Hoofdcategorieën

Nieuw reactie in topic: [BlackBerry] Nieuwe generatie BB's

Let op:
  • Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
  • Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
  • Lees je eigen bericht even door voor je het post.

Insert message

Smilies: :) :( ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( 8) :+ :D _/-\o_ :9~ O+ :O }:O :/ :| :X :? 8)7 |:( O-) :z ;( meer »

Page navigation

Laatste reacties:

Speculatiepost:

Ik heb eerlijk gezegd geen benul van nederlandse abbo's. BIS abo's houden dacht ik in dat een provider de push link maakt tussen je mailbox je BB. Voor zover ik begrepen heb is BIS enkel het mail gedeelte. Als een ISP ook BES abbo's aanbied vermoed ik dat ze BES functies aanbieden op hun infrastructur, wat inhoud dat je de kalender en adresboeken uit exchange ook hebt. Het lijkt me dat je voldoende hebt aan een data abbo waneer je alles op eigen servers beheerd.

Je data abbo hoeft echt niet al te uitgebreid zijn. Ik beheer een GroupWise + Nokia push oplossing en het dataverbruik dat daaruit vookomt is belachelijk laag (denk aan een paar 100k per dag per user)

quote:
wd200 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 02:26:
ik was in de t-mobile winkel en vroeg wat infor over de bb 8310 curve
deze (iets wat blonde) mevrouw wist mij te vertelle dat die het "snelste" internet had namelijk umts / hsdpa.

Nu heb ik dit niet kunnen vinden online..
kan iemand dit bericht bevestigen ?

Acties: [quote]

Door: Oscar Mopperkont

quote:
Lomp groot. De curve is wat dat betreft rlxer.

Ik heb de curve en heb de 8820 en de 8310 in de winkel vergeleken.

Uiteindelijk gekozen voor de 8310 curve vanwege de multimedia features (camera en GPS)

Heerlijk toestel, veeeeel sneller dan de Windows mobile toestellen. Moet alleen even wennen aan het feit dat ik geen stylus heb of mijn vinger kan gebruiker (touch).

Jammer genoeg kan ik nog geen gebruik maken van de blackberry mail features, activitatie bij kpn duurt 5 werkdagen :(

Ik wacht nu af op de Blackberry Bold eindelijk een nette 3G telefoon met GPS & WiFi... of de Javelin... Ziet er bijna net zo uit als de Curve maar met zelfde specs als Blackberry Bold (okay geen 3G maar dat kan ik hier wel missen)

Heb op dit moment een Curve 8320 heb geen nut voor GPS dus maar voor WiFi versie gegaan.

quote:
Jammere van de 8800 series is de missende camera... :(

Heb een blackberry 8310 curve van KPN. Alles werkt perfect inclusief BIS maar MMS ontvangen.. ho maar!

Zelfs de technische dienst van kpn weet het niet.. :(

Eindelijk is hier in de VS de upgrade naar BIS 2.5 gebeurd.. Nu kan de blackberry eindelijk HTML email ontvangen (4.5+ OS)

Onlangs heb ik een BB pearl aangeschaft bij een abo van TMobile. Ik vraag me alleen af of je hotmail gepusht kan krijgen en in het standby menu staat een bericht weergegeven die ik in mn inbox al heb verwijdert, maar deze blijft nog steeds op mn standby scherm weergegeven, kan ik dit op de een of andere manier verwijderen?

upje,

Hi,

Mijn moeder heeft een Blackberry Curve van T-Mobile. Ze heeft de e-mailaccount ingesteld en een test gedaan met e-mail plus bijlagen. Alleen krijg zij de bijlage (foto) niet te zien.
Ik heb in de instellingen en de instant e-mail site gekeken, maar kon niks vinden. Weet er iemand hoe zij die foto's op haar BB kan openen en bekijken?

quote:
Crashcat schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:58:
Weet er iemand hoe zij die foto's op haar BB kan openen en bekijken?
Ik ben alleen bekend met mail via onze enterprise activering maar daar zie je ergens in de mail de naam van de bijlage staan. Als je daarop scrolt en je pearl indrukt moet je een context menu-tje te zien krijgen met de optie: "bijlage openen". Dat is in ieder geval hoe het op mijn blackberry pearl 8100 werkt.

quote:
drecaise schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:43:
[...]

Ik ben alleen bekend met mail via onze enterprise activering maar daar zie je ergens in de mail de naam van de bijlage staan. Als je daarop scrolt en je pearl indrukt moet je een context menu-tje te zien krijgen met de optie: "bijlage openen". Dat is in ieder geval hoe het op mijn blackberry pearl 8100 werkt.
Yup, dat klopt. Alleen de foto's komen niet door. Wel de gif enz. van de mailclient die zij gebruikt.
Ik had iets gelezen dat BB e-mail account de nodige dingen stript om makkelijk te laden, maar er staan helemaal geen opties in de instant email configuratie.

* addictive wacht ook op de BB Bold, komt bij Vodafone 23 augustus uit volgens een collega van zakelijk. Eens even afwachten dus :)

quote:
Spinvis schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:12:
Onlangs heb ik een BB pearl aangeschaft bij een abo van TMobile. Ik vraag me alleen af of je hotmail gepusht kan krijgen en in het standby menu staat een bericht weergegeven die ik in mn inbox al heb verwijdert, maar deze blijft nog steeds op mn standby scherm weergegeven, kan ik dit op de een of andere manier verwijderen?
Als je provider in Nederland de BIS heeft geupgrade naar 2.5 en je de nieuwe Windows Live Messenger installeert van de blackberry site kan je Hotmail eindelijk gepushed worden naar je Telefoon (heb je ook nieuwe 4.5 OS voor nodig) de andere vragen heb ik geen antwoord voor.

Mijn Palm Treo 680 loopt op z'n eind.. regelmatig auto-reset enz.

Kan nog net uitzingen t/m eind augustus ofzo, of is de kans groot dat het veel later wordt voor de BOLD beschikbaar zal zijn in NL ? liefst los toestel/kpn

Hoor graag als iemand info heeft !

Groeten.

Ik krijg internet maar niet aan de praat op de Blackberry 8800.
Ik heb opera mini geïnstalleerd via de desktop manager, m'n APN settings goed gezet, namelijk: internet.proximus.be en login/wachtwoord leeg.
Bij de instellingen van het netwerk staat Gegevensservices aan, maar maakt geen verschil of dit aan of af staat merk ik.

Maar van zodra Opera Mini gestart is zegt deze me dat ik geen verbinding heb met het internet. Moet ik ergens nog iets anders instellen ?

quote:
CBA schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:25:
Ik krijg internet maar niet aan de praat op de Blackberry 8800.
Ik heb opera mini geïnstalleerd via de desktop manager, m'n APN settings goed gezet, namelijk: internet.proximus.be en login/wachtwoord leeg.
Bij de instellingen van het netwerk staat Gegevensservices aan, maar maakt geen verschil of dit aan of af staat merk ik.

Maar van zodra Opera Mini gestart is zegt deze me dat ik geen verbinding heb met het internet. Moet ik ergens nog iets anders instellen ?
Je moet ook nog de applicatie een authorisatie geven dat hij daadwerkelijk gebruik mag maken van je APN verbinding.

Opties --> Beveiliging --> Machtigingen voor toepassing

de non-branded Bold gaat eind augustus al komen -> http://www.pdashop.nl/pro...blackberry-9000-bold.html

Weet iemand hoe je bij de 8310 het mail gedeelte echt uitzet? Bij de instelling, alleen telefoon bleven de e-mailtjes toch binnen stromen. Niet erg, afgezien dat we in het buitenland waren... au!

Ik zag overigens vandaag toevallig de BlackBerry Thunder 9500 langskomen (op internet uiteraard), weet iemand of deze draait op 4.6 of is het andere software?

je kan je dataverbinding afzetten bij roaming.

quote:
FatalZero schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:38:

Je moet ook nog de applicatie een authorisatie geven dat hij daadwerkelijk gebruik mag maken van je APN verbinding.

Opties --> Beveiliging --> Machtigingen voor toepassing
Dankje dit werkte perfect, gprs werkt nu.
Enige minpuntje wat ik nog niet gevonden heb is het automatisch vergrendelen van de BB na verloop van tijd.

Na de trieste toestellen van Nokia en Sony Ericsson ben ik eens verder gaan kijken dan mijn neus lang is en ik vond de Blackberry Pearl 8120.

http://eu.blackberry.com/eng/pc/images/product/device_detail_large_image/624_67.jpg

Nu maar eens kijken wanneer hij in NL is!

Klopt het dat niet alle providers (alleen KPN en t-mobile) met een blackberry om kunnen gaan, of zijn dan alleen de functies beperkt?

En hoe zit dat met providers die het KPN netwerk gebruiken, hi, telfort, rabobank?

Vodafone is ook een optie. Weliswaar (voor zover ik als redelijke Blackberry noob weet) niet de goedkoopste...

Dilemma hier. Ben op zoek naar een nieuwe smartphone die in ieder geval de volgende kenmerken in z'n specificaties moet hebben: UMTS/HSDPA, WiFi, (optioneel) QWERTY, goede email/browser, via bluetooth te koppelen aan Macbook als UMTS modem en syncen van contacts/calendar met Mac (via bluetooth).

Op m'n shortlist staan 3 toestellen. SE G900 (geen qwerty maar voor de rest erg mooi ding), Nokia E71 en Blackberry Bold. Abonnementskosten zou in alle gevallen (bij T-Mobile) ongeveer gelijk zijn. Bij de eerste 2 zou ik dan namelijk Pocket Internet Totaal moeten hebben, en bij de Blackberry in plaats hiervan een BIS abonnement. Aangezien daar ook gelijk onbeperkt dataverkeer bij zit (toch?) heb ik dan Pocket Internet Totaal niet nodig.

Maar wat is wijsheid? Ik heb 0,0 ervaring met een blackberry. Bellen is voor mij de belangrijkste optie, gevolgd door email (IMAP, eigen domein) en rss/web. En wat ik me eigenlijk afvraag...wat is voor mij de betere optie als ik wil dat m'n mailbox op m'n mobiel overeenkomt met die op de server. Heeft BIS inmiddels full 2-way sync, of kan ik dan beter gewoon voor de Nokia gaan en een IMAP accountje in de mailsoftware aanmaken?

Waarom de Blackberry? Omdat push mail op 10 verschillende accounts (via BIS) me enorm aanspreekt. Bij de Nokia zou ik handmatig de boel moeten checken.

Andere voors/tegens zijn uiteraard ook van harte welkom!

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: