Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: Nokia N95 (8GB) - Deel 9

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Waarschuwing:
De laatste tijd worden er veel vragen in dit topic gedumpt zonder enige vorm van eigen inzet. Gelieve eerst te zoeken, ook in deel 8, en daarna pas je vraag te stellen. Vermeld bij je vraag meteen wat je hebt onderzocht en geprobeerd en waarom het niet lijkt te werken.

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

even een vraagje over Bliin.
er staat heel wat op maar dit kan ik niet vinden.
er word konstand gezegt dat Bliin gratis is, maar hoe kan het gratis zijn als je toch steeds met je mobile telefoon verbinding moet maken met het internet? of doe ik dan iets verkeerd??

thuis op de pc is het natuurlijk gratis omdat ik een vaste internet verbinding heb, maar zodra ik onderweg ga en ik mijn gezin wil laten weten waar ik ben met Bliin dan moet ik toch verbinding maken met internet via mijn mobile telefoon?

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:36:
[...]

Ja. Ik vind het er niet uit zien; lomp en lelijk. Parrot kan prima handsfreekits maken maar autoradio's is niet hun ding. Het materiaal voelde al op voorhand erg goedkoop, je telefoon of MP3 speler opbergen in je autoradio vind ik raar en onlogisch en daarnaast ook nog full SD aan de zijkant vind ik een onbegrijpelijke zet. Ik zou er dus niet voor kiezen.

Ik heb ook een CK3200 gehad en eigenlijk doe je niet heel erg veel met die display. Alleen als je gaat bellen kijk je er na en dan moet je de functionele informatie er goed op kunnen zien. Een fotootje in ruststand tonen is aardig maar zo hoog is de resolutie van die display nu ook weer niet dus daar was ik ook snel op uitgekeken. De MK6100 is tot nu toe het toppertje van Parrot.
Het uiterlijk is inderdaad niet super, maar ik bedoelde eigenlijk of de radio/geluids kwalliteit van het ding goed zijn?

offtopic:
Wat kost de MK6100 bij jullie? Ik heb nog een kortingsbon van 25% maar daar staat bij dat het geldig is bij een accesoire uit jullie (weet niet of ik de naam mag noemen) assortiment. Valt de MK6100 hier ook onder? Zo ja, dan ga ik deze maar eens aanschaffen als ik na mijn vakantie nog wat geld over heb.

quote:
Phoolie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:54:
[...]
Het uiterlijk is inderdaad niet super, maar ik bedoelde eigenlijk of de radio/geluids kwalliteit van het ding goed zijn?

offtopic:
Wat kost de MK6100 bij jullie? Ik heb nog een kortingsbon van 25% maar daar staat bij dat het geldig is bij een accesoire uit jullie (weet niet of ik de naam mag noemen) assortiment. Valt de MK6100 hier ook onder? Zo ja, dan ga ik deze maar eens aanschaffen als ik na mijn vakantie nog wat geld over heb.
Ik was eigenlijk al zo afgeknapt op het uiterlijk dat ik me niet meer kan herinneren of het nu afwijkend goed of slecht was.

offtopic:
Ja, de kortingsbon kun je hier voor gebruiken.

quote:
Pveen schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:38:
even een vraagje over Bliin. er staat heel wat op maar dit kan ik niet vinden.
er word konstand gezegt dat Bliin gratis is, maar hoe kan het gratis zijn als je toch steeds met je mobile telefoon verbinding moet maken met het internet? of doe ik dan iets verkeerd??

thuis op de pc is het natuurlijk gratis omdat ik een vaste internet verbinding heb, maar zodra ik onderweg ga en ik mijn gezin wil laten weten waar ik ben met Bliin dan moet ik toch verbinding maken met internet via mijn mobile telefoon?
We onderscheiden twee aparte kosten; de kosten voor de applicatie en de kosten voor eventueel dataverbruik. De kosten voor dataverbruik is voor de meeste N95 niet van toepassing aangezien men een flatfee databundel heeft van ongeveer een tientje per maand.

quote:
robertwebbe schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:18:
[...]

Wat dan wel wil helpen is naar Messenger gaan en via Opties > Accountopties > Account wijzigen je huidige account te wissen en vervolgens weer opnieuw te synchroniseren.

Bij mij werkt het overigens nog prima, het ligt dus niet aan Hotmail.
Werkt ook niet...

quote:
Phoolie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:33:

[...]
Lijkt me een prima bedrag. Alleen vraag ik me af of het aan je toestel gekoppeld wordt of aan je sim-kaart, kan iemand dit eens testen? Alvast bedankt.
Is het ook zolang het maar bij 1.50 per maand blijft, dan maakt het geen ruk uit. Toch blijf ik dat tussen haakjes (excl btw en overige extra kosten) vaag vinden. Ik heb geen zin in extra verborgen kosten.

Is dat abonnement trouwens steeds voor 30 dagen te verlengen?

Acties: [quote]

Door: Megalodon_67

quote:
de tuinman schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Is het ook zolang het maar bij 1.50 per maand blijft, dan maakt het geen ruk uit. Toch blijf ik dat tussen haakjes (excl btw en overige extra kosten) vaag vinden. Ik heb geen zin in extra verborgen kosten.

Is dat abonnement trouwens steeds voor 30 dagen te verlengen?
Het lijkt me wel aannemelijk dat ze na die maand heel graag weer geld van je zien, dus het kan niet anders of je zult weer het aanbod krijgen om te abonneren, helaas voor hun is het voor mij een sport om dit soort dingen gratis te willen hebben.
Dus dat ik nu één keer per ongeluk heb betaald...1-0 voor hun, maar het wordt echt geen 2-0. :)

quote:
Phoolie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:33:

[...]
Het kan aan mij liggen, maar je wilt toch juist dat het geluid van je radio uit gaat zodra er een gesproken aanwijzing komt, anders hoor je niet waar je heen moet. Helemaal wanneer je je geluid via de speakers laat gaan is dit zeer noodzakelijk. Lijkt me ook absoluut niet storend.
Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van een Nokia CK1W carkit, deze carkit schakeld de radio pas naar mute op het moment dat er ook echt gebeld wordt. Alle andere geluiden zoals dus die van de navigatie zetten de radio niet op mute. Helemaal niet storend, je kunt de navigatie goed verstaan ook wanneer de radio aan staat. Dit heb ik dan wel atijd via de apparte speaker van de carkit zelf gehad. Deze carkit heb ik uit mijn oude auto gehaald en in die van mijn vriendin gezet omdat ik toch een nieuwe auto kreeg, en dan zou ik meteen een nieuwe carkit aanschaffen.

Echter nu heb ik dus gelezen dat de carkit die ik op het oog heb, de CK7W, dus waarschijnlijk bij elk geluid van de telefoon de radio op mute zet, terwijl ik dat eigenlijk alleen wil op het moment dat er gebeld wordt (zoals bij de CK1W dus). Kan er hier iemand bevestigen of dit ook daadwerkelijk zo is. Of dat het wel mogelijk is de navigatie gelijktijdig met de radio te horen is. Er zal hier op GoT toch wel iemand zijn die een N95 i.c.m. een CK7W en navigatie (route 66) gebruikt.

De carkit waar Robbertwebbe het over heeft, de CK15W, vindt ik niet nodig. Dat extra schermpje wat er bij komt zal ik toch niet gebruiken omdat ik een houder heb voor mijn telefoon dus dan zou ik 2 schermpjes hebben en das overdreven.

Samenvatting:
Schakelt de CK7W bij elk geluid de radio op mute, of is de navigatie welk gelijktijdig hoorbaar?

Ik heb het toestel nog niet, maar wil wel graag het volgende weten:

Is het mogelijk om via WiFi/3g/GPRS/etc je telefoon te syncen met je hoofdcomputer/server?

Iemand ook ervaring met verlengen van je abbo via T-mobile? Hoe lang zou het duren voordat ik me toestel krijg? Heb afgelopen maandag verlengd met een Jaar en ben voor de zilvereren N95 gegaan met 4GB.

quote:
Franciscusm schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:59:
[...]

Samenvatting:
Schakelt de CK7W bij elk geluid de radio op mute, of is de navigatie welk gelijktijdig hoorbaar?
navigatie stem is hoorbaar tijdens mute.

Dat is de vraag niet. De vraag is of de radio op mute gaat door de navigatie.

quote:
cowgirl schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:59:
Dat is de vraag niet. De vraag is of de radio op mute gaat door de navigatie.
Dacht dat dat al eerder gemeld was.
Ja de radio gaat op mute door de navigatiestem
en ja je hoort de stem dan ook over de speaker van de carkit (of boxen van radio als ie daarop is aangesloten)

quote:
loekiez schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:17:
[...]

en ja je hoort de stem dan ook over de speaker van de carkit (of boxen van radio als ie daarop is aangesloten)
Oke, das minder. :( Dan moet ik maar weer de carkit uit de auto van mijn vriendin halen en in mijn eigen bouwen, en de nieuwe in die van mijn vriendin inbouwen. dan zou het wel moeten lukken.

Weet iemand op het afstandsbedieningsknopje van de CK1W (CU-2) en de CK7W (CU-7) met elkaar uitwisselbaar zijn. Dat komt namelijk mooier uit qua kleur met de auto's waar ze in moeten.

quote:
Franciscusm schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:36:
[...]

Oke, das minder. :( Dan moet ik maar weer de carkit uit de auto van mijn vriendin halen en in mijn eigen bouwen, en de nieuwe in die van mijn vriendin inbouwen. dan zou het wel moeten lukken.

Weet iemand op het afstandsbedieningsknopje van de CK1W (CU-2) en de CK7W (CU-7) met elkaar uitwisselbaar zijn. Dat komt namelijk mooier uit qua kleur met de auto's waar ze in moeten.
Het lijkt me sterk dat het oudere model iets kan wat een nieuwer model ineens niet meer kan. Het lijkt me juist dat wanneer je de "mute" draad gebruikt om te muten dat dan je radio alleen bij bellen op mute gaat.

Ik zou zeggen, zoek even aansluitschema's van de CK7W en je komt er snel genoeg achter.

Overigens snap ik niet dat je niet een paar euro meer betaald voor een veel completere carkit.

Persoonlijk zou ik niet eens overwegen om de Nokia CK7W aan te schaffen.
Parrot is vele malen beter.
Geluidskwaliteit is beter dan de CK7W, en groot voordeel is dat je je carkit kan behouden wanneer je een phone van een ander merk aanschaft. Met de CK7W is dit vaak niet het geval.

Overigens een N95 gerelateerd nieuwtje:

Nokia heeft het mobiele besturingssysteem Symbian overgenomen. Nokia was deels al eigenaar van Symbian voor 48%, maar nu de andere fabrikanten van mobiele telefoons hun aandelen verkocht hebben, is Nokia volledig eigenaar van Symbian OS. Maar dat is niet het enige, want Nokia heeft bekend gemaakt dat het ervoor kiest om Symbian open source te maken.

Nokia maakt Symbian open source, omdat het bedrijf het smartphonebesturingsysteem graag populairder wil maken. Dit betekent ook concurrentie voor Google's nieuwe Android-platform. Nokia maakt Symbian open source door de Symbian Foundation. De Symbian Foundation bestaan uit een aantal producenten, onder andere Nokia, Sony Ericsson, Motorola en LG Electronics.

Via de Symbian Foundation kunnen de bedrijven meewerken aan het ontwikkelen van het besturingssysteem. Het Symbian besturingssysteem wordt nu door acht verschillende fabrikanten van mobiele telefoons verkocht. Door nu het besturingssysteem open source te maken, wordt hiermee de marktpositie veilig gesteld. De overname zal in het vierde kwartaal van 2008 volledig afgerond zijn.

quote:
patrickt35 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:30:
Persoonlijk zou ik niet eens overwegen om de Nokia CK7W aan te schaffen.
Parrot is vele malen beter.
Geluidskwaliteit is beter dan de CK7W, en groot voordeel is dat je je carkit kan behouden wanneer je een phone van een ander merk aanschaft. Met de CK7W is dit vaak niet het geval.

Overigens een N95 gerelateerd nieuwtje:

Nokia heeft het mobiele besturingssysteem Symbian overgenomen. Nokia was deels al eigenaar van Symbian voor 48%, maar nu de andere fabrikanten van mobiele telefoons hun aandelen verkocht hebben, is Nokia volledig eigenaar van Symbian OS. Maar dat is niet het enige, want Nokia heeft bekend gemaakt dat het ervoor kiest om Symbian open source te maken.

Nokia maakt Symbian open source, omdat het bedrijf het smartphonebesturingsysteem graag populairder wil maken. Dit betekent ook concurrentie voor Google's nieuwe Android-platform. Nokia maakt Symbian open source door de Symbian Foundation. De Symbian Foundation bestaan uit een aantal producenten, onder andere Nokia, Sony Ericsson, Motorola en LG Electronics.

Via de Symbian Foundation kunnen de bedrijven meewerken aan het ontwikkelen van het besturingssysteem. Het Symbian besturingssysteem wordt nu door acht verschillende fabrikanten van mobiele telefoons verkocht. Door nu het besturingssysteem open source te maken, wordt hiermee de marktpositie veilig gesteld. De overname zal in het vierde kwartaal van 2008 volledig afgerond zijn.
Dat is goed om te horen. Dan zullen we dus waarschijnlijk ook van het gezeur van het signen af zijn of is die gedachte niet goed?

quote:
loekiez schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:17:
[...]

Bij mij (N958GB) gaat de radio bij alles wat je doet aan de foon op Mute, dus ook als je navigatie gebruikt, wil zelf ook liever alleen bellen via speaker, en de rest gewoon via foon.
Of het moet zo zijn dat het radio geluid zachter gaat (dus niet helemaal uit) en daar overheen het navigatie geluid, maar of dat kan ????
Heb dus ook de Nokia CK-7W.

Door: doggyinholland

Hallo, waar kan ik zien welke firmware er op zijn N95 8gb staat? Heb gezoch in het topic maar kon het niet echt vinden.

Mijn 2e vraag is of het nodig is om pc suite te instaleren om games en apps op je mobiel te instaleren.. of kun je die .sis bestanden en dergelijke openen zodat je tel ze installeerd? Alvast bedankt

Volgens mij is dit *#0000# wat ik her en der heb gelezen en uit mijn ervaringen met andere nokia toestellen.

Er is vandaag een pakketje binnengekomen dus vanavond (laat :'( ) even kijken wat het is maar weet voor 95% zeker dat het me nokia n95 is met 4GB sd geheugen.

Door: doggyinholland

quote:
iCy schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:32:
Volgens mij is dit *#0000# wat ik her en der heb gelezen en uit mijn ervaringen met andere nokia toestellen.
Helaas werkt dit niet.. bij mijn SE had je gewoon een optie waar je je telefoon status kon zien, ook met status van de batterij en dergelijk, is dit op de N95 niet te vinden?

Het instaleren van de eerste games is al gelukt, maakt het uit waar je ze installeerd? Massa geheugen of telefoongeheugen? En wat is eigenlijk het verschil bij de N95 8GB?

quote:
*#0000# moet werken. Je kunt ook kijken bij Device Mgr.

quote:
doggyinholland schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:28:
Hallo, waar kan ik zien welke firmware er op zijn N95 8gb staat? Heb gezoch in het topic maar kon het niet echt vinden.

Mijn 2e vraag is of het nodig is om pc suite te instaleren om games en apps op je mobiel te instaleren.. of kun je die .sis bestanden en dergelijke openen zodat je tel ze installeerd? Alvast bedankt
Uh via apparaatbeheer in menu->instrumenten->hulpprogramma's->apparaatbeheer ?

quote:
doggyinholland schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:29:
[...]

Helaas werkt dit niet.. bij mijn SE had je gewoon een optie waar je je telefoon status kon zien, ook met status van de batterij en dergelijk, is dit op de N95 niet te vinden?

Het instaleren van de eerste games is al gelukt, maakt het uit waar je ze installeerd? Massa geheugen of telefoongeheugen? En wat is eigenlijk het verschil bij de N95 8GB?
In principe moet je alle programma's op je telefoongeheugen installeren, dit geheugen is sneller dan het SD kaartje. Het stroomverbruik van het toestel is dan lager en de gevoeligheid voor crashes of andere softwarematige fouten is dan eveneens lager. Het kaartje is voornamelijk geschikt voor data.

quote:
Toad schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:02:
[...]

Hier word ik zo moe van. :(
Oh, ik ben juist blij dat hij dat dikgedrukt heeft geschreven. Ik zit nog analoog voor zo'n 15 EUR/mnd te bellen met KPN en overweeg al een tijdje om over te stappen op telefonie van Telfort.
Deze 'waarschuwing' en de berichten die daarop volgden hebben mij doen besluiten om toch nog ff te wachten met de overstap.

Door: Megalodon_67

quote:
ReFleXWolf schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:58:
[...]

Oh, ik ben juist blij dat hij dat dikgedrukt heeft geschreven. Ik zit nog analoog voor zo'n 15 EUR/mnd te bellen met KPN en overweeg al een tijdje om over te stappen op telefonie van Telfort.
Deze 'waarschuwing' en de berichten die daarop volgden hebben mij doen besluiten om toch nog ff te wachten met de overstap.
Hehe, je post een reactie op het Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9 hier op het Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk) topic, ook goeiemorgen! :D

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: