Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: E-ten M800 Topic

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

http://www.hdtvworld.nl/m800.jpg

E-ten's nieuwe telg in de strijd van de Windows Mobile phones is de E-ten Glofiish M800. Het toestel is onder de motorkap in basis een X800, maar dan met een Qwerty toetsenbord erbij. De M800 is in begin januari 2008 leverbaar. De nadruk op de M800 ligt vooral op connectiviteit en heeft een VGA scherm. De vraag naar VGA mobile phones in combinatie met een Qwerty toetsenbord blijkt volgens E-ten groot te zijn en met de M800 hopen ze aan deze vraag te voldoen.

http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0254s.jpg

http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0249s.jpg

http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0262s.jpg

http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0259s.jpg

De Specificaties

Netwerk: Quadband GSM / EDGE: 850/900/1800/1900 MHz, UMTS/HSDPA: 2100 Mhz
Besturingssysteem: Windows Mobile 6 NL Professional
Processor: Samsung S3C2442 500 MHz
Afmetingen: 113,8 x 57,8 x 18,4 mm
Gewicht: 178 gram
Scherm: TFT scherm 2,8" VGA (640 x 480 pixels);
Geheugen: Intern: 64 MB RAM / 256 MB ROM, Extern: MicroSD geheugen
Verbindingen: EDGE, GPRS, UMTS, HSDPA, Bluetooth, WiFi 802.11 b/g, USB
Ingebouwde GPS: SiRF Star III chipset
Audio: FM Radio
Touchscreen: Ja
Email types: POP3, SMTP, IMAP4
Externe vormgeving: Geintegreerde foto/video 2.0 Megapixel camera, Uitschuifbaar toetsenbord
Garantie: 24 maanden garantie

Wat zit er in de doos?

http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG0246s.jpg

Stylus
Reislader (220v)
Batterij
Leren beschermhoes
USB Synchronisatiekabel
Headset
Handleiding
Getting Started CD
Quick Start Guide

http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/6088-IMG024s.jpg

De camera van de M800 is, volgens de gelukkigen die een testmodel hebben weten te bemachtigen, een standaard camera met middelmatige kwaliteit. Velen zijn toch wel teleurgesteld in het feit dat E-ten maar 64MB ram in de M800 heeft gestopt. De X800 had namelijk al snel last van geheugenproblemen tijdens het uitvoeren van meerdere applicaties tegelijkertijd. Een ander punt is het snel leegraken van de batterij. Na 1,5 dag gebruik zul je hem al snel moeten opladen. Dit is een bekend probleem bij dit soort telefoons.

Reviews

De enige (goede) review van de E-ten M800 is die van Trusted Reviews en kun je hier vinden.

De website van E-ten kun je hier vinden. Al staat de M800 er op dit moment nog niet bij. Hou deze site ook in de gaten voor ROM updates voor je telefoon.

Update
Verf van de casing

Sommige users hebben gemeld dat het verf van de casing na een aantal dagen gebruik er al afbladert. De importeur heeft de toestellen terug gestuurd naar E-ten en na een aantal weken krijgen de mensen die problemen hebben een vervanging van hun toestel

WM6 "Kaal" installeren

Na een Harde reset en bij het aftellen voor de installatie van de E-TEN software de camera knop ingedrukt houden. De installatie procedure wordt dan afgebroken en dan heb je een hele schone Windows Mobile. Je houdt dan ongeveer 26Mb geheugen over.

HARD RESET BY SOFTWARE METHOD
1) Go to Start\Programs\Utilities\Default Settings
2) Enter the six digit number on the right box as displayed on the left box and tap OK to start hard reset. Your device system will reboot and restoring your device to factory settings with the default WM6 OS.

(met dank aan ChRoNiX)

Tweakers Pricewatch Eten M800

Ik had zelf oorspronkelijk een Toshiba G900 in gedachten, maar deze is sinds oktober al niet meer leverbaar vanwege softwarefouten. Nu hoop ik de M800 in januari te krijgen. Ten opzichte van de G900 heeft hij iets minder resolutie, maar wel een GPS aan boord.

Iemand anders die dit toestel ook op het oog heeft?

Hmmm, dit toestel lijkt mij ook wel wat, heb al een aantal op het oog gehad, waaronder ook de G900 van Toshiba, maar zoals hierboven al wordt vermeld bijna niet leverbaar. Ik hoop dat dit toestel snel leverbaar is, zodat ik hem misschien kan krijgen bij mijn verlenging :)

Smartphonestunts zegt dat hun leverancier hem elk moment binnen kan krijgen.

Ik laat dit toestel mooi links liggen en hoop vuuuuuuuuurig dat de I-Mate 9502 technisch en in dagelijks gebruik beter bevalt. De X800 blijkt traag en buggy. Dit is gewoon een X800 met toetsenbord, dus er kan nog meer mis gaan. Nah, ik wacht lekker. Misschien wacht ik wel voor niets. Maar een trage reactie en instabiliteit is nou net waarom ik van een A701 terug ben gegaan naar mijn Magician :+ . Ik heb een tijd gewacht en gehoopt dat de X800 beter zou draaien met een goede ROM. Maar nu is dat nog steeds niet zo. Misschien tegen de tijd dat de 9502 er is, dat het goed draait allemaal. Zou mooi zijn, kan ik er alsnog voor kiezen O-)

Altijd worden die levertijden maar vooruit geschoven....het zou half december zijn.
Ik hoorde van gsmweb dat het volgens hen eind januari/februari zou worden.
Nog langer wachten....pfffffff.....dan is de i-mate 9502 ook beschikbaar wellicht.
Het gaat me toch bijna alleen maar om de hogere resolutie. Heb nu namelijk MDA Vario.
Je moet toch elke keer wel verbetering zien hč. :)

BTW TS,

Volgens de officiële specs van 7-12 is het scherm nu een 16-bits scherm en geen 18-bits zoals alle andere concurrenten. Hierdoor heb je maar 56K aan kleuren. Gezien de groote van het scherm zal ik er niet wakker van liggen. Ik hoop dat de performance zeer ten goede komt. Dat mag ook wel want dat is volgens mij wel de bedoeling er achter.

Ik haal hier twee apparaten door elkaar. Deze info geldt voor de I-Mate 9502 en niet de M800. De M800 zal waarschijnlijk nog steeds een traag opbouwende interface hebben vermoed ik.

Het schijnt dat de NL versie inderdaad wat later komt. De UK versie zou elk moment leverbaar moeten zijn volgens smartphonestunts.nl

Ik moet het ook eerst zien en dan geloven hoor.

quote:
Die Bruine schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:53:
BTW TS,

Volgens de officiële specs van 7-12 is het scherm nu een 16-bits scherm en geen 18-bits zoals alle andere concurrenten. Hierdoor heb je maar 56K aan kleuren. Gezien de groote van het scherm zal ik er niet wakker van liggen. Ik hoop dat de performance zeer ten goede komt. Dat mag ook wel want dat is volgens mij wel de bedoeling er achter.
Inderdaad maar hopen dat de performance beter wordt. 56K kleuren is voor mij ook zat.

Blijkbaar heeft smartphoneshop.nl hem nu op voorraad. (De UK versie)

Blijkbaar heeft smartphonestunts.nl ze nu ook, dus waarschijnlijk krijg ik hem overmorgen ofzo binnen. Ik zal wel verslag doen en wat foto's maken.

Oe interessant topic

Heb op dit moment een MDA pro van T-mobile. Mijn contract is alleen aan vernieuwing toe. Nu zat ik te kijken naar de Tytn2, maar het gebrek van 480x640 vond ik toch wel een gemis. Dit toestel heeft ook nog gps ingebouwd, dus eigenlijk compleet.

Alleen de 64 ram ipv de 128 ram die de Tytn2 heeft is wat jammer. Maar ik weet niet of er in praktijk veel van te merken is.
quote:
HellBeast schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:42:
Blijkbaar heeft smartphonestunts.nl ze nu ook, dus waarschijnlijk krijg ik hem overmorgen ofzo binnen. Ik zal wel verslag doen en wat foto's maken.
Overigens vind je hem hier met PIT (web'n'walk) inclusief, dit scheelt 50 euro op de prijs:
http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=164

Raar trouwens dat voor T-mobile het toestel met een verlenging duurder is dan met een nieuwe.

Ik ga hem vanmiddag ophalen bij Smartphonestunts.nl, morgen zal ik mijn eerste indrukken posten.

Ik heb die review gelezen en ik moet zeggen dat ik toch terughoudend ben als ik de stukken over keyboard/interface issues lees. Dit in combinatie met de weinige ram en de, wat ik gelezen heb, trage software updates van E-ten.

Mijn andere keuze is namelijk de T-mobile Vario 3, deze is stukken goedkoper aangezien hij branded is.
Deze mist dan de gps en het scherm, maar als ik dat tegenover het keyboard en de interface zet weet ik het nog niet

Keyboard is denk ik ook grotendeels persoonlijk. Of het moet echt helemaal prut zijn, maar dat zal wel niet. De 64MB RAM is natuurlijk gewoon jammer. Of dat probleem al speelt bij een "normale" gebruiker of een heavy user zal uiteraard moeten blijken.

welke provider heb jij ?

Als ik mijn t-mobile wil verlengen kost die 259,-
de vario 3 kost 161.-
90 euro verschil, al met al niet superveel maar toch genoeg om mij te doen twijfelen.
Ik wacht graag even je ervaring af met het keyboard en de 64 ram. Ook of die lekker werkt met tomtom en de ingebouwde gps :)

Ik heb een nieuw Relax 150 abonnement bij T-mobile genomen met PIT. (Ik heb de PIT later nog omgezet naar pit+, buiten de winkel om)

Ik moet 100 euro bijbetalen voor het toestel + 25 euro voor een 2GB geheugenkaartje.

Ik heb hem zojuist besteld op PDAshop. Ik ben een MDA Pro gebruiker van het eerste uur en zal dan ook proberen morgen mijn eerste indrukken van het toestel in vergelijking met de MDA Pro te posten.

quote:
HellBeast schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:06:
Ik heb een nieuw Relax 150 abonnement bij T-mobile genomen met PIT. (Ik heb de PIT later nog omgezet naar pit+, buiten de winkel om)

Ik moet 100 euro bijbetalen voor het toestel + 25 euro voor een 2GB geheugenkaartje.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

Als ik kijk op de t-mobile shop of op gsmweb oid dan betaal je voor een 1 jarig 150 relax abbo met PIT nog rond de 200 euro voor het toestel.

Is er iemand die wat plaatjes wil posten van dit toestel en van remote desktop / web browsen?
Ben erg benieuwd hoe men het toestel ervaart en hoe pit van t-mobile werkt op dit toestel. Qua snelheid dan. Vind zelf gprs ook al te doen vandaar mijn interesse hoe het werkt op hogere resolutie.
Sprak net iemand van de helpdesk van t-mobile, zij gaven aan dat de pit abonnementen geupgrade zijn? Kan iemand iets daarover roepen?

Iemand al reallifepics van dit toestelletje en gebruikerservaringen...?
Zelf neig ik naar de HTC Touch Cruise - Deel 1 namelijk...
Heeft wel QVGA-schermpje maar gelukkig geen extra qwerty-tobo'tje...

@ Hierboven: PIT-vraagjes horen hier niet thuis maar:
T-Mobile PIT: voor ¤ 9,50 per maand onbeperkt internetten

Volgens track&trace is het toestel nog onderweg. Als ik zo klaar ben met werken hoop ik het toestel nog in ontvangst te kunnen nemen.
RDP is voor mij ook een van de primaire functies, die ik nu gebruik op mijn MDA Pro, en de reden dat ik VGA een eis was voor mijn nieuwe toestel. Zal er proberen wat foto's van te nemen vanavond en deze te posten!

quote:
ViperŽ schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:57:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

Als ik kijk op de t-mobile shop of op gsmweb oid dan betaal je voor een 1 jarig 150 relax abbo met PIT nog rond de 200 euro voor het toestel.
Ik had eerst een toshiba G900 besteld en heb toen bijna 10 weken moeten wachten. Toen omgezet naar een E-ten M800. Misschien had ik wel wat korting gekregen? Maar als je een data-abonnement neemt bij smartphonestunts.nl bij T-mobile, dan krijg je een beetje korting.

Ik heb het toestel nu voor de tweede dag.

Eerste indrukken:

Het toestel zelf is niet erg zwaar. Ziet er mooi uit, absoluut niet te groot. Het batterijklepje voelt plasticachtig aan. Maar dat ben ik wel gewend van mijn oude Nokia 6630. Het scherm is echt heel erg mooi. touchscreen werkt perfect.

Bij het configureren had ik al een keer een soft reset moeten doen. Het toestel liep vast tijdens het configureren van Bluetooth. (Daarna geen problemen meer mee gehad.) Het toestel is niet traag, ik heb er inmiddels tomtom 6 opgezet, Google Earth, Remote desktop client, Opera Browser, ringtones, plaatjes e.d. alles doet het perfect.

RDP via een goede verbinding is echt super! Ik heb PIT+ van T-mobile en wanneer je een goed signaal hebt, gaat dit heel rap. Sterker nog, ik browse liever via Remote desktop dan via een lokale browser, want dat gaat veel sneller. Alhoewel de letters zeker klein zijn, is het voor mij allemaal best te lezen. De telefoon zelf iseen keer of 3 gecrashed, maar dat kan ook zijn omdat ik hem binnenstebuiten aan het keren ben. Ik heb er nog geen E-ten software afgehaald of iets getweaked.

De knoppen op de voorkant van de telefoon zijn inderdaad makkelijk "per ongeluk" aan te raken. Maar na een dagje onbedoeld erop drukken heb je het wel door. Anderen zullen daarentegen meteen als je de telefoon laat zien weer op die knoppen drukken. Ach ja.

Het toetsenbordje is best aardig, al is het wel wennen met typen. Ik ben ook geen telefoon met qwerty gewend. Ik denk dat dat na een tijdje wel beter zal gaan.Het toetsenbord zelf voelt solide aan. Er zit geen "lock" o.i.d. op de slider, dus als je de telefoon soms pakt, dan schuift hij als het ware soms een beetje open. Niet hinderlijk, maar dit had anders gekund. Verder moet ik er zelf ook nog een berg mee testen.

vergeef me mijn kutcamera zonder fatsoenlijke Macro mode. :o

Tomtom 6
http://www.hdtvworld.nl/t1.jpg

Connecten via RDP
http://www.hdtvworld.nl/t2.jpg

Mijn desktop op mijn XP media center machine
http://www.hdtvworld.nl/t3.jpg

Nog eentje
http://www.hdtvworld.nl/t4.jpg

Tweakers.net in een broswer via RDP
http://www.hdtvworld.nl/t5.jpg

En geloof me, deze plaatjes doen geen eer aan wat je echt ziet!

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: