quote:
Kijk eens naar prijzen en wat jij wilt bereiken. En ga na waar je prioriteiten liggen. De Canon moet het naar mijn bescheiden mening vooral van zijn body hebben. Het verschil tussen de FZ18 en FZ50 is gewoon klein alleen is de FZ50 duurder, heeft deze geen groothoek lens en 'maar' 12x zoom ipv 18x. Deze keuze was voor mij dus snel gemaakt. De Panasonic FZ18 presteert op hogere ISO waarden inderdaad niet zó goed maar dat had voor mij ook niet zo'n prioriteit. De overall kwaliteit maakt alles
goed.
Je moet trouwens ook niet van een enkele review uitgaan natuurlijk he
Maar wil je een camera voor een goede prijs met groothoek, zeer grote zoom, zeer veel opties (veel meer nog dan dat voor jou nodig is) en ook nog een goede beeldkwaliteit is het voor mij wel duidelijk.
Ja, ik ben ook niet geheel objectief omdat ik een FZ18 heb gekocht. Maar daar is zeker wel een lange zoektocht aan vooraf gegaan. Fuji's lagen lekker in de hand maar waren traag (weet de modellen niet meer), Canon was met alles 'net niet', Sony non-dslr's hebben gewoon een mindere fotokwaliteit naar mijn mening. Ik heb wel degelijk veel reviews gelezen en ben ook de winkels in geweest. Doe ermee wat je wilt, succes met je keuze