Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Je kan op vakantie gaan tot de volgende wedstrijd, anders blijf je wel even aan het klikken ja. Database e.d. hoef je niet te veranderen, dat zal niet veel helpen.

quote:
Rpol schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:08:
Ook ik ben in de ban van het EK.
En ik heb mijn megawelp het raam uit gegooid :P
Misschien dat ik morgen nog eventjes het seizoen afmaak met Reading.

en keepers probleem heb ik ook opgelost, heb Hugo Lloris maar gehaalt. 2e Seizoen slecht begonnen sta nu 9e met 7 wedstrijden gespeelt

Heb twee vragen wat betreft de (welbekende) crash in FM 08: de crashdump. Ik heb hier ook al een hele tijd last van, en ik vraag me af of iemand hier een oplossing voor weet. Ik heb de legale versie van Football Manager 08 en ik heb alle patches geinstalleerd.
Verder ben ik ook met dit probleem naar het Sports Interactive forum geweest, en daar hebben ze mijn savegame nodig (zipped) die ik dan upload naar hun 'server'. Hier gaat mijn tweede vraag over, want wat wil, als ik mijn zipped savegame naar die FTP map sleep, dan vraagt Winrar of ik het bestand wil uitpakken, maar hij moet het juist uploaden zo staat er ook in de link die ik hieronder heb gezet. Iemand die mij hiermee kan helpen ?

http://community.sigames.com/eve/for...3/m/9792076743

Ben voor het EK maar weer eens aan de slag gegaan met FM2008 en had eens zin om geheel zonder ervaring en bekendheid aan het spel te beginnen. Werkloos gestart dus, met als werkgebied een aantal grote Europese voetballanden. Was als verwacht moeilijk aan de bak komen, maar uiteindelijk had Eindhoven wel interesse. Prognose was iets van 19e en ik mocht van het bestuur genieten van de deelname aan de Eerste Divisie. Team zag er redelijk uit en met weinig geld kon ik sowieso al weinig spelers toevoegen, dus het standaard team grotendeels zo gelaten als het was.

Geheel in EK-stijl de 4-2-3-1 tactiek van Marco toegepast met een iets defensievere speelstijl, en de eerste oefenpotten beloofden veel goeds. Vooral thuiswedstrijden werden vaak moeiteloos gewonnen, zelfs tegen clubs die een beter elftal hadden. De tactiek bleek ook in de competitie vaak goed te werken met een aantal zure verlieswedstrijden, maar over het algemeen niet slecht. Aan het einde van de competitie wist ik me zelfs op te werken na een solide 5e plaats zodat ik verzekerd was op de promotie playoffs!

MVV stond als eerste op het lijstje om verslagen te worden, en met veel geluk dan uiteindelijk ook uitschakeld. Waarover ik me verbaasde was me volgende tegenstander: Heerenveen. Serieus, ik weet niet met welke kansloze tactiek deze club de hele Eredivisie mee gespeeld heeft, maar zelfs de meest onervaren FM-speler had met het elftal van Heerenveen bij de eerste 10 kunnen horen. Goed, werd uiteindelijk twee keer gelijk en de beslissingswedstrijd 1-0 gewonnen om vervolgens Dordrecht op het gemakje nog even te verslaan. Eredivise :P

Was echter iets te gretig met het solliciteren naar een andere club, dat ik inmiddels ontslagen ben. M'n doel was om als onervaren werkloze op te klimmen in het voetbalwereldje en uiteindelijk een club als Manchester United te runnen ofzo :) Ben benieuwd wat ik nu voor club tegen het lijf loop...

quote:
wildhagen schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:48:
Simpel te voorkomen: alleen negatief commentaar op zijn rode kaart / onterechte penalty geven als er als commentaar iets als 'did that look dubious' ofzoiets komt. Anders altijd kiezen voor 'they do a difficult job' of 'made the correct decision'.

Ervaringsdeskundige hier ;)
Ik gaf eerst commentaar op een dubious penalty tegen, kreeg een waarschuwing van de FA. 3 wedstrijden later, in de Roemeense Cup finale, kreeg ik 2 penalty's in de verlenging! Zou het klagen dan toch iets geholpen hebben?? :D

Joepie, de club waarin ik vertoef is niet blij met me!
http://xs128.xs.to/xs128/08262/waarom748.gif.xs.jpg
Doelstelling is de club voor degradatie behoeden, en ik ben 7e.
Nog willen ze niet verder met me.
http://xs128.xs.to/xs128/08262/oke644.gif.xs.jpg

Dat zeggen ze hele tijd. Bij mij ook totdat ik de Treble won(Champions League, kampioen en League CUP)

quote:
Needakill schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:39:
Dat zeggen ze hele tijd. Bij mij ook totdat ik de Treble won(Champions League, kampioen en League CUP)
Ja, maar bij Ajax heb ik dit niet gehad terwijl ik rond de 4e plaats sukkelde (ontslag waardig), daar kreeg ik wel een nieuw contract. 8)7

Iedereen een beetje voetbalmoe na de uitschakeling op het EK ?

Dan zal ik maar eens iets posten (kijk al langer mee).

Ben vorige week weer begonnen met FM2008 en nu eens niet PSV gekozen, maar in Engeland begonnen met net niet topper Liverpool. Doel is om snel echt mee te kunnen doen om het landskampioenschap en een 'normaal' aankoop beleid te voeren (dus geen 10 free transfers per seizoen).

De selectie waarmee je begint is redelijk goed, maar omdat ik graag met aanvallende en creatieve middelvelders speel zocht ik daar versterking. Had 2 spelers op het oog, namelijk Farfan van PSV en de gewilde Modric en was van plan er 1 aan te trekken. Toen beide clubs en spelers echter akkoord gingen met mijn aanbod en mijn transferbudget het toeliet heb ik ze beide maar gekocht.

Farfan heeft me 16 miljoen en Modric 14 miljoen euro gekost, heb nu nog 10 miljoen over voor een eventuele winterstop aankoop.

Ben flink aan het sleutelen geweest voor een taktiek en dat heeft geleid tot een 4-1-3-1-1 met veel beweging in het elftal. Mijn basis opstelling ziet er zo uit.

.......................................Torres.........................................
................^........................................................................
................|........................................................................
.............Farfan...................................................................
.............................................^.............................^.............
.................................................\ ........................| ............
............................Alonso.........Modric..............Gerard........
.....................................................^..................................
................................................../ .....................................
...................................Mascherano....................................
...................................................^.....................................
.....................................................\...................................
.........John Arne Riise->.....Skrtel-->.....Carragher.....<-Finnan

......................................Reina...........................................

Team instellingen zijn oa aanvallend, over de flanken en voorin veel creativiteit, passing staat bijna op short maar nog net dat ze niet teveel korte balletjes geven, hierdoor houden ze goed de bal in het spel en komt Alonso goed to ze recht als spelverdeler.
Tot nu toe werkt het erg goed, sta 2e in het kampionschap (16 wedstrijden gespeeld ongeveer) en ik ben geplaatst voor 2e ronde CL.
Torres en Farfan scoren er lekker op los en Torres loopt nog steeds 1 op 1, zijn maar 2 positie's waar ik over twijfel en dat zijn Skrtel en Reina. Natuurlijk speel ik vrij aanvallend, maar bijna elk tegendoelpunt is het de spits die wegloopt bij Skrtel en Reina die dan ze doel uitkomt, maar nooit de bal heeft, dus mischien dat ik in de winterstop ga kijken of er iets beters te krijgen is. Crouch, Benayoun en Kewell staan allemaal op de transferlijst en er is ook interesse in, dus een verkoop in de transfer periode lijkt me nog wat extra transfer geld op te leveren.

Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag :)

quote:
Idifix schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:25:
en keepers probleem heb ik ook opgelost, heb Hugo Lloris maar gehaalt. 2e Seizoen slecht begonnen sta nu 9e met 7 wedstrijden gespeelt
Goede Keeper inderdaad, mijn sterspeler bij Nice _/-\o_

quote:
Aliza schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:35:
Voetbaltechnisch of media?
Media negeer ik altijd scheelt een hoop ellende :Y)
Op voetbaltechnisch gebied zeg ik als het fout loopt, laat je basistaktiek staan maar klooi wat met de instellingen in die taktiek ;)

quote:
Nilsinho schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:13:
[...]

Voetbaltechnisch of media?
Media negeer ik altijd scheelt een hoop ellende :Y)
Op voetbaltechnisch gebied zeg ik als het fout loopt, laat je basistaktiek staan maar klooi wat met de instellingen in die taktiek ;)
Als je goed met de media om gaat kun je die ook heel goed in je voordeel benutten, want niet gebruiken kan de tegenstander ook een hoop ellende besparen.
quote:

Tip 1, less is more :P Arrows zijn leuk om te gebruiken, maar te veel arrows kan een verkeerd effect opleveren. Verder zou ik Gerrard centraal neer zetten wil je zijn kwaliteiten echt benutten. En links zou ik eerder voor Babel gaan ipv Farfan. Farfan is niet echt een geweldenaar in FM, maar Babel kan uitgroeien tot een geweldige speler.

quote:

Wat doe je als Farfan niet kan spelen? Verander je dan van taktiek of zet je Babel erin ofzo? Ik vind het altijd lastig spelen zo''n opstelling specifiek voor bepaald spelers.

Nou zowel Farfan als Babel doen het erg goed op die positie, alleen is Babel nu voor 3 maanden geblesseerd dus heb ik dus ook niet opgenoemd, Farfan is alleen heel erg doeltreffend vanaf die positie, loopt nu 10 op 16 en ook 8 assists.

Gerrard heb ik juist express aan de zijkant staan, want zodra Modric richting spits gaat dan kruipt Gerrard er juist achter voor eventueel een aftstandschot, daarnaast heeft hij een goede voorzet vanaf die kant.

Weet er iemand een manier om weg van je club te komen zonder gehaat te worden?

Alles al geprobeerd....

Gewoon resignen en als unemployed coach op zoek gaan naar een andere club?

Nee, al geprobeerd, ff gechekt op FMM en 100% disliked.
Zit er niets anders op dan gehaat worden...:( :|

Mag ik vragen wat het uitmaakt? En van de cijfers in FMM moet je ook niet te veel uitgaan volgens mij.

quote:
Nilsinho schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:15:
Nee, al geprobeerd, ff gechekt op FMM en 100% disliked.
Zit er niets anders op dan gehaat worden...:( :|
als je je contract uitdient en hem dan niet verlengt, gebeurt het dan ook?

Bij Ajax al gemerkt, dan gebeurt het ook.
Wat ik, achteraf, wel eens kan gaan proberen is mijn contract verlengen met onbepaalde contractsduur. Kon ik eerst probleemloos met 2007 scarborough weggaan en ze waren mij nog dankbaar ook...Kan dit in 2008 ook?

Ik ga trouwens iets grappigs doen: Ik ga als Ajacied Feyenoord managen :P

hmm, ik ben weer eens tegen een vage bug aangelopen. Ik zit met Bradford inmiddels in 2013, vorig seizoen eindelijk voldoende geld om m'n stadion uit te breiden. Ze zouden dus 10.000 extra zitplaatsen bouwen, bovenop de 20.000 huidige capaciteit. Enfin, leuk en aardig, verbouwing was klaar in de zomer van 2013, maar op de een of andere manier is het nooit voller dan 19.998 man :? Dus nu zit ik nog steeds met een te klein stadion, maar ben ik wel een paar miljoen lichter 8)7

quote:
amahusu schreef op zondag 29 juni 2008 @ 06:46:
hmm, ik ben weer eens tegen een vage bug aangelopen. Ik zit met Bradford inmiddels in 2013, vorig seizoen eindelijk voldoende geld om m'n stadion uit te breiden. Ze zouden dus 10.000 extra zitplaatsen bouwen, bovenop de 20.000 huidige capaciteit. Enfin, leuk en aardig, verbouwing was klaar in de zomer van 2013, maar op de een of andere manier is het nooit voller dan 19.998 man :? Dus nu zit ik nog steeds met een te klein stadion, maar ben ik wel een paar miljoen lichter 8)7
Weet niet of het een bug is natuurlijk. Misschien heeft Bradford gewoon niet zo'n grote fanbase en heeft je bestuur dus slecht marktonderzoek gedaan :P Of ze vinden het gewoon saai en willen resultaten zien >:)

En ik heb ook als Ajacied vaak nagedacht over het managen van Feyenoord want ze hebben best wel goede jonge spelers en ik weet niet waarom maar Feyenoord krijgt bij mij althans vaker goede "generated" jeugd spelers dan Ajax, wat natuurlijk nergens op slaat.

quote:
Turbosjaak schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:04:
[...]

Goede Keeper inderdaad, mijn sterspeler bij Nice _/-\o_
Hij heeft van der Sar al uit de basis gespeelt, wat een held zeg.

Fleck is ook een goede speler hij is 17 en start regelmatig in de basis bij mij.
Zelfde met Emanuelson die heb ik gekocht voor op de bank maar hij heeft Evra uit de basis gespeelt wat een geweldige speler zeg.

http://xs129.xs.to/xs129/08272/juistja818.gif.xs.jpg

Nou en met deze salarissen moet ik feynoord weer naar de top brengen 8)7

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: