Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [verzamel] Mensen / portretten deel 2

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Kijk, een sensor is geen plat geval, maar heeft microlenzen, en betekent dus dat in de hoeken de lichtafval groter is dan vroeger bij film. Een full frame sensor heeft er meer moeite mee omdat er minder licht recht in de hoeken op valt, het licht komt er onder een grotere hoek binnen. Gevolg, vignetting. Helemaal met een 35 f/1.4 gaat dat vlotter. Weinig aan te doen. Ik voeg 't tegenwoordig niet echt meer toe, ik maak vaak delen wel donker, maar ik 't gaat er voor mij om dat 't mooi natuurlijk over komt. Helemaal samen met DPP is dat erg relaxt.

Lucas, mooie plaat, maar ze staat wel erg dicht tegen de muur. hierdoor wordt 't wat hard.

@Mittnick: vind dit een zeer knappe shot! Ik vind hem net ietsjes te veel gesharpend maar dat is puur persoonlijk. De belichting in de ogen zijn top! De expressie zou wat ruwer mogen.

@DocB: Ik zou de bovenkant ietsjes meer croppen, wel op 2:3 blijven. De haren voor het gezicht zijn zeker leuk en waarschijnlijk een typische eigenschap van uw zus maar hierdoor vind ik dat haar rechteroog nogal raar overkomt.

@simon: fantastisch mooie oostblok foto! Uw scherptediepte vind ik volledig passend bij het plaatje. Uw tweede foto is zoals de andere forumhangers melden iets te veel in constrast met uw vorige. Heb zo een oud vs. modern gevoel :)

@Lucas: Mooie meid, prima belichting. Ietswat onnatuurlijke houding.

eerste foto in dit topic, benieuwd welke op -& aanmerkingen jullie geven. Sedert ik mn dslr heb is niemand meer veilig. Het grootste slachtoffer is natuurlijk m'n vriendin die dit weekend een suikerwafel aan het eten was. Die dag had ze behoorlijk veel hoofdpijn wegens haar zwangerschap en liep er al de hele dag ellendig door. Haar expressie vond ik op dat moment heel mooi en heb die dan maar snel digitaal vereeuwigd op dit plaatje. Persoonlijk vind ik het spijtig dat de suikerwafel+hand net uit m'n scherptediepte viel.

http://users.telenet.be/woutje/d300/emily_wafel_small.jpg
(click voor grotere foto)

@Wouke: Dat vind ik juist mooi aan deze foto, de hand-met-wafel is er wel maar, door dat nèt niet scherp zijn, leidt niet af van het onderwerp van je foto: de frons in het gezicht.

@Mittnick: Lekker hoor, de ruwe uitstraling heb je goed vastgelegd imo...

@simon: Leuk om te zien dat de persoon waar jij je scherptediepte hebt gelegd ook de camera inkijkt zonder dat je erom gevraagd hebt.

@wouke: Ik vind het juist een toevoeging dat de hand niet in je scherptediepte viel, het is niet het hoofdonderwerp (dat is emily) maar het draagt toch bij aan de foto.

http://weblog.thomasvanderwillik.com/album/images/algemeen/bbq_21_06_2008/img_5146-b.jpg

Exif:
Exposure Time = 1/2500"
F Number = F2.2
ISO Speed Ratings = 400
Focal Length = 35mm

Portret van een vriend, was eerste keer dat ik een portret probeer

http://farm4.static.flickr.com/3172/2605058989_6c78692b1a.jpg

@Kevinneke: Resizen die handel! (Deze link gebruiken)
Was dit een poging om Mittnick na te doen? Indien ja, dan ben je serieus gebuisd :) Het idee is leuk maar de belichting vind ik persoonlijk zeer slecht. Te fel waardoor lichaamscontouren verdwijnen. Zelfde geldt voor het donkere gedeelte. Ook gaat uw donkere gedeelte volledig de mist in met uw achtergrond. Dat is toch mijn eerste indruk..

quote:
Wouke schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:55:
@Kevinneke: Resizen die handel! (Deze link gebruiken)
Was dit een poging om Mittnick na te doen? Indien ja, dan ben je serieus gebuisd :) Het idee is leuk maar de belichting vind ik persoonlijk zeer slecht. Te fel waardoor lichaamscontouren verdwijnen. Zelfde geldt voor het donkere gedeelte. Ook gaat uw donkere gedeelte volledig de mist in met uw achtergrond. Dat is toch mijn eerste indruk..
neen, heb die van Mittnick nog niet eens gezien, ID kwam gewoon in me op, voor een ander forum een foto opdracht stilte. Belichting is met een bureaulamp gedaan, en was origineel te geel. Wat had ik dan beter aan de achtergrond kunnen doen ?

Ik leer graag bij :)

grtz

@Kevinneke: even snel gefotosoept.. zo vind ik dat de foto een stuk beter tot z'n recht komt.. In het donker moet je stil zijn 8)

http://img511.imageshack.us/img511/1806/portretng5.jpg

@Wouke:

Thx, idd, ziet er zo wel beter uit, je bent bedankt, zijn er nu nog dingen waar ik op zou kunnen letten volgende keer?

grtz

kevinneke, ik vind het licht niet echt alles (maar dat is al gezecht).

en omdat praatjes geen gaatjes vullen:
http://qadn.shorturl.nl/bjklef/content/bin/images/large/DSC_3145.jpg

@Kevinneke: wel, zelf heb ik geen ervaring met dergelijke portretshots. M'n opmerkingen zijn dan ook louter hoe ik het aanvoel en eventueel zou doen. Ik ben zelf nog maar een kleine 2 maand met fotografie bezig. Ik ben dus allesbehalve pro, maar vind het wel leuk als iemand m'n opmerkingen/voeling met de foto als positief beshouwt :) Misschien kan Mittnick je enkele goeie tips geven!

Een testportretje van mijn vrouw.

http://lh4.ggpht.com/Photo.Elz/SGQlwKVf00I/AAAAAAAAAC0/FyOWbQXhQPY/IMG_0689.JPG?imgmax=512

@l0pez
Voor jou heeft het meer waarde omdat het je vrouw/vriendin is maar ik vind het meer een vakantiefoto. Het doet mij dus niet heel veel.

@Lucas
leuk, mooi model (mooie ogen!) en lekker belicht. Heb je geflitst?

nee, niet geflitst

Alleen de skintones zijn wel erg weinig verzadigd. Verder mooie plaat.

Mooi portret Lucas. Skintones zijn inderdaad erg verzadigd maar dat vind ik dan wel weer wat hebben. Hoe krijg je de huid zo egaal? (vraag aan fotograaf, niet aan model ;) )

Acties: [quote]

Door: neographikal

quote:
qadn schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:42:
kevinneke, ik vind het licht niet echt alles (maar dat is al gezecht).

en omdat praatjes geen gaatjes vullen:
[afbeelding]
Zit je niet in het verkeerde topic? Ik heb een loupe nodig :P

quote:
neographikal schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:17:
[...]

Zit je niet in het verkeerde topic? Ik heb een loupe nodig :P
Een wat? Ben het niet met je oneens though, beetje vergezocht om die foto in een mensen/portretten-topic te posten.

Loupe, oftewel vergrootglas :)

Loep heet dat, loupe is geen nederlands woord.

Na een lange tijd weer eens een modelshoot gedaan.

http://www.t2k.nl/internet/IMG_8291.jpg

http://www.t2k.nl/internet/IMG_8357.jpg

Hier staan meer foto's. Wat vinden jullie ervan?

Not bad! Eerste heeft een ietwat vreemde verhouding, ik had haar net ietsje meer naar de camera laten kijken. Haar linkeroog valt zo een beetje weg. De laatste is lekker ontspannen, fijne houding. Volgende keer misschien wat flitslicht erin gooien of een reflector meenemen, dan licht je de oogkassen ietsje op, maakt het wat flatteuzer om te zien :)

@Lucas: mooie plaat hoor. Ik krijg al helemaal zin om de rest van haar te zien (hint ;) )

quote:
neographikal schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:13:
Not bad! Eerste heeft een ietwat vreemde verhouding, ik had haar net ietsje meer naar de camera laten kijken. Haar linkeroog valt zo een beetje weg. De laatste is lekker ontspannen, fijne houding. Volgende keer misschien wat flitslicht erin gooien of een reflector meenemen, dan licht je de oogkassen ietsje op, maakt het wat flatteuzer om te zien :)
Bedankt voor je reactie. Ik zal de volgende keer eens proberen om met een reflector een wat egalere belichting te creëren.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: