Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Bestaat er een plugin waarmee je foto's per tag kunt sorteren? Ik geef namelijk mijn foto's in Lightroom tags en exporteer deze dan naar mijn mediacenter. Nu moet ik echter mappen maken met verschillende onderwerpen, maar komt het dus voor dat een foto meerdere keren in verschillende mappen voorkomt.

quote:
bosaap22 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:13:
@ ThaClown:

Ik zag dat je nog opzoek was naar een handzaam keyboard incl. muisfunctie.

Ik heb zelf de Logitech DiNovo Mini (pricewatch).
(Specs)
Erg handig klein toetsenbord/muis apparaatje. Probeer er niet uren mee te internetten ofzo, maar om wat instellingen te wijzigen of snel even wat te installeren werkt het ideaal!
Makkelijkste te bedienen met je twee duimen! :)
Ik ben sinds 2 dagen ook in het bezit van diNovo Mini om mijn kersverse HTPC te bedienen. Wat mij niet duidelijk blijkt uit de handleiding (en fora op internet) is:
- als je verbinding met de meegeleverde USB receiver hebt, hoort dan op het toetsenbord het lampje voor bluetooth-verbinding constant groen te branden? Bij mij licht die een paar keer op tijdens het opstarten en daarna gaat die uit. Voor de rest werkt het tobo prima.
- op klaarlichte dag hoort de lichtsensor op het tobo de achtergrondverlichting te onderdrukken. Bij mij lichten de toetsen aan de zijkant ook overdag op. Dus de oranje cirkel rondom de touchpad, page-up en -down knoppen, maar niet de letters zelf. Hoort dat zo?

quote:
Roopert schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:33:
[...]

Zou het niet kunnen liggen aan de TV Series.xml file van beide skins. Daar worden immers de formating rules omgezet in beeld. Installeer ook altijd de laatste versie van MP-TVSeries.
De laatste versie van MP-TVSeries gebruik ik dus daar zal het niet aan liggen.
Ik zal hopelijk van het weekend als ik tijd heb even beide XML bestanden gaan vergelijken en kijken of ik wat tegen kom.
Alvast wat tips waar ik dan op moet letten?
zit nu op me werk dus heb geen xml bij de hand.

quote:
oZner schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:21:
[...]

Ik vind dat ook nog wel tegenvallen!

Het is jammer dat op de site niet staat aangegeven wat de beste resolutie voor een skin is.
Ik heb ook gemerkt dat het lastig is een skin aan te passen, bijvoorbeeld stukken info eruit te halen of zomaar het font vergroten :( Besides moet je dan heel veel files door, die niet allemaal even logisch zijn.

Zijn er nog CRT mensen die hun skin goed vinden voor een standaard breedbeeld tv? Met ondersteuning voor common plugins (uitzending gemist, tv series, online video, ...)
op mijn crt gebruikte ik altijd de revision skin, werkte perfect

quote:
sl1200 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:57:
[...]

Ik ben sinds 2 dagen ook in het bezit van diNovo Mini om mijn kersverse HTPC te bedienen. Wat mij niet duidelijk blijkt uit de handleiding (en fora op internet) is:
- als je verbinding met de meegeleverde USB receiver hebt, hoort dan op het toetsenbord het lampje voor bluetooth-verbinding constant groen te branden? Bij mij licht die een paar keer op tijdens het opstarten en daarna gaat die uit. Voor de rest werkt het tobo prima.
- op klaarlichte dag hoort de lichtsensor op het tobo de achtergrondverlichting te onderdrukken. Bij mij lichten de toetsen aan de zijkant ook overdag op. Dus de oranje cirkel rondom de touchpad, page-up en -down knoppen, maar niet de letters zelf. Hoort dat zo?
Ja klopt heb ik hier hetzelfde, niks aan de hand.

Een vraagje over 24Hz versus 50Hz: mkv's spelen het mooist (judder-vrij) op 24Hz, dvd's het mooist op 50Hz.

Is het mogelijk dat mediaportal automatisch het goede aantal hertzen kiest afhankelijk van het af te spelen bestand?

Vraag:

Ik heb nu MP geïnstalleerd op c:\program files\Team Mediaportal\mediaportal

Hoe kan ik dat het gemakkelijkste verzetten naar

c:\Mediaportal

(reden: permissies en filesharing in vista)

damn... wederom subs problemen.

ik kan de embedded subtitles in mkv's niet zien.
vobsub is geinstalleerd in in Haali ingesteld dat vs-filter geladen moet worden.

alleen wmv files tonen subs in mp, maar mkv's krijg ik niet zover.

coreavc als codec geïnstalleerd.

wat zou ik fout kunnen hebben gedaan?

het was lang goed, maar een herinstallatie van het systeem was nodig...

quote:
Molybdenum schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:53:
damn... wederom subs problemen.

ik kan de embedded subtitles in mkv's niet zien.
vobsub is geinstalleerd in in Haali ingesteld dat vs-filter geladen moet worden.

alleen wmv files tonen subs in mp, maar mkv's krijg ik niet zover.

coreavc als codec geïnstalleerd.

wat zou ik fout kunnen hebben gedaan?

het was lang goed, maar een herinstallatie van het systeem was nodig...
Probeer deze tips eens:
quote:
-Leon- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:20:
[...]

Ik heb onder mijn .mkv's geen probleem met ondertiteling (gebruik ook CoreAVC als codec) en gebruik de volgende instellingen:

MP Config:
Movies --> Movie Player --> H.264 video decoder: CoreAVC Video Decoder
Movies --> Movie Post Processing --> laad hier DirecVobSub (NIET de auto-loading version!!). Zet in vinkje voor DirectVobSub onder "Activated filters". Klik vervolgens op Filter properties. in het scherm dat opent ga je naar tab "General" en zorg dat onderaan (onder Loading) vinkjes staan bij "External" & "Embedded".
Movies --> Tab "Subtitles" --> vinkje zetten bij "Display subtitles" en font wijzigen als je dat wilt.

In de ffdshow Video Decoder Configuration heb ik verder geen vinkje staan bij "Subtitles".
En volgende keer wel even zelf zoeken heh ;)

Thanks, maar dat werkt allemaal niet. Sterker nog, nu doet MP helemaal niks meer meet MKV's...

Als ik een mkv start, dan zie ik even het MP scherm knipperen en vervolgens wordt de mkv niet afgespeeld. In bv. KMPLayer speelt de film dan wel (met subs).

Alle codecs opnieuw geïnstalleerd
MP opnieuw geïnstalleerd

Het heeft allemaal niet mogen baten.

Ik snap er niks meer van...

quote:
Molybdenum schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:52:
Thanks, maar dat werkt allemaal niet. Sterker nog, nu doet MP helemaal niks meer meet MKV's...

Als ik een mkv start, dan zie ik even het MP scherm knipperen en vervolgens wordt de mkv niet afgespeeld. In bv. KMPLayer speelt de film dan wel (met subs).

MP opnieuw geïnstalleerd

Als ik jou was zou ik gewoon een beetje rommelen met videocodecs.
De MPV (en MPA) codecs kunnen alles aan wat je er tegenaan smijt.

Zelf gebruik ik PureVideo / PureAudio en CoreAVC maar bij sommige MKV's heb ik geen geluid, dan moet ik MPA gebruiken en het werkt (of een andere, maar die is zachter)

quote:
Molybdenum schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:52:

MP opnieuw geïnstalleerd

Ik heb het ook gehad, als je eens mijn oplossing probeert uit deel 1: klik
Het komt er op neer dat je in MP config ffdshow als h.264 decoder neerzet, die accepteert namelijk vobsub als filter, vervolgens in ffdshow configuratie disable je h.264/vc-1 waardoor automatisch toch coreavc gebruikt wordt :)

thanx, in die hoek zat ik ook al te zoeken. :)

ik heb nu gemerkt dat door een postprocessing optie te kiezen in mp config, dat de films niet meer afspelen.

zet ik post-processing vs weer uit, dan spelen de films af, maar weer geen subs.
zet ik in post-processing bv. de haali media splitter aan, dan crasht mp bij het starten van een film
zet ik in post-processing "haali media splitter (AR)" aan, dan krijg ik bij het starten van een film de volgende foutmelding:

Titelbalk van dialoog: "Mkx"
Bericht: "A decoder for the new track could not be found. Track type: SRT/UTF-8"

Dit lijkt me iets met font te maken te hebben, toch?

de film start wel, maar zonder subs.

Even voor de duidelijkheid: in KMplayer heb ik gewoon subs en geen foutmeldingen.

quote:
Angelodv schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:03:
[...]

op mijn crt gebruikte ik altijd de revision skin, werkte perfect
Gebruik de Aeon Wide skin op mijn CRT TV. Heb 1024x768 output naar de TV en zet de TV zelf op "breedbeeld" (niet 16:9) en dan druk de TV het beeld in de juiste verhouding. En heb toen in MediaPortal het beeld getuned (kun je de skin precies uitlijnen, staat in het instellingen menu).

quote:
Molybdenum schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:30:ik heb nu gemerkt dat door een postprocessing optie te kiezen in mp config, dat de films niet meer afspelen.

zet ik post-processing vs weer uit, dan spelen de films af, maar weer geen subs.
zet ik in post-processing bv. de haali media splitter aan, dan crasht mp bij het starten van een film
zet ik in post-processing "haali media splitter (AR)" aan, dan krijg ik bij het starten van een film de volgende foutmelding:

Titelbalk van dialoog: "Mkx"
Bericht: "A decoder for the new track could not be found. Track type: SRT/UTF-8"

Dit lijkt me iets met font te maken te hebben, toch?

de film start wel, maar zonder subs.

Even voor de duidelijkheid: in KMplayer heb ik gewoon subs en geen foutmeldingen.
Alles van dat hoef je binnen MP niet in post-processing aan te zetten.

Alleen Direct VOBsub aanzetten (niet de autoloader!)

quote:
kanariepiet schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:14:
[...]

Alleen Direct VOBsub aanzetten (niet de autoloader!)
Het was ter illustratie om de anderen te noemen.
Als ik iets instel bij post processing, dan speelt MP niet af...

Ik ben sinds gisteren bezig, om mijn mediaportal werkend te krijgen, en alles lijkt ok, behalve de zenders. Ik heb een hauppauge 500 mce dual tuner, en ik kan zover ik kan zien alleen maar opgeven dat ik uit nederland kom, waarna hij alle zenders gaat zoeken.
Namen kloppen niet, lijken op namen van het huidige programma, en de preview knop doet het ook niet bij de mediaportal tv server configuratie. Dit maakt configuratie bijna onmogelijk. Tevens moet ik het voor de 2 tuners apart instellen.

Nu zie ik in dit topic, dat mensen gewoon hun stad opgeven, waarna de volgorde en namen gewoon goed gaan neem ik aan, maar ik kan het echt nergens vinden.
Ik heb overigens de laatste build 1.0 rc2 geinstalleerd volgens de howto in de topicastart.

Ik heb dat mn remote in media portal bij een keer zappen twee stappen doet... weet iemand hoe ik hier vanaf kan komen? In windows mce gaat t wel gewoon goed!

@Jarcol:
Heb je een IRTrans receiver in je HTPC kast?
Kijk dan even hier:
http://wiki.team-mediapor...s?highlight=%28IRtrans%29

quote:
ThaClown schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:26:
@Jarcol:
Heb je een IRTrans receiver in je HTPC kast?
Kijk dan even hier:
http://wiki.team-mediapor...s?highlight=%28IRtrans%29
Jep! Ik denk dat ik hier verder mee kan! Ga vanavond even kijken! Bedankt!

EDIT: Problem solved! Super bedankt!

Werkt zeker, mijn OrigenAE H6 had hetzelfde, en dit was de fix...

Misschien een rare vraag met een makkelijk antwoordt.

Ik draai de RC1 van MP samen met de een na laatste svn versie.
Verder heb ik ffdshow en Powerdvd 8 geinstalleerd.
En heb van het weekend eindelijk een beetje mijn MP kunnen testen met films kijken.

Nu zat ik van de week Rambo.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA te kijken met ffdshow als codec.
Daar had hij een paar keer op sommige momenten wat moeite mee. Kan zijn dat het ook kwam doordat alt.binz bezig was met downloaden en decoden maar toch.

Vervolgens keek ik daarna naar NT2.Book.Of.Secrets.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA met powerdvd als codec.
Die speelde zonder problemen af.

Zojuist naar Jumper.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA gekeken en die wou met powerdvd niet eens afspelen.
Moest overschakelen naar ffdshow en dat werkte prima.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

quote:
Jeedepee schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 07:57:
Bestaat er een plugin waarmee je foto's per tag kunt sorteren? Ik geef namelijk mijn foto's in Lightroom tags en exporteer deze dan naar mijn mediacenter. Nu moet ik echter mappen maken met verschillende onderwerpen, maar komt het dus voor dat een foto meerdere keren in verschillende mappen voorkomt.
Nee dit kan nu niet in MediaPortal. Deze functionaliteit komt pas beschikbaar in versie 2 van MP en die laat nog even op zich wachten helaas.

Inmiddels ben ik al 2 maanden bezig met mijn HTPC (zie signature voor specs) en ik draai MediaPortal 1.0.0.0 RC1 met de laatste SVN op XP Pro SP3 met de meeste recente hotfixes en drivers voor mijn hardware.

Toen ik voor het eerst MP installeerde op mijn HTPC, was de standaard skin Blue (4:3) in gebruik. Ik heb die meteen veranderd naar X-Face (skin gedownload en uitgepakt naar Skin folder van MP, en in de instellingen deze geselecteerd). MP opgestart, de skin was inderdaad veranderd naar X-Face, maar had een aspect ratio van 4:3. Toen maar de standaard skins Blue en Blue Wide (de mappen dus) verwijderd en opnieuw MP opgestart, maar deze bleef crashen. Dan maar de backup map van verse MP-install teruggezet, maar MP bleef crashen tijdens het opstarten. Dan maar de boel deinstalleren met de optie dat alle registery-entries van MP worden verwijderd en MP vervolgens opnieuw geinstalleerd, maar MP bleef wederom crashen. Wat bleek achteraf, het probleem werd veroorzaakt door de taalinstellingen van de standaard skin. Die werd na de allereerste install door mij op Dutch gezet, en toen ik deze opnieuw had geinstalleerd (en die standaard op English staat) kon MP niet starten. Vreemd, want ik zou verwachten dat wanneer ik een clean install van MP maak, alles default weer werkt. Clean uninstall blijkt overigens de registery-entries van MP niet te verwijderen ondanks dat het zou moeten doen. Tussentijds handmatig verwijderen van die entries hielp niet om MP aan de praat te krijgen. Pas wanneer ik dus de taal van de skin terugzette op Dutch, liep het weer.

En dan ook nog dit: verse install van MP bevat zoals gezegd de Blue 4:3 skin. Als je deze skin veranderd naar een 16:9 skin (bv. X-Face door map te kopieeren naar de Skin folder en deze te selecteren in de config), wordt de nieuwe skin wel gekozen, maar met de aspect ratio van de oude skin (4:3 dus). Kies je eerst Blue Wide (16:9) en das pas X-Face, dan krijgt de nieuwe skin wel netjes 16:9 aspect ratio :? Wordt de gfx van de oude skin nog steeds gebruikt dan??? Op de forum van X-Face wordt er niets over gezegd, alleen dat je de skincachefolder moet verwijderen wanneer je eerder X-Face had gebruikt (oudere versies), maar deze folder is niet aanwezig bij mij. Verwijder ik de skin folders Blue en Blue Wide, dan kan MP weer niet starten.

Iets anders: ik zit 3-4 meter van mijn scherm. De letters in XP (en Vista) zijn bij standaard instellingen van 96dpi te klein. Hebben jullie dit probleem ook, en zo ja, hoe maak je de boel wat groter om er makkelijker naar te kunnen kijken? Dpi verhogen blijkt volgens deze topic voor bepaalde problemen in MP te zorgen, en zou je dus onveranderd moeten laten. Hoe dan ook, zelfs wanneer je de dpi naar 120 verhoogt, is een deel leesbaar, maar andere tekstvelden blijven klein of de interface van bepaalde programma's is verkloot.

Alles bij elkaar is het toch een hoop frustratie als je nog geen HTPC en MP ervaring hebt om dit soort basics goed voor elkaar te krijgen. Op je desktop zijn bepaalde dingen vanzefsprekend geworden en stel je alles veel sneller en makkelijker in, lijkt het. Gelukkig kan ik ook op mijn HTPC alle muziek, foto's, video's en HD-materiaal prima afdraaien, alleen nu nog alles in MP draaiende zien te krijgen ;) Ik worstel dus met name nog met het uiterlijk van XP, MP en ander progjes.

quote:
Buzzie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:38:
Misschien een rare vraag met een makkelijk antwoordt.

Ik draai de RC1 van MP samen met de een na laatste svn versie.
Verder heb ik ffdshow en Powerdvd 8 geinstalleerd.
En heb van het weekend eindelijk een beetje mijn MP kunnen testen met films kijken.

Nu zat ik van de week Rambo.2008.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA te kijken met ffdshow als codec.
Daar had hij een paar keer op sommige momenten wat moeite mee. Kan zijn dat het ook kwam doordat alt.binz bezig was met downloaden en decoden maar toch.

Vervolgens keek ik daarna naar NT2.Book.Of.Secrets.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA met powerdvd als codec.
Die speelde zonder problemen af.

Zojuist naar Jumper.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA gekeken en die wou met powerdvd niet eens afspelen.
Moest overschakelen naar ffdshow en dat werkte prima.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Ik gebruik voor HD-films (1080p) CoreAVC...

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: