Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [BBG] High-end gamesysteem juli 2008

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Waarschuwing:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen (zie Zie CSL Beleid#welke) maar is ontworpen om de BBG van deze maand ter discussie te stellen.

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Het wordt tegenwoordig steeds moeilijker om een systeem samen te stellen die richting de ¤2000 gaat zonder veel geld uit te geven aan onderdelen die onnodig zijn, dus daar heb ik jullie hulp weer bij nodig :P

Zie hieronder wat ik er deze keer tot nu toe van heb gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 Zwart¤ 99,-¤ 99,-
1Asus P5Q Deluxe¤ 146,49¤ 146,49
1Creative X-Fi XtremeMusic¤ 58,15¤ 58,15
1HP Pavilion w2207h¤ 290,-¤ 290,-
1Intel Core 2 Duo E8500¤ 198,50¤ 198,50
1Lite-On LH-20A1S¤ 17,60¤ 17,60
1Logitech G15 Gaming Keyboard¤ 70,40¤ 70,40
1Logitech G51¤ 113,-¤ 113,-
1Logitech MX518 Optical Mouse (USB)¤ 25,07¤ 25,07
1OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2¤ 87,70¤ 87,70
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB¤ 118,-¤ 118,-
2Sapphire Radeon HD 4850¤ 147,90¤ 295,80
1Scythe Infinity SCINF-1000¤ 32,50¤ 32,50
1Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm)¤ 71,39¤ 71,39
1Steelpad Qck¤ 7,50¤ 7,50
1Zalman ZM600-HP¤ 90,95¤ 90,95
ImporterenTotaal¤ 1.722,05

Als processor heb ik gekozen voor de E8500, de E8400 is nog steeds het beste qua prijs/snelheid, maar aangezien het budget het ruimschoots toelaat ben ik zo vrij geweest om een kleine 60 euro extra uit te trekken voor een (iets) snellere CPU.

Jammer genoeg zijn de ATi Radeon HD 4870 zo goed als niet leverbaar, waardoor ik enigszins noodgedwongen heb gekozen voor de HD 4850 in Crossfire. Misschien dat de Radeon 9800 GTX in SLI nog sneller is, maar Crossfire is toch een stukje makkelijker en voor zover ik weet scheelt het niet heel veel (heb ik het fout, laat het weten natuurlijk).

En verder... niet veel nieuws, het moederbord is weer een generatie nieuwer, maar daar houdt het voor mij een beetje op qua ideeën. Iemand hier nog briljante ingevingen over wat er beter, goedkoper én sneller zou kunnen? :)

Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm) :X

Hiermee heb ik het wel moeilijk :P Heb deze ook in gebruik op m'n pc thuis, en moet zeggen dat deze vaak zwaar irriteert na een lange duur gamen. Hij zit niet zo comfortabel als hij eruit ziet.
Ik zou eerder gaan voor een Steelsound 4H/5H welke vele malen beter is (spreek uit ervaring op m'n pc waar ik studeer).

Maarja, we hebben het feitelijk nog altijd over het systeem en niet over de randappartuur natuurlijk :+

Verder ben ik het er ook mee eens met je keuze ivm de HD 4850's ipv de slechts weinig betere presterende, maar wel veel energieduurdere, 9800GTX's. :)

Die driehonderd overige euro's zou ik ook niet direct weten te plaatsen.. :P
En de mensen maar klagen dat de koopkracht daalt :+

Zet er twee harde schijven in, in raid 0 kunnen ze de laadtijden weer verkorten. En misschien een goeie quadcore? Kost ook wel iets meer, maar het budget is er toch. Bijvoorbeeld de pricewatch: Intel Core 2 Quad Q9450 Die is wel iets trager per core, maar steeds meer spellen zijn toch multi threaded, terwijl de oudere spellen ook nog wel genoeg zullen hebben aan de snelheid van een enkele core van deze processor.

En dan houdt je nog 150 euro over :P

quote:
ev1ltje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:31:
Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm) :X
Da's niet de meest ideale game-headset nee. Het mag best wel om de oren te plaatsen zijn, en volgens mij zijn er voor een euro of 60 leuke 5.1 dingen te krijgen, waar je best wel wat aan hebt.
quote:
DirkW schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:43:
Zet er twee harde schijven in, in raid 0 kunnen ze de laadtijden weer verkorten. En misschien een goeie quadcore? Kost ook wel iets meer, maar het budget is er toch. Bijvoorbeeld de pricewatch: Intel Core 2 Quad Q9450 Die is wel iets trager per core, maar steeds meer spellen zijn toch multi threaded, terwijl de oudere spellen ook nog wel genoeg zullen hebben aan de snelheid van een enkele core van deze processor.
In verreweg de meeste spellen zal die E8500 toch echt een stuk beter presteren.

Je hebt dan nog zeker 200 euro over. Dan kun je óf het budget naar 1500 omlaag schoppen, óf ruimte maken voor een GTX280 (maar die is het geld niet waard in het systeem dat je dan over houdt), of een SSD erin frotten. Dat laatste lijkt me wel interessant, zeker omdat er geen RAID meer in het systeem zit, en er op 16GB toch weer twee tot drie games passen, of natuurlijk een OS + Swap :)

Ik vraag me trouwens wel af, als je die CF setup erin houdt, of die voeding dat wel goed gaat trekken?

Gezien er nog geld over is opteer ik voor een s-ips scherm (of een ander goed niet TN scherm). De response tijden van de huidige wat snellere non-tn schermen zijn naar mijn mening voor 99% van de mensen laag genoeg, de kleuren, kijkhoek en het contrast zijn superieur.

Raid 0 hebben we tot vorige editie eigenlijk altijd gedaan, maar was eigenlijk al een tijdje niet echt meer nodig en een SSD vind ik ook nog een beetje onnodig geld over de balk smijten.

Wat betreft het scherm, responstijd is bij gamen toch wel iets belangrijker dan zaken als kijkhoek, aangezien de gemiddelde (echte) gamer toch wel redelijk recht voor z'n monitor zit, dus dat gaat 'm denk ik ook niet helemaal worden.

Dat de headset niet ideaal is kan, heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien dat nog meer mensen alternatieven ervoor weten :)

Voor headset zou ik toch eerder een : pricewatch: Sennheiser PC 350
of : pricewatch: Turtle Beach Ear Force HPA2
Erbij doen. Als je high end gaming gaat, dan is een surround headset toch wel de laatste trend. En de sennheiser 150 is (hoewel het goed geluid geeft) toch wel een beetje matig dan. Voor die paar extra tientjes heb je dan wel meteen een geweldig beest van een headset.

Ik heb ook gekeken naar de headset van razer, maar dat lijkt een erg fragiel ding te zijn waar je nog eens een aparte soundcard ook voor nodig heb, geen aanrader dus.
En de 3D headset van Plantronics is niet "echt" surround sound omdat die maar 2 speakers heeft.

Dus, turtle beach, die momenteel helaas alleen in de US of A verkrijgbaar is (dus evt via ebay iets zou moeten regelen) of de Sennheiser 350.

--
Eveneens als bij de high end workstation setup,. zou het misschien geen kwaad kunnen om wat alternatives te zoeken op de creative geluidskaarten. Er is de laatste tijd erg veel gedoe omtrend hoe slecht hun driver support is. Dus het zal in ieder geval geen kwaad kunnen om wat meer opties hiervoor te onderzoeken.

--
Voor de muis zou ik dit beestje aanraden : pricewatch: Logitech G5 Laser Mouse
De blue / black edition ligt goed in de hand, goede reactie tijd, en ook vooral mooi :)
Zie hier voor beter plaatje : http://www.cool-prices.nl/Producten/7572

--
Steelseries heeft aardige keyplanken.
http://www.steelseries.co.../keyboards/7g/information
Minder keyghosting, en een stuk steviger van de G15 series van logitech. Stevig, maar erg log en "default" naar mijn mening. Andere zullen hier misschien anders over denken.

--
Ik zou er 8 GB aan ram in doen, ipv 4 GB. Om zo het beste te halen uit ook je Operating system en nieuwe games in de toekomst.

--
Monitor is altijd lastig, persoonlijk vind ik monitors met slechts 5 ms al te langzaam en gebruik ik nog hardcore gewoon een CRT bak. Een schermpje met 1-2 ms zou een stuk fijner zijn voor gaming naar mijn mening.
De reviews van de pricewatch: HP Pavilion w2207h zijn ook redelijk matig te noemen.

--
Indien het budget het toelaat zou ik er ook nog een tweede 1TB hard disk bij doen.
En een pricewatch: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart) en evt een cardreader.

--
Videokaart met 1 GB ipv 512 MB ?
Deze is denk ik wel inferieur qua processor snelheid: pricewatch: Sapphire Radeon HD3870X2
^ Een beetje verwarrend overigens, maar ik neem aan dat die prijs voor 2 sapphire radeons is.

GEEN cf setup nemen op P45 borden als je ook hoger kan. Die borden hebben "maar" 2x 8 pci-e 2.0 lanes en zie hier:
http://www.tweaktown.com/...re_performance/index.html

Je verliest dus wel wat prestatie!

Alternatieven:
pricewatch: Gigabyte GA-X48-DS4
pricewatch: MSI X48C Platinum
quote:
bbr schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:01:
Voor headset zou ik toch eerder een : pricewatch: Sennheiser PC 350
of : pricewatch: Turtle Beach Ear Force HPA2
Erbij doen. Als je high end gaming gaat, dan is een surround headset toch wel de laatste trend. En de sennheiser 150 is (hoewel het goed geluid geeft) toch wel een beetje matig dan. Voor die paar extra tientjes heb je dan wel meteen een geweldig beest van een headset.

Ik heb ook gekeken naar de headset van razer, maar dat lijkt een erg fragiel ding te zijn waar je nog eens een aparte soundcard ook voor nodig heb, geen aanrader dus.
En de 3D headset van Plantronics is niet "echt" surround sound omdat die maar 2 speakers heeft.

Dus, turtle beach, die momenteel helaas alleen in de US of A verkrijgbaar is (dus evt via ebay iets zou moeten regelen) of de Sennheiser 350.
Aan die turtle beach hebben we dus niets, gezien die niet in de pricewatch staat.
quote:
Voor de muis zou ik dit beestje aanraden : pricewatch: Logitech G5 Laser Mouse
De blue / black edition ligt goed in de hand, goede reactie tijd, en ook vooral mooi :)
Zie hier voor beter plaatje : http://www.cool-prices.nl/Producten/7572
Goed in de hand liggen en mooi zijn 2 subjectieve zaken, waar iemand anders dat niet hoeft te vinden. Dat is altijd een beetje zo met tobo's en muizen. 8)7
quote:
--
Ik zou er 8 GB aan ram in doen, ipv 4 GB. Om zo het beste te halen uit ook je Operating system en nieuwe games in de toekomst.
Is inprinciepe nog niet nodig hoor. Zolang we ruimte laten voor een upgrade zou het er niet in hoeven.
quote:
Monitor is altijd lastig, persoonlijk vind ik monitors met slechts 5 ms al te langzaam en gebruik ik nog hardcore gewoon een CRT bak. Een schermpje met 1-2 ms zou een stuk fijner zijn voor gaming naar mijn mening.
De reviews van de pricewatch: HP Pavilion w2207h zijn ook redelijk matig te noemen.
Onder de 10ms is er NAUWLIJKS ghosting op te merken. Dus op 5ms al helemaal niet. 8)7
quote:
Indien het budget het toelaat zou ik er ook nog een tweede 1GB hard disk bij doen.
Ik hoop dat je 1 TB bedoelt :+

quote:
Reinman schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:03:
Aan die turtle beach hebben we dus niets, gezien die niet in de pricewatch staat.
Is echter wel verkrijgbaar. Wellicht zijn er andere opties.
quote:
Goed in de hand liggen en mooi zijn 2 subjectieve zaken, waar iemand anders dat niet hoeft te vinden. Dat is altijd een beetje zo met tobo's en muizen. 8)7
Het model is hetzelfde als de MX518, prestaties zijn echter een stuk beter.
quote:
Onder de 10ms is er NAUWLIJKS ghosting op te merken. Dus op 5ms al helemaal niet. 8)7
Dat verschilt erg per persoon. Hogere refresh zal betekenen dat kleuren ook minder in elkaar overlopen bij snelle FPS games of zelfs scrollen in een textverwerker. (zwarte text die er geel uitziet tijdens scrollen)
Net zo zal een gemiddeld persoon geen verschil zien tussen 70-80 mHz CRT monitors, sommige moeten 100 mHz hebben willen ze een rustig beeld zien.
quote:
Ik hoop dat je 1 TB bedoelt :+
Duidelijk >P

quote:
bbr schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:37:
[...]

Is echter wel verkrijgbaar. Wellicht zijn er andere opties.

[...]
Andere opties moeten wel, vereiste is dat ze in de pricewatch staan. :S
quote:
Het model is hetzelfde als de MX518, prestaties zijn echter een stuk beter.
Dat zal, dat zeg ik ook niet, alleen dat lekker in de hand en mooi voor jouw mischien zo zijn, maar voor iemand anders vind dat ie te klein/groot is en niet bij zijn witte pc past.
quote:
[...]

Dat verschilt erg per persoon. Hogere refresh zal betekenen dat kleuren ook minder in elkaar overlopen bij snelle FPS games of zelfs scrollen in een textverwerker. (zwarte text die er geel uitziet tijdens scrollen)
Net zo zal een gemiddeld persoon geen verschil zien tussen 70-80 mHz CRT monitors, sommige moeten 100 mHz hebben willen ze een rustig beeld zien.
HZ is heel wat anders dan ms. Dat is natuurlijk geen vergelijking.
quote:
Duidelijk >P
:)

quote:
bbr schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:01:
--
Indien het budget het toelaat zou ik er ook nog een tweede 1TB hard disk bij doen.
En een pricewatch: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart) en evt een cardreader.
Uhm mja, er werd vorige edities veel gezeurd over waarom er nou nog een floppydrive in moest (wat toen voornamelijk gedaan werd voor de raid-opstelling), is ie er eindelijk uit, willen mensen 'm er weer in hebben 8)7 Cardreader is zonder raid-opstelling dus ook niet echt nodig lijkt me.
quote:
--
Videokaart met 1 GB ipv 512 MB ?
Dat levert geen prestatiewinst op, tenzij jij spellen weet te vinden die meer dan 512MB aan grafisch geheugen gebruiken.
quote:
Deze is denk ik wel inferieur qua processor snelheid: pricewatch: Sapphire Radeon HD3870X2
^ Een beetje verwarrend overigens, maar ik neem aan dat die prijs voor 2 sapphire radeons is.
Nee... de Radeon HD 3870 X2 is gewoon een videokaart met 2 GPU's, dat zijn dus geen twee videokaarten :X Maar die hadden we dus al in de vorige editie zitten, maar de 4850 is toch wel weer wat sneller. 'inferieur' betekent trouwens minderwaardig...

@hahn

Je slaat mijn belangrijke stukje over... het enige wat echt belangrijk was in mijn stukje :'( .
quote:
GEEN cf setup nemen op P45 borden als je ook hoger kan. Die borden hebben "maar" 2x 8 pci-e 2.0 lanes en zie hier:

Alternatieven:

quote:
Reinman schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:41:
[...]

Andere opties moeten wel, vereiste is dat ze in de pricewatch staan. :S

--

Dat zal, dat zeg ik ook niet, alleen dat lekker in de hand en mooi voor jouw mischien zo zijn, maar voor iemand anders vind dat ie te klein/groot is en niet bij zijn witte pc past.
Vandaar dat ik ook de sennheiser 350 er bij had gezet, pricewatch: Sennheiser PC 350 120 euro bij redcoon momenteel, ipv 138 euro.
En de antec kast is zwart, eveneens als de monitor en het G15 keyboard. :)

quote:
Reinman schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:03:

Alternatieven:
dat P5Q Deluxe bord heeft toch ook gewoon 2x pci-e 16x lanes erin zitten? lijkt me beetje raar ook dat een 'nieuw generatie mobo' nog steeds maar 8x daarop zet

nm ^^

quote:
Reinman schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:50:
@hahn

Je slaat mijn belangrijke stukje over... het enige wat echt belangrijk was in mijn stukje :'( .

[...]
Ik sloeg niks over, ik liet alleen even weten welke dingen er waarschijnlijk niet in gaan komen, de zaken waarop ik niet heb gereageerd worden dus in overweging genomen ;)

@hahn

Ahh oke, mischien toch handig omdat er soms neer te poten, weten wij allemaal dat je het nu ook weet 8)7. Ik vind die EX48-DS4 sowieso wel een mooie. EX38-DS4 is nog goedkoper btw.
quote:
corkscrew schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:09:
[...]

dat P5Q Deluxe bord heeft toch ook gewoon 2x pci-e 16x lanes erin zitten? lijkt me beetje raar ook dat een 'nieuw generatie mobo' nog steeds maar 8x daarop zet

trouwens, wat is het verschil met het vorige socket 775 moederbord van de bbg mei (GA-EX38-DS5) ? is deze ook zo energiezuinig?
Read an weep :'(
reviews: P45-moederborden deel 3: Asus P5Q Deluxe
quote:
Hieronder treffen we een pci-e-x16-slot aan, die wordt gevolgd door weer een x1- en standaard pci-slot en daar weer onder zitten twee x16-slots. Van de onderste twee x16-slots heeft er één een maximale doorvoer van x8, terwijl bij de andere maximaal x4 heeft.
En als het dan nog niet geheel duidelijk is:
http://www.hardware.info/.../ASUS_P5Q_Deluxe_preview/
quote:
De twee blauwe staan in verbinding met de P45 north bridge en werken zodoende ofwel met 16 respectievelijk 0 lanes ofwel met twee keer 8 lanes. Het derde slot is voorzien van vier lanes, afkomstig uit de south bridge. Naast deze sloten vinden we op het bord nog twee keer PCI-Express x1 en twee keer PCI.
quote:
Allereerst heeft de P45 een PCI-Express 2.0 controller aan boord, waar de P35 nog met de eerste versie van PCI-Express werkte. Dat betekent dus dat de bandbreedte voor de videokaart verdubbeld is. Het aantal lanes dat beschikbaar is voor de videokaart blijft steken op 16, maar nieuw is wel dat het bij de P45 mogelijk is om deze op te splitsen naar 2x 8 lanes, om op die manier Crossfire te draaien. Bij de P35 chipset was dat niet mogelijk en kon een tweede slot voor een videokaart alleen bewerkstelligd worden door nog vier lanes vanuit de south bridge te betrekken. Wie Crossfire op hoogste snelheid wil met 2x 16 lanes, zal nog steeds voor de X48 chipset moeten kiezen
quote:
bbr schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:03:
[...]

Vandaar dat ik ook de sennheiser 350 er bij had gezet,
En de antec kast is zwart, eveneens als de monitor en het G15 keyboard. :)
Daar ging het ook niet om, gaat er om dat dingen als kleur/mooi etc per persoon kunnen verschillen omdat het subjectieve waarden zijn. Dingen als DPI/interpolatie/nieuwe en of betere schuivers zijn wel goed te meten en wegen dus veel zwaarder dan de subjectieve dingen.

Ik heb toch nog zo mijn twijvels over het moederbord, met het oog op de toekomst. Niet veel mensen zullen snel hun moederbord gaan wisselen voor een nieuwe, waarom geen;

Gigabyte X48T-DQ6 met DDR3 en een busfrequentie van 1.600Mhz?
Veel overklok potentie lijkt me zo!

Afgezien van het feit dat deze minder USB poorten heeft dan de PQ5.

Ik zou het zo doen met een budget van 2000 euro:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-X48-DS4¤ 152,40¤ 152,40
1Intel Core 2 Quad Q9450¤ 239,-¤ 239,-
2Lite-On LH-20A1S¤ 18,29¤ 36,58
1NEC Diskette Drive 1,44MB (USB)¤ 17,02¤ 17,02
1OCZ Platinum OCZ2P10664GK 4GB (2x 2GB) DDR2¤ 96,10¤ 96,10
1OCZ Vendetta 2¤ 34,-¤ 34,-
2Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB¤ 64,57¤ 129,14
2Sapphire Radeon HD 4870¤ 219,68¤ 439,36
1Zalman ZM750-HP, 750W¤ 122,50¤ 122,50
ImporterenTotaal¤ 2.000,61

De veranderingen:
Het gigabyte bordje natuurlijk vanwege de 2x 16 lanes die beschikbaar zijn

De Q9450 is weer redelijk goed beschikbaar en aangezien dit tweakers is zullen de meeste toch wel gaan overclocken en dan heeft een quad niet echt nadelen meer aangezien je deze processor met luchtkoeling zeker op 3,2 a 3,6 ghz moet kunnen krijgen.

2 x een dvd brander is voor veel mensen handig als ze een schijfje moeten kopieren en voor die 18 euro is dat een nette extra en voor dat geld heb je ook een speler, maar dan liever 2 branders als 1 speler en 1 brander.

Diskette drive zit er in vanwege dat er ook 2 schijven in zijn gekomen om deze in raid te zetten.

Het geheugen heb ik veranderd naar een wat sneller geheugen (1066mhz ipv 800mhz) dit ook met het oog op het overclocken.

De OCZ vendatta is een goede vervangen van de Scythe aangezien deze koeler kleiner en lichter is en volgens veel revieuws ook net iets beter koelt. De scythe schijnt voor een aantal mensen problemen op te leveren doordat hij poorten blokkeert.

Ik heb er 2x een samsung F1 640gb schijf ingezet aangezien de F1 op het moment de beste harde schijven op de markt zijn en wanneer je deze in raid zet heb je een lekkere snelle raid met voldoende opslagruimte.

Ik heb toch gekozen voor 2x de HD4870 aangezien dit het systeem van de week juli is en tegen die tijd zal de HD4870 waarschijnlijk beter leverbaar zijn. Met 2 van deze kaarten heb gewoon een killersysteem waarmee je waarschijnlijk alle games de aankomende tijd voluit kan spelen.

Om dit alles te voeden heb ik gekozen voor de 750 watt versie van de voeding van zalman aangezien 600 watt voor een crossfire Hd4870 waarschijnlijk te weinig zal zijn.

Volgens mij is dit toch een redelijke goede besteding van die 2000 euro :)

quote:
GameOn2008 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:29:
Ik heb toch nog zo mijn twijvels over het moederbord, met het oog op de toekomst. Niet veel mensen zullen snel hun moederbord gaan wisselen voor een nieuwe, waarom geen;

Gigabyte X48T-DQ6 met DDR3 en een busfrequentie van 1.600Mhz?
Veel overklok potentie lijkt me zo!

Afgezien van het feit dat deze minder USB poorten heeft dan de PQ5.
Ik denk dat ze wel moeten. Nehalem is namelijk een nieuw socket*, wat je dan wel mooi kan doen is je DDR3 mee nemen. Nu met S775 en de memory controller op het moederbord heb je niets aan de hoge snelheid van DDR3. Eigenlijk merk je nauwlijks wat aan snelheid boven je FSB snelheid(1:1 mem fsb).

*er kwam volgensmij nog wel wat op s775, maar niet de dikke high end.
quote:
triesto88 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:40:
Ik zou het zo doen met een budget van 2000 euro:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-X48-DS4¤ 152,40¤ 152,40
1Intel Core 2 Quad Q9450¤ 239,-¤ 239,-
2Lite-On LH-20A1S¤ 18,29¤ 36,58
1NEC Diskette Drive 1,44MB (USB)¤ 17,02¤ 17,02
1OCZ Platinum OCZ2P10664GK 4GB (2x 2GB) DDR2¤ 96,10¤ 96,10
1OCZ Vendetta 2¤ 34,-¤ 34,-
2Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB¤ 64,57¤ 129,14
2Sapphire Radeon HD 4870¤ 219,68¤ 439,36
1Zalman ZM750-HP, 750W¤ 122,50¤ 122,50
ImporterenTotaal¤ 2.000,61
Ziet er goed uit :).
quote:
De veranderingen:
Het gigabyte bordje natuurlijk vanwege de 2x 16 lanes die beschikbaar zijn

De Q9450 is weer redelijk goed beschikbaar en aangezien dit tweakers is zullen de meeste toch wel gaan overclocken en dan heeft een quad niet echt nadelen meer aangezien je deze processor met luchtkoeling zeker op 3,2 a 3,6 ghz moet kunnen krijgen.
Sja, quad heeft wel de toekomst, maar een E8400/E8500 is makkelijker veel hoger te kloken. 4GHZ+ is te doen. Dan is die wel sneller in games die niet tot nauwlijks quad cores ondersteunen. Die ondersteuning is nog niet zo heel best.
quote:
2 x een dvd brander is voor veel mensen handig als ze een schijfje moeten kopieren en voor die 18 euro is dat een nette extra en voor dat geld heb je ook een speler, maar dan liever 2 branders als 1 speler en 1 brander.
Is opzich voor een game pc niet echt nodig, maar voor 20 euro is het niet erg.
quote:
Diskette drive zit er in vanwege dat er ook 2 schijven in zijn gekomen om deze in raid te zetten.
Dat is bij VISTA niet meer nodig want je kan een USB stick gebruiken en bij XP vind ik het altijd handiger om de (alle)driver er bij in te slipstreamen.
quote:
Het geheugen heb ik veranderd naar een wat sneller geheugen (1066mhz ipv 800mhz) dit ook met het oog op het overclocken.

De OCZ vendatta is een goede vervangen van de Scythe aangezien deze koeler kleiner en lichter is en volgens veel revieuws ook net iets beter koelt. De scythe schijnt voor een aantal mensen problemen op te leveren doordat hij poorten blokkeert.
Jah ik zat dankzij jouw er over te lezen. Mij bevalt het wel hoe ie er uit ziet.
quote:
Ik heb er 2x een samsung F1 640gb schijf ingezet aangezien de F1 op het moment de beste harde schijven op de markt zijn en wanneer je deze in raid zet heb je een lekkere snelle raid met voldoende opslagruimte.
Goeie keuze, 333GB platters en raid.
quote: