.

Het hele persbericht is hier te vinden: http://h41257.www4.hp.com..._launch/press_release.pdf

Ik heb ook nog een paar filmpjes gevonden van de telefoon PPCphone in actie:

http://www.youtube.com/watch?v=hfyRIGekTVQ&NR=1
en
http://www.youtube.com/wa...p;mode=related&search=

Ik moet zeggen dat de telefoon PPCphone er in de filmpjes wel goed uitziet, en het werken met het navigation wheel ziet er ook wel handig uit, lijkt zoals al eerder gezegd op het werken van het navigatie wiel op een ipod.

Ik was stiekem wel een beetje klaar met WM telefoons maar nu ik deze zie ben ik toch wel benieuwd!

Informatieve opneningspost !
Ben ook erg benewt naar dit mooie apparaat, en zal 'm zeer waarschijnlijk zeer kort na de release in mn bezit hebben, kan niet wachten :)

Ik heb m zelfs al pre-ordered :)

quote:
Waar heb je dat gefixed dan?

Gewoon bij de vaste leverancier van ons bedrijf.. Wil m zakelijk via t bedrijf gaan gebruiken/krijgen :)
Weet niet of ik m daarmee eerder heb dan de rest hoor maar het eerste toestel dat zij binnen krijgen is iig voor mij..

quote:
KrL schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:58:
Wil m zakelijk via t bedrijf gaan gebruiken/krijgen :)
same here :)

maar 's een balletje opgooien over een pre-order :*)

Een pre-order heb ik nog niet gedaan, ik ga hem waarschijnlijk prive aanschaffen en wil hem dan toch wel graag even vast hebben gehad voordat ik hem koop.

Wat ik mij nog wel afvraag, is of het wel mogelijk is om een onscreen querty toetsenbord te gebruiken. Ik denk dat ik het niet veel nodig heb, maar om een keer een afspraak in te voeren lijkt dit mij wel gemakkelijk. Is dit een standaard feature binnen Windows Mobile 6.0? Of is dit een los programma wat HP bij moet leveren?

edit:

Bij deze duitse winkel is het ook mogelijk om de telefoon voor te bestellen, zij geven zelfs twee verschillende toestellen aan, de 614 (zonder camera) voor 540 euro, en de 614c (met camera) voor 550 euro. Het lijkt mij dat de telefoon zonder camera niet heel populair wordt. De prijzen zijn echter wel interessant, iig al weer 50 euro goedkoper dan de adviesprijs. De verwachtte leverdatum bij deze winkel is trouwens eind oktober, dus nog maar iets meer dan een maand wachten :-).

quote:
Jarod schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:07:
[...]

Kijk, nog iemand met hetzelfde gevoel. Ik heb ook nog geen andere telefoon kunnen vinden die dit heeft, HTC heeft veel mooie modellen, maar net deze combi mist nog, hopen dat HP het daadwerkelijk voor elkaar krijgt om het toestel in oktober in de winkel te krijgen voor een hopelijk niet extreme prijs.
Helemaal mee eens!
Maar als je dan het formaat ziet..issie toch wel errug groot en zwaar, als ik daar de hele tijd mee in m'n broekzak moet lopen gaat het ook wel irriteren...graag eerst IRL zien.

En ws overbodig, maar neem aan dattie wel 4GB kaartjes (SDHC) slikt?

quote:
TonyB schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:58:
[...]

Helemaal mee eens!
Maar als je dan het formaat ziet..issie toch wel errug groot en zwaar, als ik daar de hele tijd mee in m'n broekzak moet lopen gaat het ook wel irriteren...graag eerst IRL zien.

En ws overbodig, maar neem aan dattie wel 4GB kaartjes (SDHC) slikt?
Het ondersteunen van SDHC wordt niet genoemd in de specificaties, maar ik neem wel aan dat ze dat ook ondersteunen, anders hebben ze een heel complete telefoon zonder ondersteuning voor zoiets simpel.

Het formaat twijfel ik ook nog wel een beetje over, daarom ook dat ik hem ook graag eerst in mijn handen wil hebben gehad voordat ik hem koop. Echter, het formaat scheelt niet zo heel veel met andere smartphones/PPCphones, dus daaraan ontkom je denk ik niet heel snel. Het zelfde geld trouwens ook voor het gewicht.

Voorlopig dus maar even afwachten totdat hij in november in de winkels verschijnt.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: